Metro așteaptă recuperarea cu ajutorul industriei hoteliere

Metro așteaptă recuperarea cu ajutorul industriei hoteliere

Industria hotelieră închisă continuă să cântărească foarte mult pentru comerciantul cu ridicata Metro. În ultimele șase luni, cifra de afaceri a scăzut cu încă 11,5%. Totuși, grupu are un sentiment pozitiv în ceea ce privește situația, notează RetailDetail

Mai rău decât anul trecut

Trimestru al doilea a fost din nou unul negativ pentru comerciantul cu ridicata german Metro: vânzările au scăzut cu 11,9% până la 5,1 miliarde de euro. În special în Europa de Vest, a existat o „scădere semnificativă” de 21,5%, deoarece industria ospitalității era încă închisă din cauza pandemiei de coronavirus. Așa afirmă noul CEO Steffen Greubel, care a preluat funcția la 1 mai.

Pe piața internă germană, vânzările au scăzut cu 6,9%, în timp ce în Rusia s-a înregistrat o creștere izbitoare de 4,0% pe baza cursurilor de schimb locale. În Europa de Est, vânzările în moneda locală au scăzut cu 5,2%, deși Ucraina, România și Turcia s-au dezvoltat pozitiv. Vânzările în Asia au scăzut, de asemenea, cu 3,1%.

Deși pandemia de coronavirus a lovit în aceeași perioadă a anului trecut, conducerea Metro subliniază că au avut încă un trimestru destul de puternic în 2020. A fost doar „ușor” afectată de măsurile corona. Prin urmare, declinul trebuie privit în lumina acestei puternice baze comparative, se spune. EBITDA ajustat pentru perioada respectivă a fost de 114 milioane de euro, în scădere cu aproximativ 5 milioane de euro.

Recuperare rapidă și puternică

Pentru jumătatea întregului an, cifrele sunt pe aceeași linie. Și aici, cifra de afaceri a scăzut cu 11,5%, până la 11,4 miliarde de euro. Între timp, profitul brut a scăzut de la 659 de milioane de euro, anterior, la 490 de milioane de euro acum, dar chiar ajunge în roșu odată ajustat la efectele cursului de schimb. Acest lucru aduce EBITDA la 120 de milioane de euro sub zero sau cu 20% mai puțin decât acum un an. Sub linie, se înregistrează o pierdere de 32 de milioane de euro.

Cu toate acestea, vânzarea Metro China și divizia de hipermarketuri a grupului au fost finalizate, ceea ce înseamnă mai puține costuri în viitor. Greubel se bazează, de asemenea, pe o redeschidere completă a sectorului ospitalității între iunie și august și se așteaptă la o “recuperare rapidă și solidă” a industriei.

“Deși avem de-a face cu un mediu dificil în prezent, viziunea noastră pozitivă pe termen lung pentru industrie rămâne neschimbată”, a declarat directorul operațional șef Rafael Gasset. El este convins că Metro este bine poziționată în acest sens și are un profil financiar puternic.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *