Cerinte de eficienta ale ambalarii casetate a dulciurilor

Cu o valoare de peste 70 de miliarde de euro, piata mondiala a dulciurilor este una dintre cele mai dinamice, producatorii fiind pusi in permanenta in fata provocarilor. Unele dintre ele, desigur, vizeaza inovatia, in materie de gust, forma, aspect, aspecte ale alimentatiei sanatoase etc. Altele, insa, tin de alti factori ale eficientei, factori care vizeaza modul de ambalare a produsului finit, rapiditatea si precizia ambalarii, toate acestea avand implicatii directe asupra pretului final al produsului, dar si asupra gradului de satisfactie a consumatorilor. Tocmai de aceea, ambalarea robotizata a patruns masiv in fluxurile tehnologice ale fabricilor de dulciuri. Un model de eficientizare, in acest sens, il ofera compania The New England Company care, in colaborare cu firma JLS Automatisation, precum si cu celebra ABB, care au realizat noi linii de ambalare.
Istorie si modernitate
The New England Company, din Boston, este unul dintre cei mai vechi producatori industriali de dulciuri din lume. Infiintata in anul 1847, firma americana este cunoscuta pe plan modial pentru produse cum ar fi Necco Waffers, Sweethearts, bomboane Mary Janes ori Clark, sau batoane de ciocolata cum ar fi Haviland ori Sky Bar, caramele, bomboane caramel, zahar candel etc.. Ei, bine, dispunand de nu mai putin de 16 departamente de productie, care acopera 30 de linii de fabricatie intinse pe 816.000 de mp, aceasta functioneaza cu doar 500 de salariati, gratie robotizarii totale a fluxului tehnologic. Bineinteles, profitabilitatea este maxima.
Ca si cum nu ar fi fost de ajuns, managerii de la The New England Company au identificat o noua cale de marire a profitului, modernizand inca o data modul de ambalare a dulciurilor fabricate pe liniile din Boston. Pentru aceasta, au dezvoltat un proiect comun cu specialistii de la ABB, echipa de cercetare regandind modul de ambalare casetata, mod care a determinat regandirea gramajului produselor, a dimensiunilor, a numarului de unitati de produs asezate intr-o caseta etc. Totodata, s-a actionat si in sensul maririi vitezei de ambalare, de aici rezultand o crestere cumulata, pe primele sase luni ale anului 2014, de 3,4%. Pare putin, dar, gandindu-ne la faptul ca aceasta crestere s-a obtinut doar prin imbunatatirea acestei etape finale a procesului tehnologic, atunci, procentul este considerabil.
Ca produs de baza al studiului au fost folosite bomboanele Valentine Hearts, care au, desigur, o forma de inimioara si care se produc intr-un numar de 8 miliarde de unitati de produs pe an. Pentru o mai eficienta ambalare, au fost gandite doua etape. In vechiul proces, doi salariati orientau cele 500 de cutii de carton casetate care veneau pe o linie verticala de transport, dupa care, fiecare cutie trebuia sa fie orientata pe un jgheab, spre punctul de umplere automatizata a ambalajelor. Insa, si dupa umplerea ambalajelor era nevoie de alti doi salariati care trebuiau sa aplice bandaje de etichetare pentru serii de cate 8 pachete cu bomboane. Doar si numai prezentand succint modul de lucru, putem observa imediat si timpul lent de lucru, si efortul, si costurile.
Beneficii enorme pentru companie
De aceea, pentru eliminarea acestor inconveniente, specialistii de la JLS Automatisation au conceput o linie de incarcare complet computerizata, linie care, este prevazuta la punctul de start cu o masina de formare a ambalajelor si care, la finalul ei este conectata direct la punctul de umplere. Concomitent, au realizat si o linie computerizata de descarcare a punctului de umplere care, acum, realizeaza seturi de cate 12 cutii, in acest fel eficientizandu-se si transportul spre beneficiari. Aveam nevoie de realizarea unui proces continuu, pentru a elimina forta de munca si pentru a mari viteza de ambalare, declara Frank Russo, managerul pentru procese industriale al companiei, pentru Confectionery News. Dar, in acest fel, nu era rezolvata decat o jumatate din problema.
Ce-a de-a doua jumatate a problemei a fost rezolvata prin realizarea de catre inginerii de la ABB a unui nou robot destinat punctului de umplere, prin regandirea mai vechii versiuni a modelului ABB IRB340 SA-FlexPicker, model care, initial, fusese conceput pentru industria farmaceutica. Fiind perfect corelat cu viteza de alimentare cu ambalaje, decalajele si timpii morti au fost eliminati total, creandu-se un flux continuu de lucru. Dupa remodelarea robotului legat la cele doua linii, de incarcare si descarcare, viteza de umplere a crescut de 6, 3 ori, dar acest lucru a determinat si cresterea pe ansamblu a productiei totale.
Astfel, odata cu punerea in functiune a acestei celule robotizate, dupa noua luni de functionare, s-a constat si o crestere a productie dubla, fata de cea realizata anterior. In functie de produsul productia s-a dublat, iar pentru unele sortimente, ea a crescut chiar si de patru ori, reducandu-se timpul de lucru, costurile cu forta de munca, fapt care a depasit cu mult toate asteptarile noastre cele mai optimiste, a declarat acelasi Russo, pentru publicatia citata. Iar, Supervisorul Maribel Caban a concluzionat categoric: Beneficiile noastre au crescut enorm!

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *