Barclays: Implicații ale fuziunii Auchan-Carrefour

Barclays:  Implicații ale fuziunii Auchan-Carrefour

Auchan ar avea mult mai mult de câștigat dintr-o potențială legătură cu Carrefour, a sugerat Barclays, citat de ESMagazine, beneficiind de strategia digitală mai avansată a acestuia din urmă, portofoliul mai diversificat și poziționarea mai bună a prețurilor.

La începutul lunii ianuarie, rapoartele sugerau că Auchan urmărește să atragă investitori financiari pentru a lansa o ofertă pentru Carrefour la 23,50 euro pe acțiune, la câteva luni de la negocierile anterioare de fuziune eșuate. Aceasta ar fi probabil o ofertă de 100% în numerar, potrivit unui raport din Les Echos.

Deși nu există nicio dovadă că acest lucru se va întâmpla și nici o confirmare din partea vreunei părți că o ofertă este în curs, Barclays sugerează că Auchan ar putea beneficia mai mult de pe urma oricărei oferte propuse.

Analiștii Barclays, Nicolas Champ și James Anstead, au spus într-o notă informativă că o potențială fuziune cu Auchan ar putea „anihila recuperarea Carrefour în curs de desfășurare în Franța”, sporind totodată expunerea acestuia la formatul de hipermarket din Franța la aproximativ 60%, față de 50 actual. %.

Potrivit băncii, fuziunea ar oferi potențiale economii de sinergie de aproximativ 930 de milioane de euro, sau 0,9% din vânzările combinate, reflectând „incertitudinea asupra nivelurilor de cedări necesare”.

Aceasta este mai mică decât economiile de sinergie recuperate din fuziunea din 2016 a Ahold și Delhaize, care a totalizat 1,2% din vânzările totale (750 de milioane de euro), notează autorii.

„În plus, este posibil ca o parte din economii să fie reinvestită pentru a îmbunătăți poziționarea prețurilor Auchan și pentru a-și accelera strategia online”, susțin aceștia.

De asemenea, este probabil ca orice înțelegere propusă să fie supusă unei examinări semnificative de către guvernul francez și să fie semnalată din cauza preocupărilor antitrust. Autorii notează oferta propusă de compania canadiană Couche-Tard pentru Carrefour anul trecut, care a fost intensificată de autoritățile franceze.

După cum spun autorii, este „dificil de cuantificat probabilitatea ca această potențială legătură să se întâmple”, mai ales înainte de alegerile prezidențiale și parlamentare din Franța, care au loc în aprilie și, respectiv, iunie.

Carrefour urmează să-și publice rezultatele pe întregul an pe 16 februarie, la care este probabil să raporteze rezultate „în îmbunătățire”, precum și o „țintă ambițioasă de generare a FCF pentru acest an”, sugerează Barclays.

După cum a observat Bloomberg în ianuarie, comentând despre o potențială înțelegere, „Asigurarea unei înțelegeri ar implica cumpărătorii să facă compromisuri. Voința de a face acest lucru sugerează o oarecare disperare de a realiza o tranzacție.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *