Pofta de aventură culinară inspiră industria aromelor alimentare

Pofta de aventură culinară inspiră industria aromelor alimentare

Înainte de izbucnirea crizei COVID-19, ocaziile de răsfăț alimentar și masa erau printre cele mai populare moduri de a vă conecta cu prietenii și familia.

Cu toate acestea, odată cu întrunirile și restaurantele închise temporar în unele regiuni, aromele și felurile de mâncare create acasă joacă un rol cheie în aducerea plăcerii și plăcerii consumatorilor.

Mai mult, experimentarea cu ingrediente funcționale orientate spre sănătate continuă să câștige tracțiune. FoodIngredientsFirst a făcut cercetare profundă în sectorul aromelor, vorbind cu jucătorii din industrie care își împărtășesc perspectivele pentru peisajul F&B.

Cel mai bun din două lumi

„Aromele familiare, reconfortante și gusturile globale aventuroase inspiră consumatorii într-o lume din ce în ce mai interconectată”, spune Lindsey Clements, cercetător în domeniul aplicațiilor alimentare la Kalsec.

Potrivit lui Andrew Bingham, om de știință pentru aplicații alimentare la Kalsec, consumatorii de astăzi caută alimente și băuturi care să ofere „cel mai bun din ambele lumi”, ceea ce înseamnă că oferă atât gust cât și funcționalitate.

În această perioadă prelungită de recuperare de la COVID-19, inovația aromelor trebuie să „reducă prăpastia dintre confort și aventură”, spune Jessica Morton, manager senzorial și de informații pentru consumatori la Blue Pacific Flavours.

„Consumatorii caută aromele familiare pe care le iubesc, dar reimaginate prin diferite povești varietale sau amestecuri creative. 2021 este într-adevăr despre tranziție. Aroma poate fi o sursă de inspirație și confort, atât în ​​prezent, cât și în viitor ”, prognozează ea.

Bunăstarea emoțională, un parametru de luat în seamă

Produsele care abordează bunăstarea emoțională, atenția și relaxarea sunt de așteptat să evolueze în acest an. O abordare mai cuprinzătoare a bunăstării personale, inclusiv a sănătății mentale, emoționale și spirituale, va fi esențială în 2021, spune Agneta Hoffmann, manager de marketing pentru arome la Bell Flavors and Fragrances.

„Astfel, industria aromelor trebuie să construiască din ce în ce mai mult o punte între furnizarea gustului autentic și contribuția la menținerea caracteristicilor senzoriale cheie ale produselor de consum. Prin urmare, aromele vor evolua în continuare în ceea ce privește atributele funcționale, precum și profilurile gustative, oferind soluții gustative pentru reducerea zahărului, mascarea notelor, reducerea sării și multe altele – toate concentrându-se simultan pe etichetarea curată. ”

Mai mult, se așteaptă ca tendințele soiurilor care se adresează bunăstării emoționale, atenției și relaxării, cum ar fi ghimbirul și citricele, mușețelul sau lavanda, cânepa sau ceaiul verde, notează Hoffmann.

Tendințele se maturizează

Anul acesta, mai multe tendințe de aromă se maturizează și evoluează, adaugă Hélène Moeller, directorul de management global al produselor la ADM.

„Accentul global asupra sănătății holistice determină cererea de ingrediente aromatice funcționale și arome care simbolizează bunăstarea, cum ar fi portocala, lămâia, teiul și alte citrice care conțin în mod natural niveluri ridicate de vitamina C și alți antioxidanți.”

În plus, consumatorii caută ingrediente pentru funcția imună și alte obiective de sănătate, cum ar fi energie sporită și starea de spirit îmbunătățită.

„Natura oferă un caleidoscop de arome de semnalizare a sănătății, variind de la portocaliu de zi cu zi la floare de bătrân emergentă până la yuzu exotic”, explică Moeller.

Inspirații regionale

Consumatorii aventuroși explorează arome globale, inclusiv kumquat, cardamom, curcuma, garam masala și amba.

„Am văzut, de asemenea, o creștere a popularității ingredientelor colorate din fructe de pădure, cum ar fi afine, coacăze negre, fructe de pădure și fructe de padure maqui”, afirmă Moeller.

Morton la Blue Pacific Flavors subliniază, de asemenea, un interes continuu pentru profilele de fructe exotice, în special pentru citrice.

„Consumatorii sunt în căutarea explorării în aromele lor și am văzut procesoare F&B răspunzând la această nevoie în moduri inovatoare. De exemplu, luarea unei formulări tradiționale de margarita și înlocuirea lui este o modalitate prin care un produs consacrat poate fi reformulat pentru a satisface nevoile de arome în evoluție “, detaliază ea.

Între timp, Bingham la Kalsec constată interesul crescând pentru inspirația culinară regională autentică. Bucătăriile din Orientul Mijlociu, Mexic și Asia sunt toate populare, cum ar fi aromele regionale coreene și thailandeze, spune el.

„Pe lângă bucătăriile globale, există un interes continuu pentru ingredientele de proveniență, cum ar fi ingredientele numite pentru a furniza căldură, precum și inspirația pentru tendințele de grătar și conceptele de fuziune pentru a combina toate aceste tendințe.

Chiar dacă rezultatul amânat al Jocurilor Olimpice de la Tokyo pare incert, Clements spune că a existat un interes crescut pentru aromele asiatice, felurile de mâncare și formatele de masă.

„COVID-19 a facilitat noi experiențe alimentare pentru consumatorii blocați acasă. Culorile vibrante, mâncărurile de fermentație și combinațiile aromelor dulci-acrisoare ale regiunii inspiră NPD în Europa de Vest ”, explică ea.

Echipa culinară Kalsec se așteaptă la un interes suplimentar pentru fermentare și arome murate, provenind din popularitatea bucătăriei regionale asiatice, cum ar fi kimchiul coreean.

Călătoriile, sursă de inspirație

Mai mult decât atât, călătoriile personale și mediatizarea dietei globale și a bucătăriei au creat o mai mare conștientizare a internației gusturi ionale. „Cu aceasta, sectorul continuu de preparare a meselor gata a oferit produse de intrare ușoară, care oferă consumatorilor oportunități interne de a experimenta noi arome”, dezvăluie Clements.

„Vedem interesul consumatorilor pentru diferitele bucătării regionale globale, inclusiv Africa de Vest, America de Sud și Caucuses, precum și inovația de la bucătari care creează noi feluri de mâncare prin fuziune prin încorporarea componentelor de masă din mai multe culturi.”

Alături de aromele globale aventuroase, există și un interes crescut pentru noile combinații de arome. „Aromele clasice afumate și combinațiile dulci și acre continuă să fie populare”, spune Bingham.

„Într-o lume în schimbare, consumatorii au căutat familiaritate și confort, pe care le oferă aceste tendințe. Odată cu apropierea inovației de vară, aceste tendințe sunt ideale pentru a aduce viață în carne la grătar, proteine ​​pe bază de plante, sosuri și farfurii. ”

Inovația băuturilor nealcoolice se diversifică rapid

Moeller de la ADM dezvăluie că consumatorii sunt înfometați de noi arome și combinații care să le încânte papilele gustative, în special în sectoarele băuturilor.

„Amestecurile botanice și de fructe sunt deja populare în ceaiurile preparate, seltzurile tari, băuturile mixte și cocktail-urile. Vedem infuzii precum hibiscus de căpșuni, flori de soc de lămâie și busuioc de piersici. În plus, lavanda, cafeaua și ciocolata fac o cafea gustoasă, iar un chai latte câștigă complexitate cu adăugarea de cidru de mere ”, continuă ea.

O altă inovație ADM este activarea mai multor receptori gustativi într-o singură înghițitură sau mușcătură, cum ar fi ciocolata neagră și dulce-amară, ghimbir picant sau piper de cayenne care induce căldura sau un smoothie tropical cu turmeric, lapte de cocos, ananas și mango.

Între timp, Morton este de acord că tendința băuturilor nealcoolice a explodat, ducând la un interes semnificativ pentru sistemele de arome care pot oferi vin autentic, bere și băuturi spirtoase.

„Seltzerii duri au luat industria aromei prin furtună, determinând o creștere uriașă nu numai în aromele de fructe de mare intensitate, ci și în aromele organice”, susține ea.

Deserturi și răsfăț

Aromele de confort se dovedesc, de asemenea, populare – mai ales atunci când combină notele răcoritoare ale fructelor cu calități familiare cremoase și dulci, cum ar fi vanilia.

Blue Pacific are o selecție de arome indulgente de fructe naturale, cum ar fi tort de lămâie, cremă de portocale, limoncello, măr de caramel și brânză de căpșuni.

„Și aromele maro și indulgente sunt la modă, precum tiramisu, dulce de leche și alune de ciocolată”, adaugă Morton.

Vanilia va fi evitată?

În conformitate cu aromele indulgente, Kevin Bangratz, cercetător de marketing la Prova, spune că o tendință pe care se așteaptă să o evite în 2021 va fi asocierea vaniliei cu alte ingrediente.

„Perechile de arome pot implica gusturi originale, dar și mai clasice. Primele cinci arome maro pentru împerecherile de vanilie sunt cacao, migdale, fursecuri și smântână, caramel și ciocolată albă. ”

Bangratz sugerează, de asemenea, că ideile „scoase din cutie”, bazate pe versatilitatea vaniliei, funcționează bine, cum ar fi vanilie și whisky, vanilie și susan negru, vanilie caramel fudge, vanilie chai și vanilie cupcake.

„Toate aceste concepte pot produce arome excelente pentru diverse aplicații, inclusiv de panificație, cofetărie sau chiar produse lactate”, notează Bangratz.

În continuare, el marchează două categorii bine-cunoscute pentru creativitatea lor în inovația aromelor: cofetăria de ciocolată și înghețata.

„Acestea sunt două segmente al căror scop principal este să satisfacă nevoia consumatorilor de îngăduință. Urmărim cu atenție NPD care apare în categoria ciocolată și am observat multe concepte originale de aromă, cum ar fi alune fragile caramel, caju și marțipan sărat, cafea de alune și camping și fagure de sare de mare caramel. ”

Categoria înghețată este, de asemenea, extrem de inovatoare, din punct de vedere aromatizant, cu gusturi precum prepararea la rece a caramelului și prăjiturile, arțarul sărat sau scorțișoara de zahăr brun câștigând aderență în rândul consumatorilor “, conchide el.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *