După începutul slab din 2021, Danone speră la profit în a doua jumătate a anului

După începutul slab din 2021, Danone speră la profit în a doua jumătate a anului

Danone și-a păstrat obiectivul de a reveni la o creștere profitabilă în a doua jumătate a anului 2021, după ce a înregistrat o scădere de 3,3% în vânzările din primul trimestru, întrucât blocajele COVID-19 au continuat să diminueze vânzările de apă îmbuteliată și alimentele pentru copii.

Grupul alimentar francez, care caută un nou șef executiv, a declarat că urmărește redeschiderea treptată a economiilor începând cu a doua jumătate a acestui an, odată cu lansarea programelor de vaccinare COVID.

“Accentul nostru este pus pe livrare și execuție și, așadar, către Danonerii noștri extrem de motivați și angajați, le trimitem mulțumirile pentru rezistența și munca depusă în aceste vremuri fără precedent”, au comentat Véronique Penchienati-Bosetta și Shane Grant, colaboratorul interimar al grupului –CEO, citat de European Supermarket Magazine. „Prin intermediul lor, împreună, vom conduce Danone înapoi la o creștere profitabilă și câștigând pe piață.”

Fostul șef Emmanuel Faber a fost demis brusc din funcția de președinte și CEO luna trecută, în urma ciocnirilor cu unii membri ai consiliului de administrație din cauza strategiei și a cerut din partea fondurilor activiste ca acesta să demisioneze din cauza rentabilităților neplăcute ale grupului în comparație cu unii rivali.

Danone nu a explicat în detaliu concedierea CEO-ului, dar a spus că va acorda „o atenție atentă asigurării unei tranziții adecvate”.

Compania a reiterat că se aștepta la o revenire la creșterea vânzărilor similare în al doilea trimestru și că marja sa operațională pentru anul întreg 2021 va fi în linie generală cu 14% realizat în 2020.

Danone, cel mai mare producător de iaurt din lume, a declarat că vânzările sale similare au scăzut cu 3,3% la 5,657 miliarde de euro (6,82 miliarde de dolari) în primul trimestru, comparativ cu așteptările pentru un declin de 3,7% într-un consens compilat de companie format din 19 analiști.

Compania, sub conducerea CEO-ului Faber, a urmat o strategie axată pe diversificarea în produse cu creștere rapidă, care conțin probiotice, proteine ​​și ingrediente pe bază de plante, pentru a atenua creșterea mai lentă a produselor lactate.

Pandemia COVID-19 are totuși perspective complicate pentru compania franceză, care produce apă îmbuteliată, cum ar fi Evian și a suferit, pe măsură ce vânzările către sectorul restaurantelor au scăzut în timpul blocărilor impuse de guvern. Între timp, vânzările de produse lactate pentru sugari au fost, de asemenea, afectate de încetinirea natalității în China.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *