Una din trei sticle de ulei cumparate de romani este private label

Marcile private dezvoltate de lanturile de magazine au cucerit in ultimii ani unele dintre cele mai importante sectoare din piata, precum uleiul, iaurtul, sapunul sau ciocolata – unde pana recent brandurile faceau legea – ?si au ajuns la vanzari de 2,4-2,7 mld. euro. Astfel, una din trei sticle de ulei cumparate de romani este marca privata, la fel ?si unu din patru iaurturi, informeaza Ziarul Financiar.
Produse precum Aro Metro CashCarry , K-Classic Kaufland sau 365 Mega Image au inceput sa i?si faca loc in coordm;urile romanilor in urma cu circa un deceniu, insa la acel moment ele aveau o cota de piata de doar 1%. La jumatatea lui 2013 ajunsesera la o cota de piata de 15%, iar trendul este ascendent, potrivit datelor companiei de cercetare GfK. In contextul in care comertul loshy;cal – ce include atat rezultatele retelelor straine, cat ?si ale micilor comercianti – este evaluat la 16-18 mld. euro, marcile private reprezinta o piata de 2,4-2,7 mld. euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piata ?si a celor de la GfK.
Marcile private reprezentau la finalul anului trecut 15% din vanzarile de food produse alimentare . Este posibil ca ponderea lor sa ajunga la 30%, dar nu ordm;tiu daca asta este ceea ce vrem. Depindem de ce va vrea consumatorul, spune Jean Baptiste Dernoncourt, ordm;eful operatiunilor locale de 5 mld. lei 1,12 mld. euro in 2012 ale Carrefour. El spune ca era nevoie de aceste produse in contextul in care in ultimii ani marcati de criza puterea de cumparare a romanilor a fost tot mai mica. mai multe pe www.zf.ro .

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *