Zahărul, următorul acuzat de serviciu din cauza impactului său asupra climei

Zahărul, următorul acuzat de serviciu din cauza impactului său asupra climei

Carnea și produsele lactate sunt vizate în mod regulat pentru impactul lor asupra mediului. Ca urmare, Comitetul Interguvernamental pentru schimbări climatice a recomandat reducerea cu 20% a cărnii și a produselor lactate până în 2030, crescând la 35% până în 2050 numai pentru carne. Dar zahărul ar putea fi următorul, avertizează un raport al firmei de date AI Spoonshot, publicat de FoodSafety.

Amprenta ecologică a trestiei de zahăr

Trestia de zahăr, sursa majorității zahărului din lume, este cea mai produsă cultură alimentară din lume, semnificativ mai mult decât chiar orezul sau grâul. Și randamentul trestiei de zahăr a crescut de fapt cu 15% în ultimul deceniu, deși culturile de zahăr au multe utilizări în afara spațiului alimentar, cum ar fi producerea de biocombustibili și bioplastice.

Acest lucru a lăsat o amprentă ecologică, susține Spoonshot, care oferă inteligență inovatoare în domeniul alimentar și al băuturilor, utilizând AI și știința alimentară.

Trestia de zahăr și sfecla de zahăr sunt atât recolte intensive în apă, cât și terenuri, notează analiza sa. Spoonshot calculează că amprenta medie globală de apă a producerii a 1 kg zahăr rafinat din trestie de zahăr este de aproximativ 1.782 litri de apă, echivalentul a doi ani de apă potabilă pentru o persoană. 1 kg de zahăr din sfeclă de zahăr durează aproximativ 920 de litri.

Între timp, suprafețele mari de teren curățate pentru a cultiva numai culturi de zahăr au impact asupra biodiversității locale, iar culturile necesită, de asemenea, cantități mari de îngrășăminte și pesticide atunci când aprovizionarea naturală a solului cu nutrienți scade. Pe lângă emisiile din timpul prelucrării, substanțele chimice poluează și terenurile și corpurile de apă, inclusiv apele subterane și alimentarea cu apă potabilă.

„Lung și scurt este că culturile de zahăr devin din ce în ce mai inviabile într-o eră în care problemele de mediu și climatice sunt în fruntea minții tuturor”, se spune în raport. „Sustenabilitatea a încetat să mai fie un cuvânt-cheie plăcut și are din ce în ce mai mult o măsură importantă măsurabilă pentru consumatori.

Drept urmare, vedem companii din sectoarele alimentelor și băuturilor care se angajează să devină neutre din punct de vedere al carbonului sau chiar negativ din punct de vedere al carbonului – în cazul în care sechestrează sau elimină mai mult dioxid de carbon din atmosferă decât emit ”.

Interesul afacerilor pentru subiectul negativ pentru carbon a crescut cu 63% în ultimul an, susținea raportul.

Oportunități pentru alternative de zahăr

Revelațiile despre impactul asupra mediului al zahărului ar putea, totuși, să deschidă oportunități pentru alternative de zahăr.

“La un moment dat, într-un viitor nu prea îndepărtat, acest control se va îndrepta către producătorii de zahăr, oferind alternativelor de zahăr un adevărat sprijin în promovarea acreditării lor de sustenabilitate”, a scris raportul. „Ca ingrediente utilizate în producția altor alimente, companiile le pot privi ca pe un mijloc de reducere a propriei amprente de carbon, care la rândul lor, pot fi comunicate consumatorilor.”

Aceasta este o veste bună pentru noile tipuri de zaharuri, îndulcitori și tehnologii care au apărut în ultimii doi ani, ca răspuns la solicitările în creștere de a reduce cantitatea de zahăr din dieta noastră pentru a îmbunătăți sănătatea generală a populației.

Noi soluții

Noile soluții pentru reducerea zahărului includ utilizarea de ingrediente noi pentru a face îndulcitori, noi tehnologii pentru a face extractia mai eficientă și metode pentru a păcăli creierul să creadă că un produs este mai dulce decât este de fapt.

Interesul consumatorilor și al investitorilor pentru acest spațiu va continua să crească. Potrivit Spoonshot, consumatorii sunt mai puțin susceptibili de a fi interesați de îndulcitorii artificiali din cauza diferitelor probleme de sănătate asociate acestora.

Implicarea sa profundă în conversațiile online despre alternativele de zahăr a arătat că consumatorii erau mai predispuși să evidențieze înlocuitori naturali decât îndulcitorii artificiali. Stevia a fost ingredientul principal, reprezentând 21% din conversații. A urmat zahărul din nucă de cocos, reprezentând 12% din conversații. Despre îndulcitorii naturali s-a vorbit în 9% din conversații.

„Această preferință pentru îndulcitorii naturali se joacă și în diferitele strategii văzute, deoarece companiile și cercetările sunt foarte specifice cu privire la sursa de bază a substitutului zahărului, chiar dacă este creat într-un laborator”, a remarcat compania. „Declarațiile pe bază de plante, curate și non-OMG sunt, de asemenea, frecvente în rândul acestor îndulcitori emergenți.”

Nu există un ”glonț de argint”

Dar a adăugat că nu există glonț de argint. „A fost aproape imposibil să găsim un singur înlocuitor pentru zahăr care să poată îndeplini toate aceste funcții, fiind în același timp ieftin”, a observat acesta.

„Ceea ce ne așteptăm să vedem în spațiul reducerii / înlocuirii zahărului în următorii ani este o îndepărtare de a căuta un singur ingredient alternativ.

În schimb, vom vedea o acceptare mai mare a unei combinații de ingrediente care va îndeplini rolurile funcționale și senzoriale ale zahărului. Aceste combinații se vor schimba probabil, în funcție de categorie și cerințe specifice.

„Deși acest lucru va crește probabil costurile pentru producători și poate chiar și prețurile pentru consumatori, este doar o chestiune de timp să apară procese mai eficiente pentru a crește randamentul de producție a acestor ingrediente. Vedem deja acest lucru pentru ingrediente mai scump prohibitive. cu potențial. Eficiența îmbunătățită va d ajută cu siguranță la reducerea acestor costuri în timp. ”

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *