Campanie inedita pentru etichetarea corecta a carnii de pasare

Rosa, puiul gigant care cutreiera Europa a ajuns, de ieri si in Romania. Simpatica mascota a devenit faimoasa in ultima luna, cand a calatorit in cele mai mari capitale europene in cadrul unei campanii menite sa ii convinga pe oficialii de la Bruxelles ca este nevoie de o etichetare corecta a carnii de pui.
In spatele costumului lui Rosa se afla Tamsin French, o tanara fermiera de 23 de ani care si-a propus sa apere dreptul consumatorilor de a stii in ce conditii a fost produsa carnea de pui pe care o cumpara din marile magazine. Etichetarea metodei de productie exista deja in cazul oualor vandute in magazine. Astfel, consumatorii pot sa-?si dea seama ce fel de sistem a fost utilizat la producerea oualor cumparate, iar producatorii au fost stimulati sa renunte la sistemele de crestere a gainilor in custi, declara britanica.
Tamsin French si familia sa sunt producatori de carne de pui, insa cresc pasarile in sistem free-range, adica la sol, cu acces liber ?si continuu in timpul zilei la pajiordm;te, iar ouale obtinute sunt inscriptionate cu cifra 1.
Etichetarea obligatorie le-a oferit producatorilor ca mine posibilitatea de a stabili un pret corect pentru ouale produse dupa anumite standarde. As vrea ca acest gen de etichetare sa fie aplicat ?si la carnea de pui, deoarece informatiile clare ?si comparabile de la punctul de desfacere sunt esentiale pentru dezvoltarea unor piete care respecta conditiile de bunastare a animalelor, continua French. www.agrointel.ro

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *