Piață

411

Băutorii plătesc mai mult, berarii la nivel mondial culeg recompensele

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Producătorii mondiali de bere vor beneficia de marje de profit mai bune anul viitor, spun analiștii și investitorii, deoarece este puțin probabil ca creșterea prețurilor să fie inversată, în ciuda diminuării presiunilor asupra costurilor, notează ESMagazine.

Venituri mai mari

AB Inbev, Carlsberg și Heineken au crescut veniturile în al treilea trimestru, chiar dacă consumatorii au cumpărat mai puțină bere, stimulați de creșterile de preț și băutorii optând pentru băuturi mai scumpe.

Acum, analiștii și investitorii spun că companiile ar putea vedea o creștere a marjei în 2024, costurile ridicate ale anumitor materii prime urmând să se atenueze pe unele piețe, dar producătorii de bere spunând că nu se așteaptă să reducă prețurile la bere.

Directorul financiar al Heineken, Harold van den Broek, a declarat săptămâna trecută că există „risc scăzut” ca producătorul de bere să reducă prețurile anul viitor.

Carlsberg a luat o poziție similară. „Nu plănuim nicăieri reduceri de preț”, a mai spus directorul său, Jacob Aarup-Andersen, jurnaliştilor, după rezultatele din trimestrul al treilea.

Producătorul de bere urmărea în schimb creșteri suplimentare de preț în 2024, unele costuri în continuare în creștere, a spus el.

O mică întârziere

Deși se confruntă cu o întârziere a reducerii costurilor din cauza acoperirii, marjele ar fi trebuit să atingă pragul, iar producătorii de bere pot începe să le reconstruiască la niveluri istorice, a declarat Tom O'Hara, manager de portofoliu la Janus Henderson.

Marja brută a AB InBev a scăzut de la aproape 62% în prima jumătate a anului 2019 la puțin sub 54% în prima jumătate a acestui an. Marja de profit operațional a Heineken în prima jumătate a anului a fost de 15,6% în prima jumătate a anului 2019, față de 13,4% în acest an.

„Extinderea marjei ar trebui să se manifeste destul de puternic anul viitor”, a continuat O'Hara, al cărui fond deține acțiuni la AB InBev.

Acest lucru îi face pe producătorii de bere să fie relativ atractivi în comparație cu alte firme de bunuri de larg consum, care sunt supuse presiunii clienților și investitorilor să modereze prețurile, a spus el.

Dinamici diferite

„Odată ce unul dintre cele trei nume mari și-a ridicat prețurile, de obicei nu le mai dau înapoi”, a fost de acord Moritz Kronenberger, manager de portofoliu la Union Investment din Germania, care deține acțiuni la producătorii de bere europeni.

Companiile ar trebui să se bucure de o expansiune decentă a marjei în următoarele 12-18 luni, a continuat el.

Materii prime mai ieftine

Prețurile aluminiului și grâului au scăzut ambele de la maximele din 2023, iar producătorii de bere se pot aștepta la o ușurare largă de la presiunile costurilor anul viitor, au declarat analiștii Bernstein într-o notă săptămâna trecută. Deși, au continuat, rămâne un grad mare de variație a prețurilor în diferite mărfuri și regiuni.

Van den Broek de la Heineken a fost de acord, spunându-le investitorilor că dinamica este diferită de la o piață la alta, cu riscul de retrocedare a prețurilor cel mai ridicat în Europa.

„În cele din urmă, va fi o întrebare despre cum evoluează peisajul competitiv piață cu piață”, a declarat Johan Hastroem, manager de portofoliu la Sp-Fund Management Company din Finlanda.

Producătorii de bere au mai multă pârghie pe piețele unde sunt mai dominante, cum ar fi AB InBev din Mexic sau Brazilia, a spus el.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2