Erori in etichetarea branzeturilor President-Lactalis

Grupul francez Lactalis, care in urma cu cinci ani a cumparat producatorul de lactate LaDorna de la omul de afaceri Jean Valvis, a inlocuit brandul LaDorna de pe produsele din categoria telemea cu brandul President, recunoscut la nivel european, in urma unui proces de rebranding inceput in mai 2013 ?si finalizat la inceputul acestui an.
Astfel, in prezent in magazine se comercializeaza telemea President, dar mai exista ?si loturi de telemea care au pe eticheta ambele branduri, insa procesul este aproape de final. Reprezentantii Lactalis nu au furnizat informatii legate de rebranding ?si nici nu au spus daca vor extinde procesul ?si la alte categorii de produse, informeaza Ziarul financiar Corportate.
LaDorna este in prezent unul dintre cele mai vandute branzeturi, o piata estimata la 300 mil. euro caordm;caval ?si branza , unde concureaza cu multinationalele Hochland, Bongrain proprietarul Delaco sau FrieslandCampina.
La jumatatea anului trecut, francezii, care au inchis mai multe fabrici de pe plan local, anuntau intr-o campanie de comunicare ca numai numele se schimba, reteta ramane aceea?si, informatiile de pe ambalajul produsului ?si cele din campania de promovare fiind de altfel singurele furnizate pana in prezent de grupul francez. Lactalis nu a comunicat public nicio decizie cu privire la inchiderile de fabrici ?si la schimbarea brandului.
Intr-o campanie inceputa recent, Lactalis promoveaza doar noua telemea President.Daca schimbarea a fost eficient comunicata, atunci nivelul de consum al produsului nu se va modifica foarte mult. Tranzitia de la brandul LaDorna la President merita facuta doar daca in acest fel nu se pierde sau chiar se caordm;tiga valoare de brand, este de parerea ordf;tefan Liute, strategy director al agentiei de branding Storience.
Anul trecut, francezii au decis sa desfiinteze sectia de fabricare a untului din fabrica din Vatra Dornei, sa desfiinteze sectia de fabricare a produselor lactate ?si a branzeturilor din Dorna Candrenilor, sa opreasca productia de lactate ?si branzeturi din Targu-Neamt ?si sa desfiinteze doua sectii de prelucrare a laptelui dincomuna ordf;aru Dornei, potrivit datelor din Monitorul Oficial. La acestea se adauga inchiderea fabricii de branzeturi de tip cottage din Dorna Arini, echipamentele fiind mutate in Polonia.
ordf;tefan Liute considera ca in cazul unei mutari a productiei lactatelor LaDorna din Romania, consumatorii n-o vor conordm;tientiza atata vreme cat aspectul ?si pretul nu se vor schimba Nu va conta deloc pentru ei. Fireordm;te, e o ordm;tire importanta ?si proasta pentru mediul de afaceri ca orice astfel de mutare , dar ea nu va ajunge pe agenda publicului general, a continuat el.
In prezent pe ambalajul telemelei LaDorna este scris doar distribuitorul – Dorna Lactate – ?si nu apare nicio informatie despre locul ?si compania producatoare. La fel ca in cazul LaDorna, nici pe ambalajele Poiana, brand romanesc de ciocolata care de aproximativ cinci ani este fabricata in Bulgaria conform ultimelor date , nu este mentionat nici producatorul, nici tara de provenienta.
Dorna Lactate, distribuitorul LaDorna, este cea mai mare companie detinuta de Lactalis in Romania, cu afaceri de 40 mil. euro ?si un profit de 5 mil. euro, conform datelor de la Ministerul de Finante.
In perioada 2008-2011 compania a acumulat pierderi de 10,3 milioane de euro, iar in aceea?si perioada numarul de angajati s-a redus cu peste 200 de oameni. Compania avea in 2012 un numar mediu de 530 de salariati. Dorna SA, a doua companie din grup, a fost ?si ea pe profit in 2012, cu un rezultat net de 200.000 de euro ?si a avut un rulaj de 20 mil. euro. Numarul de angajati a scazut cu 120 de persoane fata de 2008, astfel ca producatorul mai avea 187 de angajati. Mai multe, pewww.zf.ro; Foto: Ziarul financiar

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *