Vodka Absolut va trece la recipiente mixte din carton și plastic, 100 % reciclabile

Vodka Absolut va trece la recipiente mixte din carton și plastic, 100 % reciclabile

Potrivit BavarageDaily, vodka Absolut va începe să testeze un prototip de recipiente de hârtie, mai precis, de carton 100 % reciclabil, în Marea Britanie și Suedia, urmărind să „întoarcă industria băuturilor spirtoase cu un ambalaj care invocă schimbări comportamentale reale și de lungă durată”.

Reciclabilitatea este esențială

Un total de 2.000 de sticle se vor lansa în noiembrie cu Absolut Vodka (40% ABV) și Absolut Mixt (4% ABV): testând atât funcționalitatea sticlei, cât și modul în care consumatorii răspund la noul design. O a doua etapă de producție pilot este planificată pentru primăvara anului 2021.

Brandul Pernod Ricard a lucrat ca parte a inițiativei The Paper Bottle Company (Paboco), care include parteneri Coca-Cola, Carlsberg și L’Oréal.

Prototipul Absolut este realizat din 57% hârtie și 43% plastic. Folosește un capac de închidere metalic, cu o căptușeală solidă fără PVC.

Cu accent pe durabilitate, sticla folosește hârtie cu surse durabile FSC și Absolut spune că lucrează cu Paboco pentru a asigura trasabilitatea completă a originilor materialelor. Prototipul folosește fibre de lemn puternice din pădurile suedeze.

Stratul de plastic este încă necesar pentru a asigura un strat de barieră pentru lichid. În prototipul Absolut, este realizat din conținut 100% reciclat.

Reciclarea, unul dintre creiterii

Niclas Appelquist, director al programului Viitorul ambalajelor The Absolut Company, spune că unul dintre criteriile cheie pentru materiale a fost reciclabilitatea lor – de aceea sticla folosește în continuare un strat de plastic.

„Accentul nostru cheie este pe scalare și funcționalitatea produsului, acordând prioritate materialelor și tehnologiei pe care se știe că industria reciclării le manipulează”, a declarat el pentru BeverageDaily.

„Scopul este de a asigura reciclarea cât mai ușoară și se poate încadra în fluxurile de reciclare deja existente. Puteți pune sticla noastră în ansamblu în fluxul de reciclare a hârtiei și va fi separată la stația de reciclare. Nu vom merge la scară decât dacă avem o soluție de succes, reciclabilă.

„Vom continua să testăm și să dezvoltăm materiale alternative pentru căptușeală, cu scopul final de a trece la 100% bio-based. În prezent, tehnologia bazată pe biologie nu este viabilă pentru noi, deoarece avem nevoie de materiale care să se încadreze în fluxurile de reciclare cunoscute.

„Este o călătorie pas cu pas și este interesant, sticla nu mai este un concept, ci este pe drumul cel bun de a fi în mâinile consumatorilor pentru testare, înainte de sfârșitul anului.”

O alternativă cu adevărat durabilă

Misiunea The Paper Bottle Project (Paboco) este de a iniția ambalarea durabilă a sticlelor. Recunoaște că există provocări: dar spune că o soluție va evolua în timp.

“O provocare majoră pe piața existentă, matură și eficientă este scalarea tehnologiei noastre pentru a permite fabricarea unor cantități mari de sticle de hârtie”, observă Paboco. „A avea o barieră de lucru este obligatoriu, dar, de câte ori în proiectele de inovare, îmbunătățim detaliile în timp, pe măsură ce învățăm pe parcurs să creăm o soluție optimă.

“Conceptul de primă generație va fi parțial regenerabil și complet reciclabil, dar barierele următoare și următoare ale generațiilor de sticle de hârtie vor crea o alternativă cu adevărat durabilă.” „Veți recunoaște marca noastră – dar va avea o textură, o atingere și o senzație diferite”

Appelquist spune că proiectul este condus de dorința clară a consumatorilor și a mărcilor de a deveni mai durabil.

„Este atât de interesant să lucrezi la inovarea de frunte, deoarece faci parte din crearea ceva nou. În cazul sticlei de hârtie, există o ambiție clară de a declanșa schimbarea și de a ne determina pe toți să devenim mai conștienți de ce alegeri facem și de obiceiurile noastre atunci când reciclăm deșeurile pentru a deveni mai durabile.

Marea provocare: De unde să începi?

„Aceasta este și cea mai mare provocare. De unde începi? Ce materiale pot fi reciclate de fapt astăzi? Ce materiale reciclate sunt disponibile la scară astăzi și deja aprobate pentru contactul cu alimente? Acesta este motivul pentru care am ales acest proces iterativ, cu un obiectiv pe termen lung, dar începând să testăm, să învățăm și să optimizăm astăzi pentru viitor. ”

Coca-Cola, Carlsberg și L’Oréal fac parte, de asemenea, din parteneriat: Carlsberg a dezvăluit anul trecut două prototipuri de cercetare pentru sticla sa de fibră verde. La fel ca Absolut, sticlele sale sunt fabricate din fibre de lemn cu un strat interior de plastic (un prototip folosește o barieră de film din polimer PET reciclat, iar cealaltă folosește o barieră de film din polimer PEF 100% pe bază de bio).

„Fiecare companie dezvoltă și proiectează sticle de hârtie separate pentru a satisface nevoile categoriei lor și pentru a alimenta învățăturile în toate proiectele”, explică Appelquist. „Transferurile de tehnologie într-o anumită măsură în comunitate. În cazul nostru, ABV ridicat în Vodka Absolut (40%) este o considerație la care am lucrat îndeaproape cu Paboco, iar colaborarea este în centrul acestui proiect.

„Cu toții împărtășim cunoștințe pentru a stimula schimbarea în industriile noastre respective și adunăm experți în materiale, design și tehnologie, care ne permit să ne deplasăm mai repede către obiectivul final al unei sticle disponibile în comerț.”

În timp ce un obiectiv cheie al procesului din noiembrie va fi testarea funcționalității sticlei; de asemenea, va căuta să înțeleagă modul în care consumatorii răspund la designul nou.

„Avem Am lucrat împreună cu designerii noștri pentru a ne asigura că sticla noastră de hârtie are încă aspectul identității noastre iconice Absolut, totuși, evident, vor exista diferențe, deoarece materialul nu este același ”, a spus Appelquist.

„Veți recunoaște marca noastră, dar, desigur, va avea o textură, o atingere și o simțire diferite. Așteptăm cu nerăbdare să auzim direct de la consumatori atunci când testăm exact cum este perceput, dar din testele anterioare avem feedback foarte pozitiv și emoție din partea consumatorilor, toți împreună pentru această inițiativă. “

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *