Tendințe în aromele destinate fabricării băuturilor

Tendințe în aromele destinate fabricării băuturilor

La timp pentru primăvară, inovatorii de băuturi aruncă o lumină asupra profilelor aromatice, inclusiv a tonalităților tropicale ale pepenelui verde și guanabana. Aromele de proveniență italiană sunt, de asemenea, în centrul atenției, cu noi oferte poziționate premium, inspirate din lămâie calabreană, portocală italiană și esențe de chinotto sicilian, se afirmă într-o analiză a tendințelor publicată de FoodIngredientFirst.

Inspirați de consumatori

În primul rând, acești formulatori se inspiră, de asemenea, din percepțiile consumatorilor înclinate spre profiluri sărate și amare, ca o modalitate de a atrage percepțiile asupra sănătății. Iar printre strategiile de reducere a zahărului, Cacaofruit se dovedește a fi un înlocuitor ideal al îndulcitorului, adăugând în același timp coajă la cocktailuri și grosime la smoothie-uri.

Între timp, continuă să existe o cerere în creștere pentru mai multe băuturi răcoritoare „pentru adulți”, fără alcool sau fără alcool, care oferă complexitatea aromelor și rafinamentul echivalentului lor alcoolic.

Seltzerii duri – atragerea „practic a tuturor jucătorilor din bere”, potrivit unui raport recent al Rabobank, este inclusă ca un factor cheie în cadrul tendinței de reducere a alcoolului – cu un ABV de aproximativ 4 până la 5 procente, mult mai puțin decât cel al unui spirit sau vin.

„Vedem o mulțime de inovații în acest domeniu – de la diferite baze folosite, la noi combinații de arome interesante, inclusiv profiluri de cocktailuri”, detaliază Vicky Berry, manager de dezvoltare de afaceri la Synergy Flavors.

Detalierea provenienței ingredientelor este din ce în ce mai populară printre strategiile de branding. Cheia selecției aromelor aici este asigurarea unui gust ușor și răcoritor care se potrivește cu poziționarea acestei noi categorii, precum și încorporarea profilelor interesante, „pentru adulți”, care susțin senzația premium.

„Mărcile vor căuta să creeze profiluri aromatice de bază, cum ar fi lămâie-tei, cireșe și grapefruit, precum și să le întoarcă prin adăugarea de note botanice; precum mușcată, lavandă și trandafir ”, subliniază Berry.

Consumatorii caută din ce în ce mai mult o poveste în spatele băuturilor lor, cu indicii naturale – cum ar fi culegerea manuală, concentrarea asupra anumitor regiuni, specificarea soiurilor și concentrarea asupra produselor organice. Aceștia sunt toți indicatori cheie care tind să fie asociați cu mai multe produse premium, notează Berry.

„Includerea informațiilor despre originile ingredientelor pentru băuturi, cum ar fi portocala Sevilia sau vanilia madagascană, îi ajută să înțeleagă mai multe despre de unde provine produsul, iar această transparență are ca rezultat o încredere mai mare în companie și în produsele sale.”

Tonalități tropicale în băuturile de primăvară

În timp ce consumatorii au călătorit în mod activ prin palete gustative pentru a evita „oboseala alimentelor” în acest an, Bösch Boden Spies evidențiază tonalitățile tropicale ale pepenelui verde și guanabana printre aromele interesante care se găsesc în băuturi în acest an.

„Pepenele verde are un conținut scăzut de calorii, constă în principal din apă și este bogat în licopen și beta-caroten”, spune Pamela Ahrens, manager de produs la Bösch Boden Spies.

„Se adaugă o culoare foarte vibrantă și o textură netedă smoothie-urilor și sucurilor presate la rece. Cu aroma sa cunoscută și exotică, este ingredientul perfect pentru o băutură de vară sănătoasă și hrănitoare. ”

Guanabana, pe de altă parte, este un fruct tropical care este încă în mare parte necunoscut în Europa. „Acesta provine din zona de nord a Americii de Sud, dar este cultivat în toată regiunea tropicală a Americii”, explică Ahrens.

„Carnea sa este moale, de culoare alb-crem, iar aroma variază între ananas și căpșuni, amestecate în note citrice acre. Are un gust foarte unic și o senzație de gură netedă și aduce o nouă aromă exotică clienților care doresc noi experiențe gustative. ”

Synergy are o nouă gamă de citrice italiene Provenance, care atinge nevoia consumatorilor de premiumizare și transparență sporită a produsului. Alte sucuri slab procesate sau presate la rece, cu profiluri gustative originale, cum ar fi fructele pasiunii, zmeura și boia, sunt, de asemenea, considerate „ campioni câștigători ”la băuturi anul acesta.

Gama de citrice de proveniență italiană

Ținându-se în concordanță cu cererea de oferte de arome proaspete și pline de primăvară, Synergy are o nouă gamă de citrice italiene Provenance, care atinge nevoia consumatorilor de premiumizare și transparență sporită a produsului.

„Prelucrarea fructelor de cea mai înaltă calitate direct din natură folosind tehnicile noastre tradiționale de extracție ne permite să livrăm profile și soluții naturale și autentice de citrice care să îndeplinească cerințele specifice ale aplicației clienților noștri”, spune Berry.

„Gama de extracte include lămâie calabrană, portocală italiană de sânge, bergamotă italiană, portocală de sânge siciliană, mandarină siciliană, lămâie siciliană și chinotto sicilian.”

În plus față de profilurile tradiționale de lămâie și lime, Synergy observă un val de profile de citrice „de generație următoare”, cu portocale de sânge, mandarină, grapefruit roz, yuzu și clementină, devenind tot mai răspândite.

„Anticipăm stratificarea ulterioară a aromelor citrice, cu următoarea generație de profile citrice combinate cu ceea ce ar putea fi considerat„ arome citrice de bază – adică mandarină și grapefruit, grapefruit roz și lămâie, yuzu și portocală ”, prognozează Berry.

Proteină de mazăre pentru hidratare funcțională

Odată cu tendința „Plant-Forward”, care domină dezvoltarea produselor, adăugarea mai multor proteine ​​curate la portofoliile de băuturi este un reper semnificativ.

Kerry’s ProDiem Refresh este poziționat înspre acest obiectiv. Ingredientul pe bază de mazăre este o proteină vegană care oferă un gust curat și răcoritor în băuturile cu pH scăzut, inclusiv ape, sucuri și băuturi energizante.

„Ca hidrolizat de proteină de mazăre cu solubilitate, stabilitate și claritate optimizate, ProDiem Refresh oferă un gust curat și o textură ușoară pentru a oferi o răcorire maximă într-o varietate de aplicații”, notează Renata Ibarra, director senior de băuturi RD&A la Kerry.

Proteinele vegetale reprezintă un bun ingredient durabil din diferite unghiuri. Portofoliul ProDiem al lui Kerry este aliniat la obiectivele noastre de sustenabilitate, făcând formulări accesibile în cadrul platformei noastre de nutriție durabilă. ”

O altă tendință predominantă în spațiul pentru băuturi este cererea de produse mai naturale și opțiuni mai puțin dulci.

Țintind aceste criterii de formulare, Bösch Boden Spies experimentează pulpa de cacaofruit ca îndulcitor natural care aduce o grosime naturală în băuturi, cum ar fi smoothie-urile. De asemenea, adaugă un gust de fructe și gust, aplicabil cocktailurilor și băuturilor răcoritoare.

De secole, Cacaofruit a fost apreciat pentru semințele sale (fasole) pentru a produce cacao, în timp ce 70% din întregul fruct a fost aruncat. Astăzi, Bösch Boden Spies a colaborat cu Cabosse Naturals pentru a dezvolta un proces de extragere a sucului, concentratului și pulpei acestui fruct exotic.

Înghițituri sărate

Piața sucurilor și a smoothie-urilor a arătat cum aromele mai sărate, precum cele din legume, pot distanța produsele de negativitatea asociată cu zahărul, notează Berry la Synergy.

„Combinarea unui profil savuros cu un fruct mai acceptat este un alt mod de a ajuta consumatorii să accepte gustul ca un profil în cadrul băuturilor”, explică ea. „Vedem acest lucru în produse cum ar fi sucurile, care oferă doze rapide de antioxidanți, vitamine și minerale.”

De exemplu, Berry scoate în evidență lansarea recentă a smoothie-ului Katsu de la Wagamama, care conține o combinație gustoasă de mere, banane și ananas, cu o adăugare oarecum controversată a sosului de sos curry japonez Katsu.

Băuturile cu tonuri amare au fost, de asemenea, evidențiate anterior de Innova Market Insights ca fiind la modă, cu arome precum spanac, varză, țelină și varză de Bruxelles, din ce în ce mai evidente în cadrul lansărilor cu poziție sănătoasă.

Ginurile au fost, de asemenea, deosebit de populare în ultimii ani și încă se diferențiază printr-o variație crescândă a aromelor, culorilor și formatelor.

Rezultatul pandemiei COVID-19, Bösch Boden Spies a observat o creștere puternică a ingredientelor care au un impact pozitiv atât asupra sănătății imune, cât și a dispoziției. Acest lucru este în concordanță cu două dintre cele mai importante tendințe ale Innova Market Insights pentru 2021, „In-Tune with Immune” și „Mood: The Next Occassion”.

„Două ingrediente interesante sunt Acerola -„ campionul mondial la vitamina C ”din Brazilia – și Cranberry”, notează Ahrens.

„Cireșul Acerola are unul dintre cele mai mari conținuturi naturale de vitamina C din toate fructele cunoscute – de aproximativ 30 de ori mai mare decât sucul de portocale, ceea ce face din Acerola un produs ideal pentru întărirea sistemului imunitar. La fel și afine, cu cantitatea sa mare de antioxidanți. ”

„Prin pandemie, acest fruct bine stabilit a cunoscut un nou impuls. Ambele fructe sunt destul de acre, dar, prin urmare, adaugă un gust interesant atât băuturilor sănătoase, cât și băuturilor alcoolice. ”

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *