Studiu: În octombrie, 76 % din populație a cheltuit doar pentru strictul necesar alimentar!

Studiu: În octombrie, 76 % din populație a cheltuit doar pentru strictul necesar alimentar!

Analiza de piață efectuată de Reveal Marketing Research, și care acoperă perioada aprilie-noiembrie, a constatat că în perioada anlizată au scăzut toate categoriile de cheltuieli, inainte de Black Friday. Un accent a fost pus pe scăderea cheltuielilor alimentare în luna octombrie, 76 % dintre respondenți spunând că nu au plătit decât pentru asigurarea strictului necesar alimentar.

În altă rodine de idei, mediul urban pare sa fie mai rapid in schimbari. Astfel, are loc o scadere mai abrupta a orientarii catre schimbare si o crestere semnificativa a orientarii catre stabilitate, responsabilitate si credinta, cea mai mare din mediul urban de pana acum (de la 26% la 32%). Mediul rural urmeaza trendul romanilor din mediul urban, dar cu intarziere, asa ca aici orientarea catre Stabilitate este mai degraba constanta (38%). 

Aceasta  schimbare are loc in contextul cresterii usoare a fricii/ panicii ca emotii prin care se descriu romanii. Orientarea catre stabilitate are loc si in contextul scaderii satisfactiei cu aspectele de baza, precum veniturile si locul de munca. In toate aceste luni, am putut observa o corelatie dintre scaderea satisfactiei si orientarea catre stabilitate. Romanii isi doresc stabilitate atunci cand aceasta le este amenintata – venituri mici, incertitudine – si asta coreleaza si cu cresterea emotiilor negative, mai ales din teritoriul furiei si al panicii.

Au scazut toate toate categoriile de cheltuieli, din perspectiva romanilor. Ei apreciaza ca au cheltuit mai putin atat pentru a-si satisface nevoi de la baza piramidei, precum cea de siguranta si supravietuire (scadere de la 58% la 51%), cat si cele de dezvoltare personala si stima de sine (de la 12% in octombrie la 8% in noiembrie).

Punctual, vedem scaderi insclusiv la categorii de produse care erau in crestere in luna octombrie, precum – electrocasnice (de la 20% la 14% in mediul urban), carti – de la 19% la 12%. Acest lucru se poate intampla pentru ca romanii mai cheltuitori, cei care provocau cresterea cheltuielilor, s-au abtinut de la cumparaturi in ultima luna, inainte de Black Friday. Cu toate astea, aceasta abtinere nu a fost considerata drept economisire, pentru ca romanii apreciaza si ca au pus mai putini bani deoparte in luna noiembrie (scadere de la 17% la 13%).

Cine economiseste cel mai mult: In mediul urban, cei mai economi sunt maturii singuri, care declara in proportie de 22% ca au pus bani deoparte in ultima luna. Pe locul al doilea sunt tinerii profesionisti, cu 18%. In mediul rural, cei mai economi sunt seniorii pensionari, 28% au economisit in luna noiembrie, urmati de familiile traditionale (15%).

In mediul urban, cei mai economi sunt maturii singuri – 22% au pus bani deoparte. Luna trecuta, ei erau segmentul care declara ca a cheltuit cel mai putin pe alimente – numai 76% dintre ei doar pe strictul necesar. Ei sunt, totusi, cei mai multumiti de locul de munca – 70%.

In mediul rural, tinerii profesionisti au cheltuit mai mult decat media pe electrocasnice (20%) si au cheltuit pe aceasta categorie mai mult decat acelasi segment din mediul urban (18%).

In luna octombrie, orientarea catre relatii sociale nu mai coreleaza cu cresterea cheltuielilor in afara casei, ci se exprima prin cumparaturi pentru casa. Curatenia casei si investitiile in electrocasnice, mobilier si decoratiuni exprima incercari ale romanilor de a se adapta la noile restrictii, dar si la venirea frigului.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *