Gustul, calitatea și ambalajul determină deciziile consumatorilor în ceea ce privește apa îmbuteliată

Gustul, calitatea și ambalajul determină deciziile consumatorilor în ceea ce privește apa îmbuteliată

Într-un nou sondaj publicat de BaveregeDaily, 72% dintre consumatorii europeni spun că au mai multe șanse să cumpere apă îmbuteliată de la mărci care folosesc conținut reciclat față de cele care nu o fac. Și, în ciuda creșterii mărcilor de apă conservată, majoritatea consumatorilor încă caută să cumpere produse în sticle tradiționale PET în detrimentul altor formate.

Mai popular decât băuturile răcoritoare

Gustul și calitatea sunt alți factori cei mai puternici care informează alegerea consumatorului: în timp ce numărul de calorii joacă acum mai puțin un factor.

Cifrele provin dintr-un nou sondaj național pe mai mult de 2.000 de adulți, realizat de The Harris Poll în numele Asociației Internaționale pentru Apa îmbuteliată (IBWA), care spune că setea de apă îmbuteliată a consumatorilor „este mai puternică ca niciodată”.

Apa îmbuteliată continuă să fie cea mai mare băutură, companiile vânzând mai mult (ca volum), pentru al șaptelea an consecutiv în 2022. Aproximativ 96% dintre consumatori au achiziționat apă îmbuteliată.

72% dintre beau atât apă îmbuteliată, cât și apă de la robinet sau filtrată. 19% beau doar apă îmbuteliată, în timp ce 8% beau doar apă de la robinet sau filtrată (1% spun că nu beau apă deloc).

Industria apei îmbuteliate a susținut de mult produsele ca fiind cele care oferă o alternativă sănătoasă la suc zaharat și alte băuturi și spun că alegerea consumatorilor continuă să se schimbe în această direcție.

Mai mult de 4 din 5 consumatori (83%) spun acum că apa de orice tip este printre băuturile lor cele mai preferate. Privind în special apa îmbuteliată, 65% consideră că aceasta este o băutură nealcoolică preferată în comparație cu băuturile răcoritoare – fie obișnuite sau dietetice – la 58%. Și 91% spun că apa îmbuteliată ar trebui să fie disponibilă oriunde sunt vândute alte băuturi.

Potrivit sondajului, 88% au o „opinie pozitivă” despre apa îmbuteliată, trecând în sus din 2019, când această cifră era de 84%.

Numărul de calorii pare mai puțin important decât gustul sau durabilitatea

Consumatorii de apă îmbuteliată găsesc mulți factori importanți atunci când aleg o băutură: dar gustul (96%), calitatea (96%) și siguranța (90%) sunt în fruntea listei. Consumatorii de apă îmbuteliată spun, de asemenea, că caracteristici precum gata de bucurat (79%) și ambalarea convenabilă atunci când sunt în mișcare (81%).

În timp ce numărul de calorii rămâne important pentru consumatori, acest lucru nu este la fel de important ca gustul sau comoditatea: doar 65% au identificat caloriile scăzute ca un factor important în alegerea lor, iar 68% au spus că lipsa îndulcitorilor artificiali este importantă.

Dacă apa simplă îmbuteliată nu este disponibilă, 70% dintre cei care identifică apa îmbuteliată ca printre băuturile lor cele mai preferate au spus că ar alege o altă băutură ambalată: sifon (22%), apă îmbuteliată spumante sau îndulcită sau aromată (10%), băutură pentru sport (8%), ceai (7%), cafea (6%), sucuri/băuturi din fructe (5%), apă funcțională (5%), ceai îmbuteliat (4%), băutură energizantă (3%).

Problema spinoasă a plasticului

Sticlele de plastic, desigur, au fost de mult timp călcâiul lui Ahile pentru industria apei îmbuteliate: iar eforturile de a crește ratele de reciclare și de conștientizare au fost modalități cheie de a aborda aceste preocupări.

Sondajul arată că 90% dintre consumatori sunt de acord că este important să reciclați ambalajele de consum; în timp ce un număr similar este de acord că produsele fabricate din material reciclat sunt mai bune pentru mediu decât materialul virgin.

În acest scop, 72% spun acum că au mai multe șanse să cumpere un produs ambalat în conținut reciclat față de unul care nu este.

În ciuda creșterii mărcilor de apă conserve și a celor care folosesc alte formate, consumatorii par să rămână cel mai aproape de formatele tradiționale de PET. Dintre băutorii de apă îmbuteliată care au indicat o preferință de ambalare (83%), mai mult de 7 din 10 (73%) au preferat apa îmbuteliată ambalată în sticle de plastic (16% au spus sticlă, 6% au spus cutii metalice și 4% au spus cutii de hârtie). sau cutie).

Potrivit sondajului, 61% cred că băutura conține un plastic mai ecologic decât alte tipuri de ambalaje, cum ar fi aluminiul, cutiile de carton și sticla.

Unul dintre factori ar putea fi faptul că 77% dintre consumatori apreciază recipientele resigilabile atunci când cumpără apă îmbuteliată.

Când vine vorba de reciclarea sticlelor de apă, consumatorii sunt împărțiți în privința actorului – sau actorilor – care sunt în primul rând responsabili. Aproape 2 din 3 (64%) cred că ar trebui să fie consumatori, 58% spun că companiile care produc sau vând apă îmbuteliată și 47% spun că guvernul (41% spun că locale sau de stat și 26% spun federal).

Recipientele de apă îmbuteliată, în medie, folosesc cu 59% mai puțin plastic PET decât alte băuturi ambalate (9,89 grame față de 23,9 grame pentru recipientele de 16,9 uncii), deoarece băuturile răcoritoare și alte băuturi dulci au nevoie de recipiente din plastic mai groase datorită carbonatării și/sau îmbutelierii lor si a proceselor, conform IBWA.

Recipientul PET pentru apa îmbuteliată este cel mai reciclat din sistemele de reciclare, reprezentând 49% din plasticul PET colectat, comparativ cu 18% pentru sticlele de sifon.

„IBWA încurajează consumatorii să facă din hidratarea sănătoasă o parte a vieții lor de zi cu zi și să aleagă apa îmbuteliată ca băutură ambalată preferată, fie că este acasă, la birou sau în deplasare. Și amintiți-vă – întotdeauna reciclați orice recipient din plastic pentru băuturi”, spune organizația, a cărei membri include îmbuteliatori din SUA și internaționali, distribuitori și furnizori.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *