Rocadă de CEO la AB InBev

Rocadă de CEO la AB InBev

Carlos Brito va renunța la rolul său de CEO al AB InBev, Michel Doukeris devenind CEO al celui mai mare producător de bere din lume începând cu 1 iulie 2021, informează BeverageDaily.

O conducere ”magistrală”

Brito, acela care a fost alături de AB InBev de 32 de ani cu 15 ani ca CEO, este creditat ca fiind „arhitectul care a condus și a construit AB InBev în cea mai importantă companie mondială de bere și o companie mondială de produse de ambalare de larg consum, prin integrarea magistrală a numeroaselor afaceri care conțin AB InBev astăzi”, potrivit președintelui consiliului de administrație Martin Barrington.

Brito s-a alăturat ceea ce era atunci Brahma în Brazilia în 1989: „nu-mi închipuiam niciodată călătoria companiei noastre și m-aș fi angajat în următoarele trei decaide”. În calitate de CEO, a supravegheat achiziția Anheuser-Busch de către InBev în 2008 pentru a crea AB InBev; urmat de achizițiile Grupului Modelo în 2013 și SAB Miller în 2016.

Colegul brazilian Michel Doukeris este în prezent președinte al zonei America de Nord a AB InBev: compania americană „a oferit o creștere constantă a liniei de bază și a condus industria berii în inovații în ultimii doi ani”. Înainte de a conduce zona Americii de Nord, Michel a fost directorul global de vânzări al companiei.

Rolurile anterioare cu AB InBev în ultimii 25 de ani au inclus președintele zonei Asia Pacific, unde i se atribuie accelerarea creșterii liniei de top, a volumului și a EBITDA și a implementării diviziei „High End” în China, o nouă cale către piață inițiativă axată pe construirea de mărci premium. De asemenea, a implementat prima platformă de comerț electronic direct la consumator.

T1 arată creșterea la nivelurile pre-pandemice

Raportând rezultatele primului său trimestru din 2021 în această dimineață coroborat cu anunțul de conducere, AB InBev spune că afacerea „începe foarte puternic în 2021”, arătând o revenire la nivelurile pre-pandemice.

Volumele de bere în T1 au crescut cu 2,8% față de T1, 2019, cu venituri pe hl în creștere, în ciuda impactului continuu al restricțiilor COVID-19 (resimțit în special în comerțul din Europa).

În comparație cu T1, 2020, volumele totale au crescut cu 13,3%, în timp ce veniturile totale au crescut cu 17,2% (restricțiile pandemice au început să muște la sfârșitul primului trimestru al anului 2020, cu valabilitate din ianuarie până în martie),

De remarcat, portofoliul premium al companiei a crescut cu 28% în primul trimestru al anului 2021 (comparativ cu primul trimestru al anului 2020), reprezentând peste 30% din veniturile companiei și având un profit mai mare pe hectoliter decât mărcile de bază.

Mărcile globale ale AB InBev – Budweiser, Stella Artois și Corona – au condus creșterea, oferind o creștere a veniturilor de 46% în afara piețelor lor respective, unde obțin de obicei o primă de preț. Comparativ cu T1 2019, au crescut cu 24% în afara piețelor lor interne.

Între timp, afacerea de comerț electronic AB InBev a cvadruplat dimensiunea în primul trimestru al anului 2021. Platformele sale de curierat sunt acum disponibile în nouă piețe și 220 de orașe, acoperind aproape 120 de milioane de consumatori. În Brazilia, Zé Delivery continuă să crească exponențial, livrând peste 14 milioane de comenzi în 1T21, mai mult de jumătate din suma livrată în tot 2020.

„Portofoliul nostru de mărci, lider în industrie, ne conectează cu mai mulți consumatori în mai multe ocazii, după cum arată creșterea continuă de top”, spune compania. „Rezolvăm nevoile reale ale clienților și consumatorilor cu platforme digitale, conectându-ne mai strâns la cei pe care îi deservim în întreaga lume.”

Vânzări puternice în SUA, provocări în Europa

În SUA, vânzările către angrosiști ​​au crescut cu 2,9%, iar veniturile pe hl au crescut cu 2,4%, rezultând o creștere a veniturilor totale de 5,4%. Vânzările către comercianții cu amănuntul au scăzut cu 0,8%, estimat a fi sub industrie, un impact temporar datorat în mare măsură unui comportament dificil comparabil cu cel de „încărcare a cămării” din martie 2020.

„Continuăm să ne consolidăm și să primăm portofoliul, reechilibrând către creșterea mai rapidă, deasupra segmentelor de bază. Rezultatele noastre în primul trimestru au fost alimentate de inovațiile noastre, deoarece am condus industria în inovație totală.

Ofertele noastre principale de bere de mai sus continuă să depășească performanțele, evidențiate de creșterea puternică a Michelob ULTRA și a mărcilor noastre de artizanat. Portofoliul nostru de seltzer continuă să crească înaintea industriei în conformitate cu IRI și am livrat o creștere de trei cifre a mărcii noastre de cocktailuri conservate, Cutwater.”

În Europa, rămân provocări legate de oprirea continuă și de restricțiile la tranzacționare, ceea ce duce la o scădere totală a volumului de cifre mici. Cu toate acestea, canalul off-premise a înregistrat o creștere de două cifre și o schimbare către mărci premium.

În Africa de Sud, afacerea a fost din nou afectată de o altă interdicție guvernamentală asupra vânzărilor de alcool timp de o lună. Volumele au fost plate comparativ cu primul trimestru al anului 2019.

„Odată ce interdicția a fost ridicată, am văzut o cerere puternică de bază a consumatorilor pentru mărcile noastre”, notează compania. „Portofoliul nostru premium a condus calea, condus de Corona și de băuturile noastre alcoolice aromate. De asemenea, continuăm să avansăm transformarea digitală a afacerii noastre, cu aproximativ 50% din veniturile noastre provenind acum din vânzările digitale. ”

În China, veniturile au crescut cu peste 90%, depășind nivelurile pre-COVID din 2019

„Momentul continuu a condus la o creștere puternică a volumului de aproape 85%, estimată a fi înaintea industriei și a fost îmbunătățită editat de o campanie de succes de Anul Nou chinezesc. Veniturile pe hl au crescut cu 4,1%, determinate de succesul continuu al strategiei de premiumizare. EBITDA a crescut atât față de 1T20, cât și de 1T19, cu o creștere de peste 200% față de 1T20.

„Budweiser și-a dublat veniturile față de aceeași perioadă a anului trecut și a atins o creștere de două cifre față de 1T19. Mărcile noastre Super Premium au obținut o creștere puternică a veniturilor de două cifre, comparativ cu 1T20 și 1T19. Pentru a stimula primarea în continuare, am stabilit două noi acorduri de distribuție exclusivă: unul cu Sazerac, inclusiv Fireball Whisky și alte băuturi spirtoase premium, și unul cu Red Bull, cea mai importantă băutură energetică premium la nivel mondial. ”

Și Brazilia a înregistrat volume peste nivelurile din T1 2019.

„Am văzut succesul continuu al inovațiilor noastre, cum ar fi Brahma Duplo Malte, și creșterea segmentului premium, în special a mărcilor noastre globale, care au crescut cu aproape 20%. BEES continuă să se extindă rapid în toată țara, acum în uz de peste 65% dintre clienții noștri activi.

Platforma noastră directă către consumator, Zé Delivery, a îndeplinit peste 14 milioane de comenzi în 1T21, cu un maxim istoric de 5,1 milioane de comenzi plasate în martie 2021. ”

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *