La Anuga va avea loc Frozen Food-Festivalul mondial al alimentelor congelate

La Anuga va avea loc Frozen Food-Festivalul mondial al alimentelor congelate

Tendința de prospețime, sănătate și durabilitate face ca produsele congelate să devină din ce în ce mai populare printre consumatori – Peste 370 de expozanți naționali și internaționali din segmentul alimentelor congelate vor fi reprezentați la eveniment

Dorința consumatorilor de alimente proaspete, sănătoase și durabile a crescut și mai mult în timpul pandemiei coronavirusului – în beneficiul produselor congelate, care au profitat semnificativ de această tendință.

Anuga Frozen Food în perioada 9-13 octombrie 2021 va oferi din nou o platformă de afaceri internațională pentru industria alimentară globală congelată și va împărtăși informații despre ultimele evoluții ale industriei.

Anuga va evidenția tranziția în comportamentul alimentar cu tema sa cheie #transform. Pentru prima dată, târgul comercial va fi însoțit de extensia sa digitală, Anuga @home, care se va desfășura în perioada 11-13 octombrie 2021.

Ediția digitală a evenimentului va prezenta expozanții și soluțiile acestora, oferind astfel noi oportunități de rețea globală. În total, peste 4.000 de furnizori din peste 91 de țări sunt așteptați să călătorească la Köln pentru Anuga.

Lista celor mai importanți expozanți care apar în Anuga Frozen Food conține nume precum Agristo, Alfa, Arabatzis, Ardo, Aviko, Boulangerie Neuhauser, erlenbacher, Lutosa, Pfalzgraf, Point of Food, Roncadin, Surgital, Stohos, viciunai și Virto. Companiile care optează pentru o prezență exclusiv digitală provin în principal din afara Germaniei, dar includ și furnizori germani de alimente congelate, cum ar fi Frostkrone Food Group.

Conform ultimelor cifre intermediare, peste 370 de expozanți vor participa la Anuga Frozen Food. Se așteaptă să urmeze mai multe înregistrări în următoarele săptămâni, în special din țările reprezentate în pavilioanele naționale la eveniment.

În plus, alți furnizori de alimente congelate vor apărea în Anuga Meat și Anuga Bread & Bakery. Selecția produselor expuse în Anuga Frozen Food variază de la pește și carne, fructe și legume, mese gata, pâine și produse de patiserie, înghețată, pizza și produse din cartofi până la cantități în vrac pentru clienții din sectoarele comunale de catering și servicii alimentare.

Un număr de furnizori cu accent pe produse proteice pe bază de plante sau alternative, cum ar fi înlocuitori de pește, vor fi, de asemenea, reprezentați la Anuga din acest an.

Piața alimentelor congelate din Germania în 2020/21

Volumul total al vânzărilor de alimente congelate în Germania a scăzut cu 4,5% în 2020 la 3,66 milioane de tone (2019: 3,833 milioane de tone). Valoarea totală a vânzărilor de alimente congelate a scăzut cu 1,8% până la 15,081 miliarde euro (2019: 15,361 miliarde euro), potrivit cifrelor Institutului German de Alimente Congelate (dti). Cererea crescută pentru produse congelate și acceptarea ridicată în rândul consumatorilor au dus la performanțe extrem de bune în segmentele din magazin și livrare la domiciliu, dar acest lucru nu a putut compensa prăbușirea pieței în afara casei (OOH).

În segmentele de magazine și livrări la domiciliu, alimentele congelate au înregistrat o creștere extraordinară de 12,1% în termeni de volum în 2020, cu vânzări de 2,087 milioane tone (2019: 1,861 milioane tone).

Acesta este un record absolut pentru întreaga categorie de alimente congelate din sectorul comerțului cu amănuntul. Vânzările de alimente congelate în segmentele de magazine și livrări la domiciliu au crescut cu 13,4% până la 9,40 miliarde de euro (2019: 8,29 miliarde de euro), depășind în mod clar marca de nouă miliarde pentru prima dată.

Piața OOH a înregistrat un colaps fără precedent din cauza pandemiei coronavirusului: pentru prima dată, câștigătorul consecvent din ultimii ani a trebuit să facă față pierderilor dureroase în diferite segmente OOH din cauza blocărilor extinse din martie 2020.

Vânzările volumului au scăzut cu 20,3% până la 1,573 milioane tone (2019: 1,973 milioane tone). Vânzările de alimente congelate pe piața OOH au totalizat 5,68 miliarde euro în 2020, în scădere cu 19,6% (2019: 7,07 miliarde euro). Vânzările tuturor grupurilor de produse alimentare congelate de pe piața OOH au înregistrat scăderi de două cifre în 2020.

Industria germană de alimente congelate, un sector obișnuit cu succesul, a trebuit să se confrunte cu un eșec semnificativ care se datorează în totalitate închiderii extinse a afacerilor de servicii alimentare în timpul pandemiei coronavirusului.

Din cauza crizei din industria serviciilor alimentare, consumul pe cap de locuitor de alimente congelate a scăzut cu 2,1 kilograme în 2020 la 44,8 kilograme (2019: 46,9 kg). Aceasta reprezintă o scădere dramatică de o magnitudine nemaivăzută până acum și o abatere neașteptată de la tendința din ultimii 30 de ani.

Probleme și tendințe

Gătitul și comportamentul alimentar în Germania s-au schimbat considerabil în timpul pandemiei coronavirusului, după cum este demonstrat de TK-TRENDBAROMETER, un sondaj reprezentativ al consumatorilor realizat de institutul de cercetare a pieței INNOFACT AG în numele dti.

Din perspectiva consumatorilor, cele mai importante trei aspecte legate de alimente sunt prospețimea produselor (92%), o dietă sănătoasă (81%) și ingredientele naturale (81%). În timpul pandemiei coronavirusului, importanța unei diete sănătoase șiprospețimea produselor a crescut pentru cel puțin un sfert dintre respondenți.

Tendințele pentru alimentele vegetariene (22%) și vegane (15%) sunt mult mai puțin semnificative decât se credea anterior, respondenții considerând aceste criterii semnificativ mai puțin importante. Consumatorii nu sunt dogmatici aici. Cu toate acestea, aproape jumătate (49%) afirmă că ar dori să-și reducă consumul de carne, în timp ce 58% declară că ar dori să-și reducă consumul de zahăr.

În timpul pandemiei de coronavirus, oamenii au gătit singuri cu ingrediente proaspete mai des, așa cum au confirmat 41% dintre respondenți.

Aproape o treime dintre respondenți (31%) au comandat mâncarea de luat masa mai des. Un sfert bun dintre respondenți (26%) au apelat mai des la serviciile de livrare.

Modul în care consumatorii manipulează produsele alimentare congelate s-a schimbat și în bine: 19% dintre respondenți au spus că au gătit singuri folosind ingrediente congelate mai frecvent. Popularitatea gătitelor mese congelate a crescut considerabil în rândul a 14% dintre consumatori.

După cum s-au dovedit evoluțiile pieței de ani de zile, produsele congelate au fost întotdeauna apreciate în mod înalt și privite pozitiv în Germania. Produsele congelate nu sunt doar o parte indispensabilă a dietelor noastre de astăzi; sunt, de asemenea, schimbători de jocuri în obiceiurile alimentare sănătoase și durabile.

Aproape fiecare gospodărie (98%) cumpără și folosește produse congelate – chiar și în perioade „normale”. Ponderea utilizatorilor grei – consumatori care utilizează produse congelate cel puțin o dată pe lună de câteva ori pe săptămână – a continuat să crească și în prezent se ridică la 78%. Cele mai populare grupe de produse sunt legumele / ierburile (77%), peștele (69%), produsele din cartofi (65%), pizza (60%) și chifle (48%).

Perspectiva internațională a alimentelor congelate

Conform Analizei Oportunității Globale și Prognozei Industriei, piața alimentelor congelate a acumulat vânzări mondiale de 291,8 miliarde de dolari SUA în 2019.

Se estimează că va ajunge la 404,8 miliarde de dolari SUA până în 2027, ceea ce corespunde unei rate compuse de creștere anuală (CAGR) de 4,2%. între 2020 și 2027. Se preconizează că piața alimentelor congelate europene va atinge 124,1 miliarde de dolari SUA până în 2027.

Evenimente pentru industria alimentelor congelate la Anuga

Ca partener al Anuga Frozen Food și Anuga Culinary Concepts, dti va fi din nou reprezentat la un stand în Sala 4.2, B11 / C10. S

tandul târgului asociației este un punct de contact stabilit și popular pentru toți membrii săi, precum și pentru vizitatori și pentru cei interesați de alimentele congelate. Aici se întâlnește industria germană a produselor congelate cu vizitatori din întreaga lume pentru discuții din industrie în salonul cu produse congelate.

TIEFKÜHL-STAR-NIGHT 2021

Ca parte a programului evenimentului Anuga, dti, jurnalul comercial Lebensmittel Praxis și Koelnmesse vor prezenta premiile pentru TIEFKÜHL STAR pe 11 octombrie 2021 de la ora 18:00.

Oaspeții din industrie și comerțul cu amănuntul și, cel mai important, echipele de retaileri nominalizați sunt așteptați pentru TIEFKÜHL-STAR-NIGHT. Dr. Tobias Wachinger, Senior Partner la McKinsey München, va susține o conferință despre „Criza și noii consumatori: stilul de viață și concentrarea prețurilor vor fi tendințele pentru 2021”. Organizatorii așteaptă cu nerăbdare momente emoționante și se întâlnesc din nou cu industria din Köln.

Rețeaua internațională de alimente congelate

DTI va arunca, de asemenea, pavilion pentru industria alimentelor congelate pe Anuga @home. Acesta intenționează să găzduiască o masă rotundă inaugurală cu Rețeaua Internațională de Alimente Congelate (IFFN), o organizație umbrelă pentru asociațiile de comerț cu produse congelate din SUA, Regatul Unit, Franța, Italia, Olanda, Austria și Germania.

Luând ca temă „O privire nouă asupra alimentelor congelate sănătoase și durabile”, discuția va fi găzduită de John Saulnier de la Frozen Foods Biz.

Masă rotundă

În colaborare cu jurnalul comercial Lebensmittel Praxis (LP), dti va găzdui o altă masă rotundă despre alimentele congelate, care va fi disponibilă pentru vizualizare pe Anuga @home.

Reprezentanți de frunte din industria alimentelor congelate și din comerțul cu amănuntul vor discuta despre ultimele tendințe și provocări din industria alimentelor congelate într-o dezbatere organizată de Andrea Kurtz (LP).

Congres de durabilitate

DTI va susține, de asemenea, Anuga și Centrul pentru Leadership Corporativ Durabil (ZNU) de la Universitatea Witten / Herdecke în organizarea conferinței SHAPING SUSTAINABILITY TOGETHER – The Entire Chain at a Glance pe 13 octombrie 2021 de la 11:00 la 14:00. Congresul va evidenția beneficiile economice pe care managementul durabil le poate aduce la nivel de companie și produs.

Anuga Frozen Food 2021 va contribui la modelarea schimbului internațional în industria alimentelor congelate. Prioritatea sa cea mai înaltă este de a oferi o experiență plăcută târgului expozanților și vizitatorilor săi. DTI, ca reprezentant pentru întreaga industrie germană a alimentelor congelate, va oferi o contribuție importantă și va evidenția beneficiile ofertelor congelate.

Informații suplimentare: www.koelnmesse.com/current-dates/all-trade-fairs/#1

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *