Scadere dramatica a profitului producatorilor de dulciuri din Romania

diams; Nestle Romania este in continuare liderul incontestabil de pe piata dulciurilor din Romania, dupa 9 ani consecutivi in aceasta pozitie
diams;Cei doi competitori directi, Kandia si Heidi, au inregistrat in ultimii doi ani scaderi minore 1-2% ale cifrei de afaceri
diams;Profitul tuturor celor 3 mari producatori de dulciuri din Romania a scazut dramatic intre 24-48% in 2018 fata de 2017
Traim intr-o societate dependenta, iar cea mai periculoasa, dar si cea mai dulce dintre toate este dependenta de dulciuri. Ciocolata este bineinteles pe primul loc in topul preferintelor consumatorilor urmate de toate celelalte produse delicioase din zahar. Conform uneistatistici din 2018, citata de RisCo,elvetienii sunt cei mai mari consumatori de ciocolata, avand un consum de 8.8 kilograme per locuitor. Romania nu se afla in primii 12 consumatori din lume, insa probabil acesta este unul din topurile la care nu ne dorim sa fim fruntasi.

Top 3 cei mai mari producatori de dulciuri din Romania

Chiar daca nu suntem printre cei mai mare consumatori de ciocolata ai lumii, in ultimii ani a crescut si la noi in taraconsumul de dulciuri, iar acest lucru se vede din incasarile tot mai mari ale producatorilor de cacao, ciocolata si produse zaharoase din Romania.
Conform analizei Risco, Nestle Romania este liderul incontestabil al producatorilor de dulciuri de la noi din tara, cu o cifra de afaceri de 882.6 milioane de RON in 2018. Diferenta fata de ceilalti competitori este extrem de mare, ocupantul locului 2 in clasament, Kandia Dulce SA, inregistrand doar 138.4 milioane de RON. Heidi Chocolat SA completeaza podiumul cu o cifra de afaceri de 103 milioane de RON in 2018.
Diferenta se pastreaza si in privinta profitului, Nestle detasandu-se de restul grupului cu o valoare a profitului de 45.6 milioane de RON, de aproape 8 ori mai mare decat urmatorul clasat.

Nestle Romania SRL

In toata lumea,Nestle Romaniaare incasari care depasesc 1 miliard de dolari anual. In Romania, compania elvetiana se apropie cu pasi repezi de 1 miliard de RON incasari anuale.

Consumul de produse dulci a crescut in Romania in ultimii ani, acest lucru facilitand dezvoltarea companiei Nestle in tara noastra. Afacerile sale au crescut in ultimii patru ani, devenind unul din cei mai importanti jucatori din industria FoodBeverage de la noi din tara. Timp de 9 ani consecutivi, Nestle s-a mentinut lider pe piata dulciurilor din Romania, compania dovedindu-se net superioara fata de competitorii sai in ceea ce priveste cifra de afaceri si profitul.
In 2018 Nestle si-a mentinut pozitia fruntasa in top 3 producatori de dulciuri din Romania, fiind la o distanta considerabila fata de locul 2. Astfel, companiaa incheiat anul 2018 cu o cifra de afaceri de 882.6 milioane de RON, cu 7.5% mai mare decat anul precedent.
Totusi, chiar daca incasarile au crescut, nu acelasi lucru se poate spune despre profitul companiei care a suferit o scadere semnificativa.Valoarea profitului in 2018 a fost de 45.6 milioane de RON, cu 48% mai mica fata de 2017.

Kandia Dulce SA

Compania romaneascaKandia Dulce SAisi continua trendul descendent al incasarilor pe care l-a inregistrat in ultimii ani, din 2014 si pana in prezent, Kandia Dulce confruntandu-se in fiecare an cu o scadere a cifrei de afaceri. In 2018 valoarea cifrei de afaceri a ajuns la 138.4 milioane de RON, cu 2.9% mai mica fata de anul trecut.

In ceea ce priveste profitul companiei, acesta a fost fluctuant de-a lungul anilor, osciland de la valori negative la pozitive si de la cresteri la scaderi.2018 a fost anul scaderilor, valoarea profitului inregistrat in acest an fiind de 6.7 milioane de RON, cu 24% mai mica fata de anul anterior.

Heidi Chocolat SA

Avand in vedere pasiunea elvetienilor pentru ciocolata, este usor de inteles prezenta unei alte companii elvetiene in topul celor mai mari producatori de dulciuri din Romania. Asadar, locul 3 in acest clasament este ocupat de elvetienii de laHeidi Chocolat.

Heidi este o ciocolata iubita de consumatorii romani, insa nu suficient cat sa asigure o crestere constanta a vanzarilor companiei. In ultimii doi ani, Heidi Chocolat SA a cunoscutoscadere a cifrei de afaceri,in 2018 valoarea acesteia fiind de 103 milioane de RON, cu 1% mai mica fata de anul precedent.
Si profitul a avut de suferitin 2018, acesta inregistrand o scadere dramatica cu 34.8% fata de anul anterior, valoarea acestuia fiind de 3 milioane de RON.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *