Moody’s: Coronavirusul va accelera transformarea retailului european

Moody’s:  Coronavirusul va accelera transformarea retailului european

Creșterea economică în 2021 va conduce la o redresare treptată, dar inegală a sectorului, se arată în ultima analiză efectuată de Moody’s.

Tendințele sociale vor avea implicații semnificative asupra creditului pentru comercianții cu amănuntul discreționari, cum ar fi îmbrăcămintea sau alte bunuri.

Perspectivele pentru sectorul de vânzare cu amănuntul european sunt stabile pentru 2021, deoarece recuperarea cererii va fi echilibrată de o creștere dilutivă a marjei online în următoarele 12 – 18 luni, a declarat Moody’s Investors Service într-un raport publicat astăzi.

„Perspectivele noastre pentru sectorul de vânzare cu amănuntul din Europa pentru anul viitor se aliniază așteptărilor noastre pentru volumul continuu al vânzărilor din sector și recuperarea profitului, deși acestea vor rămâne în continuare sub nivelurile din 2019”, a declarat Francesco Bozzano, vicepreședinte – analist senior, la Moody’s Investors Service.

„Acestea fiind spuse, recuperarea va fi mult mai lentă pentru comercianții cu amănuntul expuși sectoarelor precum turismul și călătoriile”.

Problemele de sănătate publică și siguranță care decurg din coronavirus, inegalitatea în creștere, tendințele demografice și alte provocări sociale vor avea, de asemenea, implicații de credit substanțiale pentru sector anul viitor.

În plus, tendințele de digitalizare vor accelera schimbările din sectorul cu amănuntul. Ponderea în creștere a vânzărilor online canibalizează vânzările în magazin, erodând marjele pentru comercianții cu amănuntul orientați spre cărămizi și mortare.

Mai mult, digitalizarea magazinelor, inițiativele de marketing și vânzări vor presupune costuri suplimentare, înainte de a îmbunătăți eficiența companiilor.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *