Repere

140

Angajamente de bunăstare în creșterea și sacrificarea somonului de Atlantic

autor

MeetMilk.ro

distribuie

AllAboutFeed notează că, în timp ce îmbunătățirile în ceea ce privește bunăstarea peștilor sunt în general considerate ca fiind în urmă față de cele pentru animalele terestre, din cauza recunoașterii mai puțină a sensibilității peștilor, Mowi ASA a devenit primul producător care și-a luat angajamente de bunăstare la nivel mondial în ceea ce privește creșterea și sacrificarea somonului de Atlantic.

Compania produce aproximativ 465.000 de tone metrice de somon (gwt) pe an, iar angajamentul acoperă 122 de milioane de somon pe an, în locuri atât de îndepărtate, cum ar fi Norvegia, Scoția, Irlanda, Insulele Feroe, Canada și Chile.

MOWI folosește un sistem de percuție stun-kill, care respectă recomandarea Compassion, pentru 100% din somonul lor din toate fermele lor și din toate țările, pentru a se asigura că sunt uciși în mod uman.

Liber de politica de densitate a stocurilor de izolare

Compassion recomandă un volum de densitate de stocare de o medie de 10 kg/metri cubi sau mai puțin, iar Mowi a devenit primii producători care s-au angajat la o politică globală de densitate de stocare „fără izolare” pentru somonul de Atlantic.

Compania urmărește densitățile de stocare în toate site-urile și țările, iar siturile lor cu apă de mare au o densitate medie lunară de stocare de aproximativ 8 kg/mc.

Aceasta este semnificativ mai mică decât densitatea maximă permisă de stocare de 25 kg/mc permisă în țarcuri de mare – oferind peștilor mai mult spațiu pentru a înota.

Mowi și-a asumat, de asemenea, câteva alte angajamente globale, care acoperă:

• Îmbogățirea suficientă a mediului în țarcuri

• Fără mutilări de rutină

• Nu se utilizează inginerie genetică sau promotori de creștere

Efect de influență a bunăstării prin lanțul de aprovizionare

Pe lângă încurajarea altor companii să urmeze exemplul, Compassion speră că noua politică a lui Mowi ar putea fi folosită pentru a încuraja schemele de certificare pentru a umple golurile în recomandările lor de bunăstare.

În plus, orice afacere alimentară furnizată de Mowi, inclusiv comercianții cu amănuntul și distribuitorii sau procesatorii, pot adopta aceste recomandări în propriile politici, creând un „efect de ondulare” pozitiv prin lanțul de aprovizionare.

Recunoscând importanța sensibilității peștilor, Mowi a implementat alte câteva standarde de creștere îndreptate către bunăstarea și bunăstarea peștilor noștri...

Transparența lanțului de aprovizionare

De asemenea, compania a implementat un sistem de urmărire QR pentru somonul de crescătorie, care îmbunătățește transparența propriului lanț de aprovizionare.

Platforma lor de trasabilitate colectează date de la diferite sisteme de producție și lanț de aprovizionare în care somonul este crescut.

Datele sunt apoi armonizate și structurate astfel încât pentru fiecare somon Mowi produs să existe o singură sursă de date care poate fi căutată, care include informații detaliate, cum ar fi:

• Unde și când sunt clociți somonul/icrele

• În ce unitate de apă dulce a fost somonul și cât timp a fost acolo

• Pe ce loc maritim a fost crescut somonul

• Cum a fost procesat somonul când a fost recoltat

Ciclul de viață de urmărire a codului QR

Prin integrarea sistemelor lanțului de aprovizionare MOWI cu procesele sale de imprimare, fiecare pachet de somon Mowi poate fi scanat de către consumatori prin intermediul smartphone-ului la codul QR, urmărind întregul ciclu de viață al peștelui.

Dr. Gordon Ritchie, manager de grup pentru sănătatea și bunăstarea peștilor pentru Mowi ASA, a declarat că sacrificarea umană a peștilor de către companie prin asomare prin percuție a fost aplicată tuturor somonului crescut în ocean, recoltat anual.

„Recunoscând importanța sensibilității peștilor, Mowi a implementat câteva alte standarde de creștere îndreptate către bunăstarea și bunăstarea peștilor noștri. În calitate de cel mai mare producător de somon crescut în ocean, este responsabilitatea noastră să dezvoltăm standarde de vârf în industrie privind bunăstarea și practicile durabile și să facem îmbunătățiri continue, toate susținute de investiții în cercetare și dezvoltare robuste de către echipe dedicate de-a lungul întregului lanț valoric.”

Dr Tracey Jones, director global al afacerilor alimentare la Compassion, a declarat: „Conștientizarea sensibilității peștilor și a problemelor de bunăstare legate de piscicultură este relativ nouă în comparație cu alte animale de crescătorie, dar ajungând la bord un jucător atât de mare ca Mowi și schimbarea activă a politicilor lor este un mare pas înainte în obținerea unei recunoașteri mai largi a necesității de a îmbunătăți situația peștilor de crescătorie.”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2