Aprovizionarea supermarketurilor este blocată de proteste ale fermierilor

Aprovizionarea supermarketurilor este blocată de proteste ale fermierilor

Fermierii olandezi, supărați de planurile guvernamentale care le-ar putea impune să folosească mai puțin îngrășământ și să reducă efectivele de animale, au început luni o zi de proteste în Țările de Jos prin blocarea centrelor de distribuție a supermarketurilor din mai multe orașe, informează European Supermarket Magazine.

Aeroportul Schiphol din Amsterdam și KLM, filiala olandeză a Air France au sfătuit pe călători să folosească transportul public, mai degrabă decât mașinile, pentru a ajunge la aeroport, așa cum grupurile de activiști ai fermierilor au declarat pe rețelele de socializare că plănuiesc să folosească tractoare pentru a bloca drumurile.

Au fost semnalate mai multe blocaje în trafic pe autostrăzile din estul țării și pe rutele feribotului din nord, dar niciunul în apropiere de Schiphol în timpul navetei de dimineață.

În centrul protestului se află obiectivele introduse luna trecută pentru a reduce compușii nocivi de azot până în 2030, cea mai recentă încercare de a aborda o problemă care afectează țara de ani de zile.

Sunt necesare reduceri ale emisiilor de oxizi de azot din gunoiul de grajd din animalele de fermă și din utilizarea amoniacului în îngrășăminte, spune guvernul, estimând că este nevoie de o reducere cu 30% a numărului de animale.

Creșterea de mare intensitate a vacilor, a porcilor și a altor animale a făcut din Țările de Jos principalul emițător de substanțe din Europa. Construcțiile și traficul contribuie și ele.

Instanțele olandeze și europene au ordonat guvernului olandez să rezolve problema. Fermierii spun că au fost evidențiați pe nedrept și au criticat abordarea guvernului.

Protestul de luni este susținut pe scară largă de grupurile de fermieri, dar nu este organizat la nivel central.

Rundele anterioare de proteste au inclus demonstrații indisciplinate în afara caselor politicienilor și parlamentarilor, care au atras condamnarea primului ministru Mark Rutte și nu au sporit sprijinul public pentru cauză.

În 2020, guvernul a stabilit o limită națională de viteză de 100 de kilometri pe oră în încercarea de a reduce emisiile.

Proiectele de construcție sunt acum întârziate în mod obișnuit din cauza dificultăților de obținere a licențelor care acoperă emisiile de compuși de azot.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *