Eurocommerce: Creșterea comerțului electronic va continua și în 2020

Eurocommerce: Creșterea comerțului electronic va continua și în 2020

Ecommerce Europe și EuroCommerce au lansat împreună ”Raportul european pentru comerț electronic 2020”. Potrivit documentului citat, creșterea vânzărilor din comerțul electronic a atins 636 miliarde EUR în 2019, în creștere cu 14,2% față de anul precedent.

Se estimează că cifra de afaceri a comerțului european va crește în jur de 12,7% și va atinge 717 miliarde EUR în 2020. Însă, impactul total al pandemiei COVID-19 asupra sectorului va putea fi publicat doar anul viitor.

Acest raport apare într-un moment de incertitudine în întreaga lume. Focarul COVID-19 și restricțiile pe care le-a dus au avut un impact major asupra încrederii întreprinderilor și a consumatorilor. În timp ce magazinele fizice au menținut livrări de produse esențiale, comerțul electronic a jucat un rol crucial în menținerea activității economice în Europa.

Comercianții cu amănuntul de toate dimensiunile și-au accelerat transformarea digitală, dezvoltând în continuare soluții de comerț omnichannel existente și noi.

Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, a comentat: ”Suntem foarte mândri de rezistența pe care sectorul nostru a arătat-o ​​în ultimele luni și suntem încântați de faptul că industria comerțului electronic a contribuit cu succes la menținerea pieței unice deschise.

În timp ce pandemia COVID-19 a dezvăluit puterea sectorului comerțului digital, aceasta a expus și provocările comercianților online care încă se confruntă. Având în vedere natura transfrontalieră din ce în ce mai mare a comerțului electronic, întreprinderile europene s-au străduit să pună în aplicare noi soluții în întreaga Uniune, din cauza fragmentării reglementărilor și a abordărilor naționale divergente pentru criză.

Având în vedere accelerarea actuală a agendelor politicii digitale și ecologice, trebuie să intensificăm ambițiile noastre de a construi o Uniune Europeană mai puternică, cu o piață unică cu adevărat armonizată”.

La rândul său, Christian Verschueren, directorul general al EuroCommerce, a comentat: ”Pandemia COVID-19 a accelerat ritmul schimbărilor digitale în comerțul cu amănuntul și cu ridicata. Această tendință va continua și va acumula o viteză suplimentară.

Oamenii obișnuiesc acum să cumpere online și vor continua să facă acest lucru. Membrii noștri răspund la acest lucru, dar avem nevoie de ajutor urgent la nivel național și la nivelul UE pentru a stimula rezistența și a accelera transformarea digitală a sectorului nostru”.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *