Expertii in sanatate una spun si alta mananca

Potrivit Daily Mail, guvernul britanic a anuntat recent ca producatorii au fost de acord sa reduca nivelurile de grasimi saturate din produse, dar un articol din British Medical Journal BMJ , atrage atentia ca marea problema nu sunt grasimile saturate, ci zaharul. Drept urmare, cum sa i?si aleaga omul de rand alimentele pe care le pune in coordm;ul de cumparaturi? Daily Mail a cerut sfatul expertilor in sanatate ?si a urmarit ce anume pun ei in coordm;ul zilnic atunci cand merg la piata. Cu toate ca unelele alegeri alimentare par surprinzatoare, specialiordm;tii au oferit destule sfaturi utile care ar putea schimba modul in care ne facem cumparaturile.Nu-mi plac fructele, ador Coco Pops cereale bogate in zaharuri Dr. Mike Rayner este director al British Heart Foundation Health Promotion Research Group de la Universitatea Oxford, este consultant guvernamental pentru politica de fabricare a produselor alimentare. El are doi copii de 20 de ani si locuieste impreuna cu sotia sa, langa Oxford. Coordm;ul tipic de cumparaturi: banane, salata, parmezan, carne de vita tocata, lapte semidegresat, spaghete, suc de ro?sii, ulei de masline, paine alba taraneasca , oua Scotch, ton si castraveto ?si vin rosu. quot;Cand intru in supermarket merg drept spre sectiunea de fructe si legume, dar de?si mi-e ru?sine sa recunosc, ca fructe aleg mai degraba bananele. De?si mananc o multime de legume, este greu sa respect regula celor cinci legume pe zi. stiu ca o multime de oameni ce confrunta cu aceea?si problema, important este ca acele campanii de sanatate sa fie realistequot;, a explicat Dr. Mike Rayner.quot;Una dintre principalele mele reguli pentru a face cumparaturi in mod sanatos este sa evit semipreparatele. Puteti sa va pastrati nivelul de grasimi saturate, sare si zahar, la valori sanatoase in cazul in care va pregatiti singuri masaquot;, a subliniat expertul. quot;Cum nu sunt perfect ?si eu iau o pizza atunci cand sunt in criza de timp. Cel mai important lucru este insa sa verificati nivelul de grasimequot;, a adaugat el.Pentru ca untul are un continut ridicat de grasimi saturate ceea ce este nociv pentru organism, Dr. Mike Rayner cumpara Flora, un produs mai sarac in grasimi saturate, lapte semi-degresat ?si iaurt natural cu un nivel scazut de grasimi. Cand vine vorba despre branza, aici nu mai face nicio concesie, opteaza pentru cea grasa, deoarece nu-i place gustul branzei slabe. Cu toate acestea, recunoordm;te ca consuma rar banza Cheddar ?si cumpara des parmezan. quot;La micul dejun marturisesc ca-mi place Coco Pops 35 la suta – zahar, adica trei-patru lingurite de zahar pentru o portie de 30g , dar pentru ca incerc sa piard in greutate am trecut la Shredded de grau. Are un impresionant nivel scazut de sare fulgi de porumb au de zece ori mai mult , este bogate in fibre si nivelul de zahar este micquot;, a explicat Dr. Mike Rayner.Prefer pastele albe, desi nu sunt foarte sanatoase!quot;De?si ca nu sunt tocmai sanatoase pentru mine, eu prefer gustul de paste de culoare albaquot;, a mai spus expertul, care a recunoscut ?si ca prefera cola cu zahar, in locul variantei dietetice. De?si spune ca nu obiordm;nuieordm;te sa cumpere budinca, este de multe ori tentat sa manance un ou scotch ca gustare. quot;ordf;tiu ca nu sunt sanatoase, dar nu sunt la fel de nocive ca placintele cu o compozitie de carne de porc la care poftesc. De obicei cumpar o bucata, pentru ca daca sunt doua voi sfar?si prin a le consuma pe ambelequot;, a incheiat specialistul.Imi las fiul sa manance brioordm;e cu ciocolataSusan Jebb este profesor de alimentatie si sanatate a populatiei de la Universitatea Oxford. Specializarea ei priveordm;te impactul alimentelor asupra creordm;terii in greutate, precum si impactul de creordm;terii in greutate asupra sanatatii. Are 49 de ani si locuieste in Shropshire cu sotul si fiul sau Felix in varsta de 12 ani.Coordm;ul tipic de cumparaturi: Musli, fructe ?si fibre de cereale, banane, Yeo Valea iaurt natural, iaurt de fructe, lapte 1% grasime, branza proaspat cu un continut scazut de sare, Lurpak usor tartinabila nesarata , marmelada, salata verde, ro?sii, hummus redus in grasime , PITTAS, clementine, chifle integrale sau biscuiti, orez Arborio, usturoi / ceapa , ciuperci porcini uscate, ciuperci proaspete, parmezan, broccoli, ananas, inghetata, vin alb, trufe de ciocolata neagra, coacaze negre, mini briose de ciocolata, limonada dietetica. quot;Eu cred ca mentinerea la o greutate sanatoasa este mult mai importanta decat ingrijoratoare cu privire la impactul separat de grasimi, sare sau zahar in dieta, deoarece excesul de greutate este un factor de risc cunoscut pentru boli, cum ar fi diabetul de tip 2, afectiuni ale inimii ?si cancerquot;, a explicat Susan Jebb.Zaharul nu e interzis, excesul, da!quot;Cred ca prin cosul meu de cumparaturi imi hranesc familia cat de sanatos pot. Incerc sa mai reduc din calorii, dar gustul este important. Aleg de multe ori alimentele sarace in grasimi, optand pentru 1% in cazul laptelui, unt quot;mai usorquot;, tartinabile am prefera gustul de margarina, desi are mai multe grasimi saturate, dar noi folosim atat de putin incat nu imi fac griji si humus redus in grasimequot;, a adaugat ea.quot;Aordm; fi preferat sa evit branza daca nu este vorba de un eveniment, deoarece are un continut ridicat de calorii, grasimi saturate ?si sare, dar sotului meu ii place branza, aordm;a ca incer sa pastrez un echilibru. Pe cat posibil optati pentru arome puternice, s-ar putea ca astfel sa reduceti din cantitatea consumataquot;, a spus experta.Ea a subliniat ca in timpul saptamanii, toata familia mananca la desert fructe ?si iaurt natural, dar pentru Felix se mai fac exceptii ?si i se permit ?si iaurturi cu fructe sau inghetata, deoarece chiar daca au un continut mai mare de zahar, totu?si nivelul este mult mai mic decat in cazul altor dulciuri. quot;Zaharul nu este interzis in alimentatie, excesul da. Daca renuntati la bauturi cu cu zahar si produse de patiserie, va puteti permite sa fie mai relaxat cu alte alimentequot;, a subliniat Susan Jebb. Mai multe, pe www.evz.ro

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *