În 2022, retailul mondial s-a aflat în declin al capitalizării

În 2022, retailul mondial s-a aflat în declin al capitalizării

Retailerii de top la nivel mondial înregistrează o scădere cu 1,3% a capitalizării cumulate de piață în T4 2022, relevă ultimul studiu GlobalData, citat de European Supermarket Magazine.

Primii 25 de comercianți cu amănuntul din lume au înregistrat o scădere de 1,3% trimestrial a capitalizării lor cumulate de piață, de la 3,37 trilioane de dolari (3,1 trilioane de euro) în al treilea trimestru al anului 2022 la 3,33 trilioane de dolari (3,08 trilioane de euro) în al patrulea trimestru, potrivit la cele mai recente cifre de la firma de date și analiză GlobalData.

Scăderea a fost determinată în principal de excesul de stocuri, deoarece inflația exponențială, creșterea ratelor dobânzii și temerile crescute de recesiune au schimbat comportamentul consumatorilor.

Amazon, Costco, CVS Health și Avenue Supermarts s-au numărat printre primele 25 de companii care au raportat o scădere semnificativă a capitalizării lor de piață în al patrulea trimestru, în timp ce Nike, Ross Stores, Pinduoduo au câștigat considerabil, arată datele.

Ragupathy Jayaraman, analist al fundamentelor de afaceri la GlobalData, a comentat: „Industria globală de retail se confruntă cu vânturi în contra sub formă de majorări ale ratei dobânzii și presiuni inflaționiste.

„Creșterea stocurilor și a riscurilor lanțului de aprovizionare pun, de asemenea, la îndoială perspectivele de creștere ale sectorului. Dimpotrivă, industria de retail caută tendințe în schimbare, cum ar fi cumpărăturile omnicanal, comerțul social și inovația tehnologică”.

În ultimul trimestru al anului 2022, Amazon a pierdut 294,3 miliarde de dolari (272 de miliarde de euro) comparativ cu trimestrul precedent, cea mai mare scădere din aproape două decenii.

Performanța companiei a fost influențată de diverși factori, cum ar fi problemele lanțului de aprovizionare, războiul din Ucraina și costurile mai mari, precum și preferința crescândă pentru cumpărăturile în magazin (offline), care a afectat, de asemenea, majoritatea comercianților cu amănuntul din comerțul electronic.

În altă parte, Nike a apărut ca cel mai mare câștigător dintre primele 25 de acțiuni globale de vânzare cu amănuntul, cu o creștere de 40,4% trimestrial în al patrulea trimestru din 2022.

Jayaraman a explicat: „Giantii de vânzare cu amănuntul Ross Stores, TJX, Pinduoduo și Inditex au raportat o creștere de peste 25% a capitalizării pieței lor în al patrulea trimestru. Peste 80% dintre primii 25 de retaileri la nivel mondial au raportat o creștere a valorii lor.

„Deși proiectele de îmbunătățire a locuințelor s-au diminuat în SUA, Home Depot a reușit să înregistreze o creștere trimestrială de 14% a evaluării în al patrulea trimestru din 2022. Alibaba a raportat o creștere de peste 10% a evaluării sale în T4 2022, datorită inițiativele sale de optimizare a costurilor și îmbunătățirea eficienței operaționale.”

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *