Mierea fără albine”, dezvoltată prin fermentație de precizie pentru piața globală

Mierea fără albine”, dezvoltată prin fermentație de precizie pentru piața globală

Compania Fooditive lucrează la un alt ingredient nou: o alternativă de miere derivată din fermentația de precizie. Fondatorul companiei, Moayad Abushokhedim, care vorbește despre enzime, îndulcitori și piețe țintă, a oferit pentru FoodNavigator mai multe detalii.

Marile probleme

Start-up-ul de ingrediente Fooditive „îi place să abordeze marile probleme”, de la bolile legate de dietă la schimbările climatice.

Portofoliul inovator al furnizorului olandez – de la cazeină vegană până la un îndulcitor fără calorii și un înlocuitor de sare cu conținut redus de sodiu – reflectă scopul său de a oferi alimente sănătoase, la prețuri accesibile.

Cea mai recentă inovație a Fooditive își propune să susțină în mod similar acest obiectiv, având în vedere schimbările climatice.

Start-up-ul folosește fermentația de precizie pentru a dezvolta un înlocuitor pentru miere – un produs despre care CEO-ul și fondatorul Fooditive, Moayad Abushokhedim, se teme că va deveni „mult mai puțin disponibil” în următorii ani.

„Mierea va deveni inaccesibilă”

Albinele sunt principalii polenizatori ai lumii, responsabili pentru polenizarea a peste 70% din culturile cultivate la nivel global.

Fiind cu sânge rece, albinele sunt afectate de temperatura mediului înconjurător. Prin urmare, schimbările climatice ar putea avea un impact negativ asupra biologiei, comportamentului și distribuției acestora. Pe măsură ce temperaturile cresc, disponibilitatea hranei pentru albine ar putea fi, de asemenea, redusă.

Severitatea secetei în unele regiuni are deja un efect negativ asupra producției de miere, prin impactul direct asupra resurselor de apă și asupra disponibilității nectarului. Abushokhedim de la Fooditive se așteaptă ca această tendință să continue.

„Din păcate, mulți oameni nu realizează că ne luptăm cu schimbările climatice. Cu toții ar trebui să avem responsabilitatea de a contribui cu produse mai bune care sunt făcute cu dragoste pentru un viitor mai bun. Mierea nu va fi accesibilă atât de mulți oameni în 10 ani, fie pentru că va fi greu de obținut, fie pentru că va fi prea scumpă.”

Fooditive dezvoltă miere fără albine pentru a asigura aprovizionarea viitoare la un preț accesibil. „Scopul nostru este să oferim alimente sănătoase la prețuri accesibile”, a spus el pentru FoodNavigator.

Enzime derivate de fermentație de precizie

Start-up-ul folosește aceeași tehnologie aplicată cazeiinei sale vegane. Diferența principală este că cazeina este o proteină, în timp ce în produsul cu miere fără albine de la Fooditive, compania produce enzime.

„Mierea are o diferențiere de complexitate. Există de fapt trei tipuri de enzime în miere… Și există o glucoză și fructoză combinate cu acele enzime”, a explicat Abushokhedim.

Fooditive va valorifica fermentația de precizie pentru a dezvolta aceste trei enzime separat, înainte de a le reuni în „exact aceeași combinație”. Start-up-ul nu se așteaptă ca produsul final să fie bio-identic cu mierea, dar Abushokhedim a spus că „va imita cu siguranță mierea pe care o obținem de la albine”.

În continuare, Fooditive vede o oportunitate de a-și încorpora propriile îndulcitori – în curs de revizuire de către Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) – pentru a reduce conținutul de calorii.

„Mulți oameni uită că mierea este bogată în calorii. Este încă bogat în zahăr. Nu promovăm acest produs ca un produs sănătos [în această etapă], dar este un produs mai prietenos cu mediul.”

Miere: „conservantul perfect”

Imitând mierea, Fooditive își propune să reproducă aroma și senzația de gură în aplicațiile pentru alimente și băuturi. Start-up-ul vizează și funcționalitatea mierii.

„Mierea nu numai că are textura perfectă, dar are efectul de conservare perfect”, a explicat fondatorul Fooditive. Într-adevăr, în antichitate, mierea era folosită ca conservant alimentar, deoarece concentrația sa mare de zahăr forțează apa din potențialii contaminanți ai alimentelor, cum ar fi drojdia sau bacteriile.

„Mierea nu va crește niciodată mucegai sau se va strica. Conținutul de apă este atât de scăzut, la aproximativ 3% din produsul real. De asemenea, așa obțineți efectul lipicios”, ni s-a spus. Mierea este încă folosită ca conservant alimentar, a continuat fondatorul, „este încă folosită în atât de multe produse și aplicații, de la bomboane la alcooluri”.

Start-up-ul se așteaptă să-și vândă ingredientul asemănător mierii în alte categorii, în special brutărie și produse de cofetărie congelate. „Industria înghețatei folosește și [mierea], pentru a oferi o textură mai cremoasă.”

Cu toate acestea, fiind dezvoltat din drojdie modificată genetic și produs prin fermentație de precizie, este probabil că ingredientul va trebui să ocolească mai întâi autorizația Novel Foods în Europa.

Fooditive speră să înceapă să încerce produsul său asemănător mierii cu clienții anul viitor. Cele două piețe țintă principale ale sale sunt Europa și Asia.

„În Europa, folosim miere, dar nu este atât de solicitată ca în Asia – unul dintre cei mai mari utilizatori. Vedem oportunități uriașe pentru noi în Singapore, de exemplu, pentru că au un proces [de reglementare] mai ușor în această categorie”, a declarat fondatorul acestei publicații.

Odată ce s-a impus în categoria B2B, Fooditive va explora vânzarea produsului său asemănător mierii de marcă în retail. Indiferent de format, Fooditive este convins că va „deschide uși noi” pentru miere.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *