Safefood: Un sfert dintre înlocuitori de carne nu pot fi considerați drept surse de proteine

Safefood: Un sfert dintre înlocuitori de carne nu pot fi considerați drept surse de proteine

Peste un sfert din produsele vegetariene menite să înlocuiască produsele din carne procesate nu reprezintă o sursă de proteine, conform cercetărilor Safefood privind conținutul nutrițional al mai mult de 350 de produse care se pretind a fi înlocuitoare ale cărnii, concluziile fiind publicate de FoodNavigator.

Mulți înlocuitori vegani sunt periculoși

Organizația independentă pentru Siguranța Alimentară și Nutriție, Safefood, din Irlanda, a analizat conținutul nutrițional al 354 de înlocuitori vegetarieni gata de consum și preparate principale, disponibile pe bază de plante din supermarketurile din Irlanda, în perioada 28 aprilie – 26 mai 2020.

În timp ce majoritatea erau mai scăzute în calorii, grăsimi și grăsimi saturate, majoritatea aveau proteine ​​mai mici decât echivalentele lor de carne, iar nivelurile de sare erau similare sau mai mari. Unul din 4 nu conținea suficiente proteine ​​pentru a fi considerat o sursă de proteine.

Produsele au inclus burgeri fără carne, fripturi, tocate, chiftele, pepite, cârnați și înlocuitori de pește. De asemenea, au fost incluse falafels și alte produse pe bază de fasole și legume, precum și produse vegetariene, cum ar fi grătare și topituri de brânză.

Produsele conțineau proteine ​​din mai multe surse de ingrediente, inclusiv micoproteine, soia, mazăre, fasole, naut, linte, mazăre, ciuperci, tempeh, quinoa și tofu.

Înlocuitorii, produse procesate excesiv

Produsele analizate au fost foarte prelucrate și conțineau mai multe ingrediente, inclusiv ingrediente adăugate pentru aromă și textură, se arată în raport.

Regulile UE privind etichetarea nutrienților afirmă că, dacă procentul de energie care provine din proteine ​​este între 12 și 19,9%, produsul poate pretinde că este o sursă de proteine. Dacă procentul de energie care provine din proteine ​​este de 20% sau mai mare, produsul poate pretinde că este bogat în proteine.

Conținutul de proteine ​​al produselor studiate a variat de la 0,9 la 30,6 g la 100g (în medie 10,7g la 100g). Aproape 1 din 4 din produsele prelevate au fost o sursă de proteine ​​(unde procentul de energie din proteine ​​a variat între 12-19,9%), în timp ce 49% (173 de produse) au fost bogate în proteine ​​(unde procentul de energie din proteine ​​a fost peste 20 %).

Puține proteine, puține calități

Aceasta a însemnat că un sfert (28%) din produsele chestionate nu au fost o sursă sau să aibă un conținut ridicat de proteine. Ca atare, raportul le-a spus consumatorilor să fie conștienți de acest lucru dacă se bazează pe aceste alimente ca sursă de proteine.

Conținutul de proteine ​​a variat atât în ​​cadrul fiecărei categorii, cât și între categoriile eșantionate. 39 de produse (11%) sunt o sursă de proteine ​​și 139 de produse (39%), sunt etichetate ca având un conținut ridicat de proteine.

Majoritatea (80%) dintre produse erau o sursă de fibre, ceea ce înseamnă că conțineau cel puțin 3g de fibre la 100g. Dar, potrivit raportului, acest lucru se datorează faptului că aceste produse au adăugat carbohidrați, spre deosebire de produsele lor echivalente din carne, care nu conțin fibre în forma lor naturală.

Din cele 354 de produse, 27 au furnizat date despre micronutrienți. Fierul a fost cel mai frecvent micronutrienți enumerați (la 6% din produse), urmat de B12 (la 4% din produse).

Cum se compară înlocuitorii de carne vegetarieni?

• O comparație a gamei de înlocuitori de carne pe bază de plante studiată arată că aceștia sunt diferiți de echivalenții lor de carne.

• Cei mai mulți înlocuitori de carne pe bază de plante au o cantitate mai mică de energie, total și grăsimi saturate decât echivalenții lor de carne.

• Înlocuitorii de carne pe bază de plante sunt, de obicei, o sursă de fibre și carbohidrați, în timp ce echivalentele lor de carne nu sunt în general (excepții fiind puiul în pesmet / codul în pesmet și rulourile de cârnați, care conțin carbohidrați adăugați).

• Înlocuitorii de carne pe bază de plante tind să aibă mai puține proteine ​​decât echivalenții lor de carne, dar aceasta variază în funcție de categoria de înlocuitori.

• Nivelurile de sare tind să fie similare sau mai mari la înlocuitorii de carne pe bază de plante decât la echivalenții cărnii.

De ce este acest lucru semnificativ?

Potrivit Safefood, conținutul de proteine ​​al alternativelor din carne este semnificativ, deoarece sondajul său a arătat că o treime din consumatorii irlandezi au raportat că consumă înlocuitori ai cărnii – o treime din acest motiv din motive de sănătate. Pentru acei consumatori care au raportat că consumă înlocuitori de carne pe bază de plante, 48% dintre aceștia au spus că îi mănâncă o dată pe săptămână sau mai mult.

Cu sondajul său pe bază de plante pe bază de înlocuitori de carne, identificând o gamă de calitate nutrițională, grupul a sfătuit consumatorii să citească etichetele și să caute produse care conțin surse de proteine ​​atunci când este posibil.

„Scopul cercetării noastre a fost să înțelegem cum aceste produse se compară nutrițional, astfel încât să putem oferi oamenilor informații care să îi ajute să facă o alegere mai informată atunci când fac cumpărături. Am făcut acest lucru pentru că știm că mai mult de unul din trei adulți de pe insula Irlanda mănâncă versiuni vegane sau vegetariene de burgeri, cârnați, pui etc. Aproximativ 40% dintre cei care le mănâncă au spus că le mănâncă o dată pe săptămână sau mai mult frecvent “, a declarat un purtător de cuvânt pentru FoodNavigator.

“Cercetările noastre au constatat că aceste produse sunt un pic amestecate – unul din patru dintre cele peste 350 de produse pe care le-am analizat nu au fost o sursă sau au un conținut ridicat de proteine. Există unele aspecte pozitive ale acestor produse; unele au un conținut scăzut de grăsimi. și grăsimi saturate decât carnea lor echivalenți, în timp ce alții sunt o sursă de fibre.

Dar, dacă oamenii iau în considerare acestea ca un înlocuitor de proteine, safefood i-ar încuraja să verifice eticheta și să caute produse care sunt o sursă de proteine și cu un conținut scăzut de grăsimi saturate, zahăr și sare. ”

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *