Consumatorii, de două ori mai responsabili cu privire la deșeurile alimentare

Consumatorii, de două ori mai responsabili cu privire la deșeurile alimentare

Peste 90% dintre consumatori preferă mărcile care iau măsuri pentru a reduce risipa de alimente, în timp ce trei cincimi (60%) dintre consumatori se simt vinovate de irosirea alimentelor, a constatat un nou studiu al Institutului de Cercetare Capgemini.

Reflectează. Gândește-te. Gândește-te din nou.

De ce risipa alimentară este problema tuturor, conștiința consumatorilor cu privire la risipa de alimente s-a dublat cu peste doi în ultimii doi ani, deoarece creșterea prețurilor la alimente, provocările lanțului de aprovizionare, pandemia și preocupările privind sustenabilitatea au impact asupra comportamentului consumatorilor.

Studiul a constatat că astăzi, 72% dintre consumatori sunt conștienți de amprenta deșeurilor alimentare, comparativ cu doar 33% înainte de 2020. În plus, aproximativ 61% dintre consumatori doresc ca retailerii și mărcile să facă mai mult pentru a rezolva această problemă.

De asemenea, a constatat că consumatorii caută deja modalități de a-și reduce risipa alimentară. A existat o creștere de 80% de la an la an a căutărilor în rețelele sociale pentru metode de a crește durata de viață a produselor alimentare. Economiile de costuri (56%), preocupările legate de foametea în lume (52%) și schimbările climatice (51%) sunt principalele motive care contribuie la aceasta.

Conștientizare sporită

„Conștientizarea sporită în rândul consumatorilor și inițiativele luate de companii pentru a aborda risipa alimentară reprezintă un pas pozitiv înainte”, a declarat Tim Bridges, lider global al sectorului, Produse de consum, retail și distribuție la Capgemini. „Cu ajutorul tehnologiei, organizațiile pot urmări și evalua risipa alimentară în fiecare etapă a lanțului valoric alimentar pentru a permite acțiunea la momentul potrivit, în timp ce se implică cu consumatorii lor, inculcând comportamente de evitare a deșeurilor și făcându-i un participant activ la reducerea deșeurilor. .

„Un lanț de aprovizionare agil și inteligent poate permite, de asemenea, o colaborare eficientă de-a lungul lanțului valoric pentru a crea un ecosistem durabil și pregătit pentru viitor.”

Luând Inițiativa

În timp ce multe întreprinderi iau măsuri pentru a aborda risipa alimentară în magazine, precum și în casele consumatorilor, mulți cred că aceste inițiative nu merg suficient de departe. De exemplu, 60% dintre organizații spun că îi ajută pe consumatori să înțeleagă termeni precum „cel mai bine înainte”, „consum până la” și „data de expirare”, dar doar 39% dintre consumatori sunt mulțumiți că această informație este suficient de clară.

Consumatorii doresc ca organizațiile să facă mai mult în domenii precum inovarea produselor, ambalarea, claritatea etichetelor de date și educația consumatorilor. De exemplu, consumatorii ar dori să vadă etichete digitale (coduri QR etc.) care le vor oferi mai multe informații despre călătoria și calitatea produsului.

De fapt, consumatorii simt că sunt prea des lăsați în voia lor în ceea ce privește reducerea risipei alimentare. Când vine vorba de creșterea longevității alimentelor acasă, două treimi (67%) apelează la surse terțe pentru informații (prieteni, familie, influenți și rețele sociale), doar o treime (33%) primește informații din ambalaje, reclame sau campanii derulate de producătorii și comercianții cu amănuntul de produse alimentare.

Institutul de Cercetare Capgemini a chestionat 10.000 de consumatori cu vârsta de peste 18 ani, precum și directori din 1.000 de organizații mari din producția de alimente și comerțul cu amănuntul. Sondajul global a fost realizat în 11 țări din America de Nord, Europa și Asia Pacific în aprilie și mai 2022.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *