Pentru 2021, Metro își propune o cifră de afaceri mai mică decât în 2020

Pentru 2021, Metro își propune o cifră de afaceri mai mică decât în 2020

Grupul german de retail Metro vede o lumină la capătul tunelului Covid, după cum notează RetailDetail. Mai mult, compania anunță că își respectă obiectivele pentru exercițiul financiar actual 2020/21, dar traiectoria se schimbă ușor.

În timp ce angrosistul Metro a urmărit anterior o curbă de recuperare constantă, acum se bazează pe o perioadă mai lungă de tot felul de restricții, urmată de o recuperare mai bruscă, odată cu reluarea vieții normale. Actualizarea prognozei vine în afara cifrelor pentru primul trimestru al exercițiului financiar 2020/21, care sa încheiat la 31 decembrie 2020.

Trimestrul important de la sfârșitul anului arată încă o dată gravitatea pe care o are coronavirusul. S-a înregistrat o scădere cu 16% a cifrei de afaceri până la 6,3 miliarde de euro, un profit operațional care este cu puțin sub 40% mai mic, la 200 de milioane de euro și un profit net care este cu 18,4% mai mic, la 99 de milioane de euro. Acestea nu sunt tocmai figuri vesele.

Covid este firul comun al raportului trimestrial. “Evoluțiile diviziunilor individuale au fost afectate de Covid-19 în diferite grade”, spune Metro în comentariul său însoțitor. Acest lucru s-a remarcat în special în regiunile în care clienții de hoteluri și catering reprezintă o parte importantă a afacerii.

Metro se referă în mod specific la Europa de Vest ca regiune afectată. Zona respectivă, care nu include Germania de origine, a avut cea mai slabă performanță dintre toate, cu o scădere a cifrei de afaceri de aproape un sfert. Acest lucru se datorează în primul rând măsurilor Covid foarte stricte din Franța, Italia și Spania.

Coronavirusul rămâne tema cheie în perspectivele pentru restul exercițiului financiar curent. Metro notează că rămâne extrem de dificil să se prevadă cursul crizei de sănătate și măsurile guvernamentale asociate. Cu toate acestea, conducerea Metro este suficient de îndrăzneață pentru a confirma previziunile sale pentru anul, care a fost emis la închiderea exercițiului financiar anterior.

Cu toate acestea, ținta nu a fost stabilită spectaculos de înaltă: Metro își propune o cifră de afaceri care va fi „ușor mai mică decât anul trecut”. Scenariul care se presupune acum este o continuare a restricțiilor guvernamentale care vor dura cel puțin parțial până la sfârșitul celui de-al doilea trimestru (până la 31 martie, pentru Metro). După aceea, grupul își propune o „recuperare semnificativă și rapidă” în industria ospitalității și a turismului. Cu toate acestea, această prognoză este ușor diferită de cea precedentă.

Metro își asumă acum o evoluție mai lentă spre recuperare, dar recuperarea ar trebui să „crească” mult mai repede, deoarece Metro a impus o disciplină mai strictă a costurilor în timpul crizei. O astfel de organizație, care a devenit mai „slabă și mai puțin performantă”, ar trebui să fie capabilă să transforme valurile în activitățile de recuperare. Noul CEO Steffen Greubel, care începe oficial la 1 mai, va ști ce să facă.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *