Deloitte: 5 strategii de creștere a profitului în 2023 pe piața FMGC

Deloitte: 5 strategii de creștere a profitului în 2023 pe piața FMGC

În ciuda îngrijorărilor că prețurile ridicate la energie, lanțul de aprovizionare și provocările forței de muncă și conflictele geo-politice vor continua cel puțin până la sfârșitul anului, dacă nu mai mult, mulți directori CPG rămân optimiști cu privire la performanța companiilor lor, potrivit unei noi cercetări realizate de Deloitte.

Optimism

Pe baza unui sondaj a 150 de directori CPG și a analizei economice, Perspectiva industriei produselor de consum 2023 de la Deloitte, publicată în această dimineață, a constatat că trei sferturi dintre directorii de bunuri ambalate sunt optimiști cu privire la performanța și strategia companiilor lor, chiar dacă același procent sau mai mult sunt pesimiști în ceea ce privește economia globală și stabilitatea geopolitică și șapte din 10 cred că prețurile ridicate ale energiei, costurile mai mari ale inputurilor, provocările lanțului de aprovizionare și războiul din Ucraina vor continua pe tot parcursul anului și, posibil, mai mult.

Deși optimismul lor nu este întotdeauna împărtășit de analiștii financiari (Deloitte a constatat că analiștii financiari prognozează creșterea negativă a câștigurilor pe acțiune pentru mai mult de o treime dintre cei mai buni performanți chestionați) și slăbirea sentimentului financiar al consumatorilor le-ar putea schimba previziunile pozitive, Deloitte a constatat că companiile cele mai bune probabil să obțină profitabilitatea pe un fundal atât de provocator sunt cei care continuă să investească în afacerile lor, în angajați și în obiectivele de mediu, sociale și de guvernare pe termen lung.

Acceptați schimbările consumatorilor

Una dintre cele mai dificile provocări cu care se confruntă companiile CPG este schimbarea rapidă a preferințelor consumatorilor ca răspuns la inflație, dar potrivit Deloitte, companiile care acceptă aceste schimbări și oferă produse inovatoare în moduri noi au șanse mai mari să crească profitabil.

Potrivit sondajului, două treimi dintre directori spun că preferințele de cumpărare ale consumatorilor s-au schimbat „considerabil” în ultimul an și opt din 10 menționează această schimbare drept „cea mai mare provocare”.

Printre schimbările cele mai problematice se numără „scăderea dorinței de a plăti prețuri mai mari (63%) și consumatorii care fac tranzacții cu oferte și opțiuni cu costuri mai mici (57%)”, inclusiv marcă privată, despre care 41% dintre directori au observat că este în creștere.

În loc să cedeze la această presiune și să reducă prețurile prin scăderea calității în vederea obținerii cotei de piață și a vânzărilor de unități, Deloitte a descoperit că cele mai profitabile companii intervievate ofereau de fapt mai multe opțiuni premium (și scumpe) – o mișcare contraintuitivă despre care Deloitte a spus că a ajutat la justificarea prețurilor mai mari. .

Potrivit sondajului, 86% dintre companiile care au crescut profituri au prioritizat introducerea de noi produse și servicii, comparativ cu 46% dintre companiile care nu au crescut profiturile. De asemenea, 77% dintre companiile profitabile au investit în inovarea produselor, comparativ cu 42% din toate celelalte companii.

Companiile profitabile probabil s-au simțit mai confortabil să parieze pe inovare, deoarece au investit și în instrumente digitale care le-au ajutat să se apropie și să-i implice pe consumatori, precum și să-și personalizeze experiența.

Deloitte a constatat că procentul de companii profitabile care au investit în tehnologie pentru a îmbunătăți implicarea consumatorilor și angajaților, pentru a-și personaliza experiența și pentru a-și proteja mai bine confidențialitatea datelor și securitatea cibernetică a fost cu aproximativ o treime mai mare decât companiile care nu își măresc profitul.

Exemplele acestor investiții includ dezvoltarea de recomandări de produse activate de AI și dezvoltarea de modele de analiză predictivă în timp real, potrivit raportului.

Prioritizează cota de piață, nu doar vânzările

În timp ce multe companii CPG de produse alimentare și băuturi au raportat vânzări puternice în ultimul an, cea mai mare parte a provenit din prețuri mai mari – și o privire mai atentă dezvăluie că vânzările unitare și cota de piață cresc mai lent și uneori scad, ceea ce strânge marjele.

Dar companiile care raportează marje și profituri mai mari, nu doar vânzări, au mai multe șanse să urmărească în mod agresiv cota de piață decât companiile neprofitabile, potrivit Deloitte.

Ei fac acest lucru investind mai mult în marketing și publicitate, acordând prioritate achizițiilor și concentrându-se pe piețele emergente, arată sondajul.

Remodelarea agresivă a portofoliului aduce companiile în concordanță cu consumatorii

O altă strategie populară în rândul companiilor profitabile este de a „transforma creativ” modelele și portofoliile lor de afaceri, potrivit sondajului.

De exemplu, companiile profitabile au mai multe șanse decât altele să-și integreze pe verticală afacerile (68% față de 32%) și fie să renunțe la mărci și afaceri cu performanțe slabe, fie să facă echipă cu firme de capital privat și alte companii pentru a crește performanța, notează Deloitte.

Investește în datele lanțului de aprovizionare

În urma defalcării pe scară largă a lanțurilor de aprovizionare la începutul pandemiei, aproape toate companiile investesc în îmbunătățiri, dar Deloitte a constatat că acele companii care investesc în mai multă transparență au șanse mai mari să fie profitabile.

De exemplu, sondajul a constatat că 90% dintre companiile profitabile oferă consumatorilor și altor părți interesate mai multă transparență cu privire la lanțurile lor de aprovizionare, comparativ cu 46% din toate celelalte companii. La fel, 76% dincompaniile profitabile investesc în îmbunătățirea capacității lor de a partaja datele în siguranță cu partenerii, față de 50% din toate celelalte, iar 48% dintre companiile profitabile fac investiții „semnificative” în colectarea datelor din lanțurile de aprovizionare, față de 21% din toate celelalte companii.

Păstrați ESG în față și în centru

În timp ce multe companii au mutat obiectivele ESG (în special în ceea ce privește sustenabilitatea) la începutul pandemiei pentru a se concentra pe cerințe mai stringente, cum ar fi recrutarea lucrătorilor și menținerea deschise în siguranță a instalațiilor de producție, cei care și-au întors atenția asupra acestor obiective sunt mai probabil să fi profitabil.

De exemplu, Deloitte a constatat că 97% dintre companiile care își cresc profitul sunt de acord că devenirea mai sustenabilă din punct de vedere ecologic este o prioritate, comparativ cu 58% din toate celelalte companii.

„Exemple de la cei cu performanțe înalte în analiza noastră financiară includ investiții în ambalaje și sticle reutilizabile, inițiative de prevenire a defrișărilor, eforturi de aprovizionare durabilă cu ulei de palmier și practici agricole inteligente din punct de vedere climatic”, a arătat cercetarea.

Deloitte recunoaște că menținerea și promovarea concentrării asupra durabilității poate deveni mai dificilă în viitor, deoarece consumatorii continuă să își retragă disponibilitatea de a plăti mai mult pentru aceste produse, dar, în același timp, aceste atribute vor deveni mize de masă.

Companiile care își măresc profitul aveau, de asemenea, mai multe șanse să investească în diversitate, capital și incluziune decât alte companii (75% față de 47%), despre care Deloitte a presupus că atenuează presiunea asupra angajării și reținerii talentelor de top, probabil pentru că erau mai atractive.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *