Se așteaptă încetinirea creșterii pentru comerțul electronic european

Se așteaptă încetinirea creșterii pentru comerțul electronic european

Comerțul electronic european a continuat să crească puternic în 2021, dar acum se confruntă cu o încetinire din cauza crizei din Ucraina și a inflației. Retailerii vor trebui să-și dubleze investițiile digitale până în 2030.

Creștere de 13%.

Chiar și atunci când cumpărătorii pot vizita din nou magazinele fizice, ei continuă să cumpere online: în ciuda ridicării majorității măsurilor Covid și a părăsirii Regatului Unit de pe piața unică europeană, vânzările de comerț electronic în Europa au crescut cu 13%, până la 718 miliarde de euro în 2021. 27 de țări UE, rata de creștere a fost de 16%. 90% din populație folosește acum internetul și 76% cumpără și online.

Acest lucru este evident din Raportul European E-Commerce publicat recent de EuroCommerce și ECommerce Europe, care conține cifre detaliate despre comerțul electronic în 37 de țări de pe continentul european.

Incertitudine

După creșterea uriașă cauzată de pandemie, comerțul electronic rămâne ferm ancorat în economie și societate, se arată în raport. Contrar a ceea ce se așteptau mulți observatori, vânzările online au continuat să crească, dar această creștere se stabilizează acum.

Consumatorii devin din ce în ce mai precauți: războiul din Ucraina, inflația și lanțurile de aprovizionare perturbate provoacă un sentiment general de incertitudine. Cu toate acestea, sectorul dă dovadă de rezistență. Sectorul serviciilor online, cum ar fi turismul și evenimentele, se confruntă cu o puternică revigorare.

E nevoie de susținere

Există însă motive de îngrijorare. Pentru a realiza o transformare digitală de succes, companiile vor trebui să-și dubleze investițiile până în 2030, crede directorul general al EuroCommerce, Christel Delberghe.

„A avea o prezență digitală devine o chestiune de supraviețuire pentru multe companii. Clienții noștri se așteaptă să oferim o experiență perfectă, oferind diverse combinații de interacțiuni online și offline”, spune ea. Dar, în special, întreprinderile mici și mijlocii sunt încă în urmă în ceea ce privește utilizarea instrumentelor digitale. Au nevoie de mai mult sprijin.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *