ANPC: Un nou episod din ”Academia comisarilor”, la Piața Delfinului.

ANPC: Un nou episod din ”Academia comisarilor”, la Piața Delfinului.

În continuarea programului ”Academia Comisarilor” – inițiativă a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care își propune realizarea unor seminarii practice de specializare a tinerilor angajați ai Autorității, sub coordonarea președintelui Horia Constantinescu, a vicepreședintelui Mihai Culeafă și a directorului general Paul Anghel, s-au desfășurat 11 acțiuni de control la operatori economici care activează în incinta Complexului Agroalimentar “Piața Delfinului”, din sectorul 2 al Capitalei. 

În urma verificărilor, echipele de control din cadrul Comisariatului pentru Protecția Consumatorior al Municipiului București (CPCMB), au aplicat amenzi contravenționale în valoare totală de 97.000 lei și 2 avertismente.

De asemenea, comisarii au aplicat măsuri complementare de:

– oprire definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a unei cantități de circa 850 kg, în valoare de aproximativ 14.000 lei 

– oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficiențelor, din cauza lipsei etichetei cu traducere în limba română a 675 kg produse alimentare in valoare de 17.000 lei. 

– oprire temporară a prestării de servicii în cazul a 11 operatori economici

– a fost propusă închiderea temporară a 2 unități, pe o perioada de cel mult 6 luni. 
 

„Pentru mine, eu și Piața Delfinului suntem de-o vârstă. M-am născut și am crescut în sectorul 2 și, împreună cu bunica, veneam la această piață pentru a ne face cumpărăturile. Eu am crescut, dar piața, din păcate, a rămas în anii de atunci ai copilăriei mele. Nici o investiție, nimic care să arate drag și prietenie pentru noi, cei din cartier. 

M-am plimbat printre tarabe și am realizat că sunt aceleași ca acum 50 de ani. S-au schimbat comercianții. Acum produsele nu mai sunt la fel ca cele de demult. Condițiile în care acestea sunt vândute sunt jalnice.

Sper ca cetățenii din această zonă să înțeleagă că tot ceea ce facem este spre binele lor.

Când am văzut zoaiele care curg pe sub aleile pieții, mi-am dat seama că nimeni nu mai este interesat de locurile unde bunicii își fac cumpărăturile, așa cum și bunica mea o făcea.

Nu este nici prima și sigur nu va fi nici ultima acțiune de acest gen. Mă simt legat de aceste locuri, iar piețele din sectorul 2, pentru mine, sunt și vor fi o prioritate” – Mihai Culeafă, vicepreședinte ANPC.
 

Dintre cele mai importante deficiențe constatate, au fost: 

– congelarea lentă a unor produse achiziționate în stare refrigerată, 

– schimbarea stării termice pentru diverse produse,

– neactualizarea graficelor de temperatură ale agregatelor de răcire, 

– depozitarea produselor din carne și pește la temperatura mediului ambiant, 

– comercializarea unor preparate finite fără elemente de identificare privind data preparării sau data limită de consum,

– utilizarea unor vitrine frigorifice de expunere a produselor la vânzare cu grad avansat de uzură, cu rugină, vopsea exfoliată, resturi alimentare, praf, grăsime în strat gros, fisuri pe partea exterioară a geamului, 

– în urma ridicării tăvilor din partea inferioară de expunere spre comercializare au fost  găsite zone cu rugină în grad avansat, pe toată suprafața vitrinei, mucegai, resturi menajere și alimentare, descompunere a materialului, precum și prezenta unor insecte moarte (muște, gândaci) 

– comercializarea unor produse alimentare în afara datei limită de consum, 

– lipsa informării asupra ingredientelor ce pot provoca alergii sau intoleranțe,

– produse alimentare semipreparate cu data durabilității minimale depășită, 

– utilizarea unei hote neigienizată, care prezenta strat gros de grăsime,

– existența unui plafon cu infiltrații și a pavimentului cu zone sparte, depreciate sau cu bucăți de gresie lipsă,

– supraîncărcarea cu produse a unor vitrine frigorifice, 

– utilizarea unor practici comerciale înșelătoare: de ex. folosirea unor sintagme de promovare, menite a atrage cumpărătorul, în condițiile în care, în urma verificării documentelor de proveniență a mărfurilor a reieșit faptul ca acestea sunt neadevărate,

– comercializarea unor legume și fructe cu modificări organoleptice de aspect și consistență, 

– expunerea spre comercializare a mierii, ambalată în recipiente de plastic reutilizate (sticle din plastic), 

– comercializarea unor produse alimentare, ambalate, fără a avea etichete cu elementele de identificare traduse în limba română, 

– lipsa autorizației de funcționare. (Biroul de presă ANPC)

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *