TehnologiiRepere

361

În România s-a lansat primul program de combatere a consumului de alcool în rândul minorilor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Programul educațional internațional SMASHED, menit să combată consumul de alcool în rândul minorilor, a fost lansat în România.

În acest context, un amplu turneu de spectacole jucate de actorii teatrului independent RECUL va fi desfășurat în licee, ajungând la peste 2.000 de adolescenți/elevi de liceu din București și din împrejurimi.

SMASHED Live este o inițiativă unică și mult-premiată, care folosește experiența teatrală pentru a le oferi elevilor cunoștințele și încrederea necesare pentru a face alegeri responsabile în ceea ce privește alcoolul.

În timpul spectacolelor, jucate de actori de improvizație, elevii pot explora teme precum cauzele sociale și emoționale ale abuzului de alcool, impactul acestuia asupra vieților tinerilor, influența socială, procesul de luare a deciziilor și modul în care pot căuta ajutor pentru ei înșiși și pentru alții.  În cadrul evenimentului de lansare a avut loc o reprezentație artistică.

RECUL are programate deja primele 2 reprezentații în București, la Colegiul Național Gheorghe Șincai și la Colegiul Economic Virgil Madgearu. Următoarele reprezentații sunt programate pentru lunile mai și iunie.

Programul a fost creat de Collingwood Learning, o organizație cu sediul în Marea Britanie, specializată în crearea de experiențe educaționale prin teatru pentru a preveni abuzul de alcool. Inițiativa este susținută de Diageo, lider mondial în domeniul băuturilor alcoolice, care se dedică promovării consumului responsabil de alcool, precum și combaterii consumului de alcool la minori și a șofatului sub influența băuturilor alcoolice, prin intermediul unor programe educaționale extinse.

„SMASHED face parte din angajamentul pe termen lung asumat de Diageo față de educație și responsabilitate socială și a devenit un proiect de referință în primul rând datorită rezultatelor sale uimitoare.

Datele din sondaje arată că 93% dintre respondenți au confirmat schimbarea atitudinii privind pericolele consumului de alcool de către minori în urma participării la un program educațional susținut de Diageo. Iată o veste excelentă, deoarece demonstrează impactul extraordinar al acestui program și faptul că educația rămâne singura modalitate de a obține o atitudine sănătoasă pe termen lung față de alcool în rândul tinerilor.

Suntem convinși că SMASHED va fi o experiență foarte utilă pentru populația tânără din România, ajutând-o să facă alegeri corecte în ceea ce privește alcoolul”, a declarat Ștefan ZAMFIROV, Diageo Country Manager România, Croația, Slovenia, Cipru, Republica Moldova, Ungaria.

Programul SMASHED s-a extins de-a lungul anilor ajungând să fie prezent în anul 2022 în 26 de țări de pe șase continente, cu un public de 1,8 milioane de elevi.  Numai în 2022, a educat 607.374 de elevi în 15 țări.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2