Eurocommerce: Eliminarea barierelor comerciale sunt vitale pentru redresarea economică

Eurocommerce: Eliminarea barierelor comerciale sunt vitale pentru redresarea economică

În condițiile în care se caută cele mai bune  politici comerciale ale UE de astăzi, pentru redresarea economică în perioada post-Covid, directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat citat într-un comunicat al organizației:

„Pandemia COVID a lovit puternic economia europeană și globală. Având în vedere că unele semne ale Europei încep să vadă o revenire lentă la viața normală, accentul trebuie acum pus pe înfrângerea definitivă a virusului și construirea recuperării economice.

Unele țări au reacționat la criza COVID ridicând noi bariere atunci când toată experiența arată că menținerea comerțului deschis, fie pe piața unică a UE, fie la nivel global, este cel mai bun mod de a stimula creșterea – și închiderea acesteia într-un ciclu negativ de „cerșetor”. -vecinul meu ‘este o cale garantată spre încetinirea recuperării. ”

Eurocommerce consideră că Fondul Monetar Internațional a demonstrat recent că comerțul și-a demonstrat deja capacitatea de a fi un motor pentru redresarea economică. Volumul comerțului global este de așteptat să crească cu 8,4% în 2021 și cu încă 6,5% în 2022.

Este imperativ ca aceste cifre încurajatoare să nu fie înăbușite de pașii protecționisti teoretic meniți să sprijine economia, ci să servească protecția câtorva sectoare în detrimentul restului economiei și al consumatorilor.

Măsurile planificate de politică comercială, cum ar fi mecanismul de ajustare a frontierelor cu carbonul sau instrumentul anticoncurențial, vor trebui să fie proiectate cu atenție pentru a evita să acționeze ca o frână de recuperare și un factor declanșator pentru protecționism mai larg.

Dar imaginea este departe de a fi roz: importatorii și exportatorii se confruntă cu probleme masive și costuri crescute de peste trei ori – cauzate de lipsa de containere de transport maritim și de o reducere drastică a capacității de transport maritim de la începutul pandemiei.

Acest lucru continuă în ciuda relansării comerțului global. Importatorii și exportatorii constată că expedierile rezervate sunt adesea ignorate sau timpul de așteptare foarte lung pentru a obține un slot pe o navă. Îi sprijinim pe colegii noștri de la CLECAT și alte asociații comerciale să solicite Comisiei Europene să analizeze cu atenție aceste evoluții și să se asigure că aceste dezechilibre sunt abordate.

Sistemul actual impune comercianților și consumatorilor costuri nerezonabile și perturbă lanțurile de aprovizionare, toată lumea trebuind să aștepte mai mult pentru produsele care vin pe mare.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *