Produsele Private label au crescut profitul retail-ului

Diferenta de pret dintre brandurile tip A si produsele private label s-a redus in toate tarile, exceptie facand Germania, este una dintre concluziile raportului anual privind piata marcilor proprii din Europa si SUA realizat de compania britanica de cercetare IRI.
Reducerea promotiilor, in special la gamele proprii premium, atat numeric cat si ca discount acordat, este principalul factor care a dus la majorarea preturilor produselor private label, in timp ce brandurile nationale au fost nevoite sa-si mentina nivelul de promovare, pentru a-si putea pastra cotele de piata. Conform studiului citat de Modern Buyer, cresterea preturilor la marcile private a adus retailerilor un castig net de 0,5 miliarde de euro, tradus printr-o crestere de 0,4%, in intervalul iunie 2012 – iulie 2013.
Datele cuprinse in raportul IRI arata ca in Europa, marcile proprii sunt pozitionate, in medie, cu 29,9% mai ieftine decat un brand national similar, cea mai mare diferenta de pret fiind observata in Franta si Germania, iar cea mai mica in Olanda, Marea Britanie si Italia.
In ceea ce priveste promotiile, in cazul private label numarul acestora a scazut de la 16,5% la 16,2% in perioada analizata, in timp ce numarul promotiilor derulate pentru branduri nationale a urcat de la 31,2% la 32,3% in acelasi interval. Reducerea numarului de promotii la produsele private label si, in schimb, cresterea numarului de oferte in randul brandurilor a determinat diminuarea diferentei de pret cu 0,9 puncte procentuale, in conditiile in care retailerii chiar au majorat preturile la produsele proprii, pentru a recupera din marje. Mai multe, pe www.modernbuyer.ro

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *