Coca-Cola va instala dozatoare de suc direct in casele consumatorilor

Producatorul american de bauturi racoritoare Coca Cola a anuntat miercuri ca a semnat un acord pe 10 ani cu Green Mountain Coffee Roasters, o companie care detine in SUA un brand foarte popular de aparate de cafea, prin intermediul caruia gigantul din Atlanta intentioneaza sa-?si plaseze produsele direct in locuintele consumatorilor prin dozatoare de bauturi carbonatate dezvoltate de partenerul sau, scrie Wall Street Journal.
Coca Cola va prelua ?si o participatie de 10% din Green Mountain, pentru 1,25 miliarde de dolari, in cadrul aceluia?si acord. Pactul reprezinta o schimbare radicala in modelul de business derulat pana acum de Coca Cola, bazat pe distribuitori proprii ?si retele traditionale de retail ?si coincide cu un declin al consumului de bauturi carbonatate care dureaza de mai bine de un deceniu.
Directorul executiv al Coca Cola, Muhtar Kent a declarat intr-o conferinta de presa ca quot;parteneriatul reprezinta un punct de cotitura in industriequot;. Green Mountain, o companie condusa de un fost executiv de la Coca Cola, Brian Kelley, a devenit extrem de atractiva pentru investitori inca din anul 2010. In 2011, actiunile companiei erau vanate de fiecare broker de pe bursa, dupa ce popularitatea produselor sale – un tip de dozator similar esspresoarelor europene, numite K-cup – a atras un parteneriat cu Starbucks.
Dupa venirea la conducere a lui Kelley, in 2012, Green Mountain ?si-a extins gama. In septembrie 2013, compania ?si-a anuntat intentia de a include in portofoliu ?si supe instant ?si bauturi energizante. Parteneriatul cu Coca Cola marcheaza o noutate pentru Green Mountain, sub forma dozatoarelor de bauturi carbonatate, o asociere care ar putea afecta serios pozitia actualului lider de piata pe acest segment, SodaStream International.
Actiunile Green Mountain au crescut miercuri cu 41% in urma anuntului, la 114,34 dolari pe titlu, in afara pietei reglementate. Joi, in debutul tranzactiilor de pe Wall Street, titlurile inregistrau o creordm;tere de 30% fata de finalul ordm;edintei precedente, la 105 dolari. La aceasta nivel de pret, compania valoreaza aproape 16 miliarde de dolari, cu 4 miliarde de dolari mai mult decat in ziua precedenta. Mai multe, pe www.zf.ro

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *