Heineken va concedia 8.000 de salariați

Heineken va concedia 8.000 de salariați

Heineken renunță la 8.000 de angajați, reprezentând aproximativ 10% din întreaga forță de muncă. La urma urmei, gigantul producătorului berii se așteaptă încă la o redresare mică din criza Covid din 2021.

Nici o îmbunătățire până acum

Conform așteptărilor lui Heineken, prima jumătate a acestui an va fi în continuare dominată de pandemia de coronavirus, cu toate consecințele sale negative asupra vânzărilor de bere. CEO-ul Dolf van den Brink se așteaptă doar la o „îmbunătățire treptată” în a doua jumătate a anului. Astfel, 2021 nu va fi un „grand cru”, deoarece se așteaptă ca veniturile, profitul din exploatare și marja de profit să fie mai mici decât în ​​2019.

Prin urmare, Heineken continuă cu planurile sale de reducere a costurilor care au fost anunțate în octombrie. Producătorul de bere dorește să reducă cheltuielile cu personalul cu 350 de milioane de euro și, prin urmare, reduce 8.000 de locuri de muncă.

Aceasta reprezintă aproape 10% din totalul a aproximativ 85.000 de angajați din întreaga lume. Inițial, compania chiar se temea că va trebui să renunțe la până la 20% din angajații săi.

Sub zero

În ultimul an, cifra de afaceri a scăzut cu 17%, până la 23,8 miliarde de euro. Deoarece marjele din industria hotelieră închisă în prezent sunt mai mari, profitul din exploatare a scăzut, de asemenea, cu aproape 80%, până la 778 milioane de euro.

Profitul net a ajuns chiar la 204 milioane euro sub zero. Faptul că la sfârșitul lunii ianuarie, abia 30 la sută din clienții de ospitalitate Heineken se întorceau la locul de muncă arată cât de mizerabilă este situația în continuare.

Reducerile sunt efectuate în principal la sediile centrale, atât în ​​Amsterdam, cât și la nivel regional. De asemenea, intenția companiei este de a pune accentul pe o producție mai eficientă, mai multe vânzări digitale și o actualizare a ofertei.

Grupul de bere vrea să se poziționeze mai puternic în segmentul premium și în categoria emergentă de bere fără alcool. Anul trecut, Heineken s-a angajat și în introducerea unei băuturi noi, popularul „hard seltzer”. Până în 2023, grupul vrea să economisească 2 miliarde de euro.

Concurentul AB InBev a anunțat, de asemenea, o restructurare mai mică în același timp: grupul elimină producția Stella Artois din fabrica Jupille, deoarece angajații fac greva prea des.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *