Repere

236

Alimentele eco-friendly sunt prietenoase și cu bugetele consumatorilor?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cumpărătorii votează cu veselie când vine vorba de alimente ecologice. Dar cât de puternică este această tendință de consum și ce înseamnă aceasta pentru producători? Iată câteva răspunsuri, oferite de o analiză publicată de FoodNavigator.

Creșterea segmentului de consumatori bio-conștienți

Impactul schimbărilor climatice asupra planetei este recunoscut de ceva vreme. Cu toate acestea, începe să aibă un impact semnificativ asupra modului în care și ce cumpără oamenii, pe măsură ce încep să își întindă portofelele pentru a pune planeta pe primul loc.

Un studiu recent realizat de firma de urmărire a climei, reewild, a constatat că cumpărătorii se îndreaptă către produse ecologice, pe măsură ce continuă creșterea consumatorului conștient de mediu.

Se estimează că consumatorii eco-conștienți reprezintă deja una din cinci lire cheltuite pe bunuri de larg consum (FMCG) în Marea Britanie. La 20%, aceasta este deja o cotă considerabilă de piață și se estimează că va crește până la 62% dominant până în 2030.

Această creștere este cu atât mai semnificativă cu cât se întâmplă în paralel cu provocările economice cu care se confruntă consumatorii, ilustrând cât de importantă este protejarea mediul este pentru consumatori.

În plus, ecologistii avertizează mărcile să evite presupunerea că consumatorii eco-conștienți sunt toți consumatori tineri, deoarece cifrele arată că cumpărătorii mai în vârstă cheltuiesc, în medie, mai mult pe bunuri durabile decât omologii lor mai tineri. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că generațiile mai tinere nu sunt implicate în prevenirea schimbărilor climatice, pur și simplu nu au neapărat același nivel de venit de consum.

O oportunitate unică

„Mărcile și comercianții cu amănuntul au o oportunitate unică de a ieși în evidență în rândul mulțimii, demonstrându-și acreditările ecologice și integrând sustenabilitatea în structura afacerii lor.”

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, „Schimbările climatice reprezintă o amenințare fundamentală pentru sănătatea umană. Afectează mediul fizic, precum și toate aspectele sistemelor naturale și umane – inclusiv condițiile sociale și economice și funcționarea sistemelor de sănătate.” Prin urmare, nu este surprinzător faptul că aproximativ 75% dintre consumatorii din Marea Britanie sunt îngrijorați de schimbările climatice.

„Alegerea nu a fost niciodată mai abundentă pentru cumpărătorii moderni”, a declarat Kit Nicholl, co-fondator și COO al reewild pentru FoodNavigator. „Așadar, nu a fost niciodată mai greu să câștigi sprijinul lor. Consumatorul de astăzi cere mai mult decât un produs; cer autenticitate, responsabilitate și un angajament comun pentru un viitor durabil. Nu mai este suficient să vinzi pur și simplu; mărcile trebuie să inspire, să informeze și să contribuie în mod activ la un etos global al consumului responsabil.”

Fă să conteze

În ciuda acestor constatări pozitive, consumatorii încă cer valoare pentru bani și nu vor plăti pur și simplu prețuri mai mari pentru un produs cu acreditări ecologice, mai ales că criza costului vieții continuă să stoarce bugetele oamenilor. Cumpărarea bazată pe valorile de mediu este încă considerată un lux pentru mulți, deoarece oamenii acordă prioritate cheltuielilor în limita posibilităților lor.

„Dilema durabilității la prețuri accesibile este prezentă de ani de zile, dar în 2023, ea a câștigat relevanță, deoarece criza costului vieții a limitat adoptarea durabilității. Consumatorii sunt foarte îngrijorați de schimbările climatice și sunt dispuși să protejeze planeta. adoptă stiluri de viață durabile, dar prețurile premium încă limitează adoptarea pe scară largă”, spune Euromonitor International.

Ce înseamnă pentru producători dominația consumatorilor bio-conștienți?

Forumul Economic Mondial a constatat că „mulți consumatori cred că mărcile poartă la fel de multă responsabilitate pentru schimbarea pozitivă ca și guvernele”. Acest lucru arată responsabilitatea pe care consumatorii o pun producătorilor și, prin urmare, este important ca mărcile să-și recunoască rolul în sustenabilitate.

Cu toate acestea, în ciuda acestui fapt, studiul a constatat că 53% dintre oameni nu cred că afacerile fac suficient pentru a preveni schimbările climatice.

„Mărcile și comercianții cu amănuntul au o oportunitate unică de a ieși în evidență în rândul mulțimii, demonstrându-și acreditările ecologice și integrând sustenabilitatea în structura afacerii lor”, spune Nicholl. „Prin creșterea sortimentului lor de produse durabile și prin stimularea achiziționării de bunuri cu impact mai redus prin prețuri competitive și/sau oferte specifice, producătorii au șansa de a lua un pas în fața concurenței și de a câștiga avantaj de piață.”

Studiul a constatat că, în general, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască cu până la 12% mai mult pentru produse durabile, așa că merită investiția.

Nu spălați verdele!

Greenwashing-ul este un nu mare nu pentru consumatorii care, împreună cu autoritățile de reglementare, devin înțelepți cu modalitățile unor agenți de marketing vicleni, care înclină adevărul pentru o reclamă atrăgătoare sau pur și simplu nu înțeleg pe deplin subiectul durabilității.

Problema spălării ecologice „este uriașă”, a declarat pentru FoodNavigator Alexis Eyre, consultant de marketing durabil și coautor al revistei Sustainable Marketing.

„Mărcile pot vedea că le oferă multor clienți acel sentiment cald și neclar, știind că cumpără ceva care este perceput a fi „puțin mai bun” pentru planetă. Problema este că atât de puțini ma Actorii înțeleg sustenabilitatea, așa că atunci când li se cere să comunice acreditările unei companii de sustenabilitate, ei transmit mesaje fără să înțeleagă pe deplin ceea ce spun. Acest lucru, combinat cu problema mult mai adânc înrădăcinată, că marketingul continuă să folosească seturile de instrumente tradiționale, în timp ce își scufundă degetele în sustenabilitate, ceea ce înseamnă că spălarea verde este inevitabil.

Acestea fiind spuse, cred cu sinceritate că 99% dintre agenții de marketing nu intenționează în mod intenționat să facă greenwash, dar lipsa de cunoaștere și înțelegere a ceea ce este cu adevărat în joc este o piedică enormă.”

„În ciuda faptului că este minunat să vezi atât de multe mărci folosind canalele lor pentru a crește gradul de conștientizare a problemelor de mediu și societale, lipsa de transparență și de adevăr în marketingul mărcii erodează, de asemenea, încrederea clienților.”

Transparența creează încredere și a fi prins abaterea de la adevăr, în ceea ce privește practicile ecologice, va descuraja oamenii. În plus, mulți consumatori vor trece la mărcile și vor rămâne fideli acestora, care fac afirmații bazate pe impact ecologic, astfel încât este în interesul mărcilor să stabilească practici de durabilitate puternice și oneste.

„În ciuda faptului că este minunat să vezi atât de multe mărci folosind canalele lor pentru a crește gradul de conștientizare a problemelor de mediu și societale, lipsa de transparență și adevăr în marketingul mărcii erodează, de asemenea, încrederea clienților. Acest lucru, la rândul său, afectează și acele mărci care de fapt o fac corect, ceea ce înseamnă că nimeni nu câștigă, adaugă Eyre.”

Ce pot face guvernele?

„Guvernele ar putea face mult mai multe pentru a sprijini această tranziție, dar vedem vânturi puternice de reglementare în ceea ce privește forțarea mărcilor să fie mai transparente cu privire la impactul lor asupra climei”, spune Nicholl.

„Acest lucru, împreună cu cererea în creștere a consumatorilor pentru bunuri mai ecologice, va dicta trecerea la practici mai durabile. De acolo, comunicarea eficientă a scopului și impactului unei mărci va determina dacă se scufundă sau înoată.”

Acest lucru este repetat de Eyre, spunând: „Anul viitor va apărea mai multă legislație în ceea ce privește noua directivă a UE privind revendicările ecologice, ceea ce înseamnă că autoritățile vor lua și mai multe represiuni.

Cu toate acestea, nu vreau să văd mărcile decid că este un risc prea mare să comunice ceva și să intre în subteran, efectiv „greenhushing”. Pe măsură ce economia adoptă rapid sustenabilitatea, marketingul trebuie să ajungă din urmă, să evolueze și să adopte un nou rol, trecând de la un motor de creștere exploatativă la un motor de bunăstare.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2