TehnologiiRepere

179

Mars în război cu Rewe și Edeka

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Un război aprig s-a declanșat în supermarketurile germane: Mars a oprit complet livrările către Rewe și Edeka din cauza neînțelegerilor privind prețurile. Nici răspunsul retailerilor pe social media nu este prea diplomatic, dezv[luie RetailDetail

Un boicot fără precedent

Multinaționala alimentară a încetat să mai furnizeze două rețele importante de supermarketuri din Germania: Rewe (care include lanțul de reduceri Penny) și Edeka (cu discounterul Netto).

Amploarea acțiunii de boicot este fără precedent: nu implică doar câteva referințe, ci întreaga gamă de 300 de produse de la mărci precum M&Ms, Whiskas, Ben’s Original și Miracoli.

Motivul este evident: comercianții cu amănuntul nu vor să fie de acord cu creșterile de preț pe care producătorul mărcii vrea să le implementeze.

Mars nu a comentat presei germane despre oprirea aprovizionării, dar CEO-ul Carsten Simon de la divizia de cofetărie a lui Mars a spus revistei comerciale Lebensmittel Zeitung că compania „are nevoie urgentă de o a doua creștere a prețurilor în acest an” din cauza creșterii costurilor. El a criticat, de asemenea, abordarea dură a retailerilor germani. Nicăieri altundeva, a spus el, nu există dispute atât de acerbe.

„Mâncarea nu trebuie să devină un bun de lux”

Evident, retailerii scot în evidență un alt punct de vedere. A anunța creșteri de preț cu 10 % și apoi a spune că Rewe ar trebui să le transmită clientului este total nerealist, a spus șeful Lionel Souque.

„Când auziți un furnizor spunându-ne că vrea cu 30% mai mult în Germania și că vrea doar 5% mai mult pentru același articol în Franța, mă întreb unde este logica.”

De asemenea, Edeka avertizează furnizorii împotriva cererilor excesive de preț. „Mâncarea nu trebuie să devină un bun de lux”, a spus CEO-ul Markus Mosa.

Pe rețelele de socializare, comercianții cu amănuntul se joacă de opinia publică. Discounter Netto a postat pe contul său de Instagram:

„Producătorul Mars cere o creștere nerezonabilă a prețului. Noi, cei de la Netto, luptăm pentru tine și îți oferim o alternativă cu propria noastră marcă privată, care este cu cel puțin 64% mai ieftină, dar are un gust 100% la fel de bun.”

De altfel, conflictul nu este unic pe piața germană: în prezent, Coca-Cola și Edeka se luptă chiar cu o dispută de preț în instanță.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2