Studiu IFPRI: Alimentele ieftine, procesate, alimentează pandemia obezității

Studiu IFPRI: Alimentele ieftine, procesate, alimentează pandemia obezității

Accesul ușor la alimente ieftine nesănătoase determină obezitatea din Europa și Occident, iar fenomenul se răspândește în țările în curs de dezvoltare, sunt concluziile unui studiu realizat de IFPRI.

Ieftinirea alimentelor este un factor de risc

Studiul mai sugerează că ieftinirea relativă a alimentelor prelucrate cu calorii este un factor de risc pentru obezitate în țările cu venituri superioare și medii. Studiul, realizat de The International Food Policy Research Institute (IFPRI) și publicat în Journal of Nutrition, este primul care examinează o legătură între prețurile produselor alimentare și subnutriția.

S-a ajuns la concluzia că costurile ridicate ale alimentelor sănătoase din țările în curs de dezvoltare au fost legate de cascadoria copiilor. Dar, de asemenea, a remarcat faptul că, în timp ce alimentele mai sănătoase devin mai ieftine pe parcursul dezvoltării, la fel și alimentele procesate nesănătoase, cum ar fi băuturile răcoritoare.

Așadar, aveți, pe de o parte, problema prea multor oameni din lumea dezvoltată fără acces la alimente sănătoase scumpe, cum ar fi laptele. În timp ce „ieftinitatea relativă a alimentelor procesate dens în calorii a fost implicată în ratele mari de obezitate observate în țările cu venituri superioare, precum și în creșterea rapidă a obezității observate în economiile de tranziție, cum ar fi China.”

Numărul obezilor va crește

Deoarece ieftinitatea relativă a caloriilor nesănătoase este o explicație importantă a epidemiei de obezitate în țările cu venituri mari, cercetarea a prevăzut creșteri semnificative ale prevalenței în exces de greutate în rândul populațiilor adulte la nivel global.

“Agențiile de sănătate publică din țările cu venituri superioare au fost preocupați de consumul ridicat de alimente bogate în zahăr de ceva vreme”, a declarat co-autorul studiului Harold Alderman, “dar studiul nostru arată că aceste produse devin adesea foarte accesibile în țările cu venituri medii și, uneori, chiar și în țările relativ sărace, unde ratele de obezitate sunt într-adevăr în creștere. “

Studiul a continuat să recomande eforturile de impozitare și reglementare – cum ar fi etichetarea alimentelor – pentru a reduce consumul de alimente nesănătoase.

Cercetătorii au remarcat că factorii de decizie au mai multe instrumente disponibile pentru a face ca alimentele bogate în nutrienți să fie relativ mai accesibile, inclusiv investiții agricole sensibile la nutriție, care ar putea face alimentele sănătoase mai ieftine.

“Aceste constatări ridică o agendă importantă pentru cercetările viitoare: înțelegerea de ce prețurile la produsele alimentare diferă în fiecare țară și uneori în interiorul acestora și cum ar fi cel mai bine să schimbi prețurile produselor alimentare într-un mod care să conducă la diete și rezultate mai bune în nutriție în țările bogate și sărace,” a declarat co-autorul studiului, Derek Headey.

Inovarea nu este caritate

Dar cum să modifice cel mai bine prețurile fără perspectiva unei mai multe reglementări și birocrații în industria alimentară?

Doug Rauch, fostul președinte al comerciantului Joe’s, a fondat un nou magazin de alimente de sănătate low cost numit Daily Table în Boston, Massachusetts. Potrivit site-ului său web, prețurile sunt suficient de mici pentru a concura cu restaurantele fast-food. De asemenea, vinde opțiuni „grab-n-go” pentru cei care nu au timp să gătească.

Rauch oferă aceste prețuri lucrând un acord cu furnizorii pentru a cumpăra alimente care, în mod obișnuit, ar putea fi aruncate din motive arbitrare. Acest lucru îi permite lui Rauch să cumpere la prețuri reduse drastic sau chiar să primească donații.

„Când 49 de milioane de americani nu sunt capabili să mănânce în mod corespunzător, iar din cauza asta sănătatea lor suferă – și obezitate, boli de inimă, diabet, în adolescența și tinerii lor adulți – aceasta va fi o îngrijire a sănătății pentru un tsunami. ne lovește pe toți ”, a spus Rauch.

Factorii de mediu alimentează epidemia de obezitate

Rezultatele studiului IFPRI au fost reținute în comentarii separate ale profesoarei Corinna Hawkes, care ocupă funcția de vicepreședinte al Taskforce London Child Obesity, instituită de primarul Londrei cu obiectivul ambițios de a reduce obezitatea în rândul copiilor londonezi.

Scriind pe site-ul web al Adunării de la Londra, ea a spus că există o serie de factori de mediu, inclusiv mâncare ieftină nesănătoasă, în viața copiilor care îngreunează „schimbarea problemei”.

Ea a spus că inițiativele adoptate de forța de muncă, cum ar fi interzicerea publicității de produse neplăcute pe rețeaua de transport din Londra, au dus la unele „mici câștiguri”. „Procentul copiilor cu vârsta cuprinsă între 4 și 5 ani afectați de excesul de greutate sau obezitate a scăzut de la 23% la 22% din 2006/07. Unele orașe și secții pot sărbători tendințe descendente mai mari, a spus ea.

Obezitatea infantilă devine pandemică

Dar nu a fost cazul peste tot. Ea a menționat că pentru copiii de 10/11 ani, numerele se înclină tot mai sus, la fel ca și diferența dintre bogați și săraci.

„La 10-11 ani, un copil din cartierele cele mai sărace din Londra are de două ori mai multe șanse să fie afectat de supraponderale sau obezitate decât cei care locuiesc în cartierele cele mai puțin defavorizate din Londra”, a scris ea.

Ca soluție la epidemia de obezitate din copilărie, ea a solicitat o abordare centrată pe copil, care să înțeleagă modul în care sistemul din jurul copiilor poate fi schimbat.

Pentru a ilustra rolul mediului în obezitate, ea a dat exemplul unui băiat în vârstă de doi ani și jumătate care locuiește într-un apartament minuscul, fără bucătărie, fără spațiu de jucat și fără bani pentru activități de joacă.

„Gustările ieftine sunt un mod de a calma energia lui neliniștită”, a spus ea. De asemenea, a menționat că adolescenții frecventează frecvent magazinele locale de pui pentru a socializa și le consideră locuri în care nu se simt judecați.

„Avem nevoie de un set de acțiuni conectate în jurul copiilor, în timp ce merg în viața lor de zi cu zi, acțiuni care permit copiilor de toate vârstele să se bucure de a mânca diete sănătoase, de a bea apă și de a se deplasa mai mult”, a scris ea.

Ea a adăugat că natura muncii, locuinței și sărăcia pentru părinții lor trebuie să fie abordate. „Avem nevoie de ajutorul copiilor în proiectarea acțiunilor pe care le știm sunt importante. Nu are niciun rost să solicitați magazinelor alimentare să ofere reîncărcare gratuită de apă, de exemplu, dacă copiii nu se simt bineveniți în aceste locuri sau dacă noi fântâni de apă sunt plasate în locuri considerate nesigure. Dacă vom rezolva sistemul, trebuie să înțelegem modul în care oamenii îl experimentează pe dinăuntru. ”

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *