Nestlé accelerează inovația cu alternative la creveți și ouă

Nestlé accelerează inovația cu alternative la creveți și ouă

Nestlé dorește să stimuleze creșterea vânzărilor pe bază de plante prin inovație. La un eveniment care a dezvăluit ultimele sale creații – alternative de creveți și ouă pe bază de plante – conducerea companiei a cântărit unde va merge probabil categoria următoare, informează FoodNavigator.

Nestlé își extinde portofoliul de plante cu lansarea testelor a două noi produse în Europa – alternative de plante la ouă și creveți.

Fabricat din proteine ​​din soia, ulei de canola, acizi grași omega 3, suc de morcovi și „arome naturale”, înlocuitorul de ouă pe bază de plante va fi lansat sub marca Garden Gourmet vEGGie. Produsul este vegan și obține un scor Nutri-A în Europa.

Alternativa lichidă pentru ouă poate fi gătită într-o varietate de moduri, de la amestecare până la coacere. Comparativ cu alte alternative de ouă de pe piață, CTO-ul Nestlé, Stefan Palzer, consideră că vEGGie se acumulează favorabil.

„Credem că le potrivim cu calitatea finală. Ceea ce ne face diferiți este [utilizarea noastră de doar] cinci ingrediente. Ne uităm la ceea ce folosesc unii start-up-uri, este o listă foarte lungă de ingrediente și nu asta este ceea ce vrem să avem … și potrivim conținutul de proteine ​​al ouălor pe bază de animale ”, a declarat el jurnaliștilor ieri la Londra.

Cea mai recentă adăugare a companiei de produse alimentare elvețiene la gama sa alternativă de fructe de mare (vinde deja o alternativă pentru ton, Vuna, în Elveția, Germania, Italia și Olanda) oferă, de asemenea, o etichetă curată.

Garden Gourmet Vrimp este o creveță alternativă pe bază de plante făcută din proteine ​​de mazăre și rădăcină de konjac. Își ia culoarea din boia și morcov, iar gustul distinctiv al fructelor de mare se obține prin adăugarea algelor nori. Este Nutri-Score este B.

Creșterea inovației pe bază de plante

Nestlé ia un traseu de „testare și învățare” către lansare, lansându-se pe anumite piețe, inclusiv Elveția și Germania, pentru a obține informații înainte de a se extinde mai mult. Aceasta este o abordare pe care compania a dezvoltat-o ​​pentru a oferi o mai mare agilitate în cercetare și dezvoltare și pentru a aduce produsele pe piață mai repede.

„Scopul este de a merge în șase luni de la idee la raft”, ne-a spus Palzer. VEGGie și Vrimp au fost ambele dezvoltate folosind tehnologii proprietare în mai puțin de un an, a remarcat el.

Viteza și agilitatea sunt necesare în spațiul vegetal extrem de competitiv, unde petrolierul elvețian concurează împotriva mărcilor mai mici și a start-up-urilor de bărci cu motor. Ratele de inovare sunt ridicate. Potrivit GNPD al Mintel, lansarea unei baze de date de urmărire a produselor, 12% din produsele noi au prezentat o revendicare vegană în Europa și America de Nord anul trecut, comparativ cu 7% cu cinci ani înainte.

Nestlé are o serie de lucruri bune, a sugerat Palzer, inclusiv expertiza în aprovizionare („cu cât este mai bună materia primă cu care începeți, cu atât este mai bun produsul final”, potrivit CTO); cunoștințe profunde pe care să le folosim în ceea ce privește formularea și proprietățile funcționale ale proteinelor; alături de expertiza nutrițională și culinară.

Nestlé plasează, de asemenea, o forță de muncă destul de semnificativă în spatele forței sale de producție, cu aproximativ 10% din echipa sa de cercetare-dezvoltare de aproximativ 3000 de angajați care lucrează în spațiu.

Ritmul schimbării modelează și abordarea Nestlé față de producție. “Trebuie să aveți linii extrem de flexibile, deoarece piața se dezvoltă atât de repede”, a dezvăluit Palzer.

Toate acestea sunt necesare, deoarece, la nivel de plante, consumatorul se deplasează extrem de repede. Pentru a ține pasul, Nestlé folosește instrumente de ascultare socială pentru a obține o perspectivă directă asupra consumatorilor.

De asemenea, a stabilit acceleratoare pentru a lucra cu start-up-uri și echipe de studenți alături de un „tanc de rechini intern” pentru a sprijini inovatorii în cadrul propriei operațiuni.

Revizuirea abordării sale față de cercetarea și dezvoltarea pe bază de plante a dat rezultate pozitive. “Anul trecut am avut mai multe lansări ca niciodată … pandemia nu ne încetinește”, a insistat Palzer.

Inovație bună pentru oameni, planetă și profituri

Posibilitățile de afaceri pe care le oferă plantele sunt considerabile, a observat directorul executiv Mark Schneider.

Piața alimentară pe bază de plante a fost evaluată la 29,4 miliarde de dolari în 2020, potrivit Bloomberg Intelligence, cu o creștere preconizată de la 161,9 miliarde de dolari în următorii zece ani.

În cadrul Nestlé, mărcile de plante pure, precum Garden Gourmet sau laptele de mazăre Wunda, generează venituri de 200 milioane CHF. Dar dimensiunea oportunității este mult mai mare atunci când luați în considerare opțiunile bazate pe plante vândute sub mărcile principale ale Nestlé.

Utilizarea ingredientelor pe bază de plante pe pizza, în mărcile de produse lactate Nestlé sau produse precum kit-ul vegan KitKat ridică vânzările la 1 miliarde de franci.

Aceasta este încă o mică parte din veniturile Nestlé, care se ridică la peste 84 miliarde CHF, dar cu câștiguri „puternice” de două cifre bazate pe fabrică, este în creștere înaintea mediei companiilor la jumătate de cifră, a explicat Schneider. „Acest lucru se recuperează destul de repede.”

Schneider a recunoscut că Nestlé a întârziat oarecum la joc în unele categorii bazate pe plante. De exemplu, compania a lansat laptele de mazăre Wunda la începutul acestui an, dar sectorul alternativ al laptelui a crescut mult mai mult.

În mod similar, Nestlé nu a fost primul pe piață cu analogi de carne care pretind că oferă o comparație experiență ble pentru omologul pe bază de animale.

„Am întârziat [cu Wunda], dar suntem acolo și credem că suntem acolo pentru mai multe adoptări de masă…. Nu am inventat burgerul sau puiul pe bază de plante, dar cred că conducem pe toată lumea din lume în ceea ce privește gustul, simțul gurii și nutriția. “

Pentru Nestlé, apelul la mainstream este un pilon important al strategiei sale bazate pe plante. „Servim aceste produse către consumatorii obișnuiți. Aici se află oportunitățile majore pentru sănătatea publică și mediu “, a remarcat șeful executivului.

Schneider vede aceste două probleme ca fiind factorii importanți ai cererii pe bază de plante. În ceea ce privește sănătatea, managementul Nestlé a declarat că compania dezvoltă produse cu un nivel comparabil de proteine ​​cu omologii lor pe bază de animale, dar care sunt, de asemenea, mai scăzute în grăsimi, fără lactoză și bogate în fibre.

Produsele pe bază de plante oferă, de asemenea, o amprentă de carbon considerabil mai scăzută, a continuat Schneider, plasând eforturile de cercetare și dezvoltare în contextul ambițiilor agriculturii regenerative Nestlé. “Pentru un hamburger de dimensiuni și greutate egale … este disponibilă o reducere cu 70-80% a gazelor cu efect de seră”, a afirmat el.

Potențialul de a amplifica acest impact este deosebit de important, potrivit Andrew Morlet, CEO al ONG Fundației Ellen MacArthur. Vorbind la același eveniment, Morlet a remarcat faptul că, deși actuala concentrare a agendei climatice este asupra sectorului energetic, 45% din problemă rezidă în „modul în care facem și folosim lucrurile, inclusiv alimentele”.

„Inovația și reproiectarea în amonte a sistemului alimentar sunt absolut esențiale”, a argumentat Morlet. „Trebuie să reproiectăm alimentele, deci sunt mai vegetale, mai regenerative, aprovizionarea cu intrări este mai diversă.

„Dacă Nestlé urmărește această călătorie de la plantă la regenerativă prin design, se poate scala foarte repede … Această abilitate de a inova, aduce la raft rapid și apoi la nivel global … Suntem încântați să vedem această direcție de deplasare “.

Ce urmează?

Dacă scopul este de a crește opțiunile vegetale mai sănătoase și mai ecologice, inovația reprezintă o deblocare importantă, a explicat Schneider de la Nestlé. Și există o pistă lungă de oportunități. „Va exista posibilitatea de a lansa alternative la fiecare proteină animală și de a oferi consumatorilor posibilitatea de a alege”, a prezis el.

În cadrul analogilor, directorul tehnologic al companiei a subliniat importanța imitării gustului, texturii și simțului gurii pe care consumatorii le cunosc deja. „Trebuie să fiți cât mai aproape de proteina animală sau nu veți determina consumatorii să schimbe”, a sugerat Palzer.

Un lucru pe care analogii pe bază de plante îl pot oferi într-adevăr este aspectul social al alimentelor, a remarcat Palzer. În timp ce masa de familie trebuie să răspundă diferitelor cerințe dietetice, analogii pe bază de plante oferă ceea ce el a numit „fel de mâncare consens”. „Mâncarea înseamnă schimbul de feluri de mâncare, iar produsele pe care le aducem pe piață sunt potrivite pentru întreaga familie.”

Pe lângă continuarea extinderii opțiunilor pe bază de plante în mărcile sale principale – gândiți-vă la mai multe amestecuri de cafea, cremă și înghețată – Palzer este optimist în ceea ce privește posibilitățile oferite odată cu dezvoltarea tăieturilor întregi pe bază de plante. Fructele de mare și peștele oferă „oportunități ample”, a adăugat el.

“Întregul spațiu pentru fructe de mare și pește oferă ample oportunități. Nu este ușor să obții textura fulgiană a peștilor într-o formă pe bază de plante.”

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *