78% dintre românii din mediul urban și-au petrecut Paștele acasă

78% dintre românii din mediul urban și-au petrecut Paștele acasă

De Paști, românii din mediul urban au păstrat tradițiile și au încearcat să își ofere mici bucurii, arată un studiu desfașurat de către agenția de cercetare de piață iSense Solutions, reprezentativ pentru mediul urban.

Pentru 78% dintre aceștia, cel mai important obicei a fost să petreacă această perioadă cu familia și să fie împreună, urmat de tradiția vopsirii ouălor (17%) și participarea la slujba de Înviere (15%).

Cei care au mers la slujba de Înviere au declarat că au respectat distanțarea fizică și au încercat să evite locurile aglomerate, iar o parte nu au stat toată noaptea la slujbă, așa cum o făceau în anii trecuți.

Când vine vorba despre cumpărături, românii din mediul urban au alocat un buget, atât pentru masa de Paște, cât și pentru cadouri. 27% dintre aceștia au început să facă aprovizionarea cu o săptămână înainte de Săptămâna Mare, lăsând doar anumite cumpărături aproape de Paște.

Până la 300 de lei este bugetul alocat cumpărăturilor de mâncare în perioada sărbătorilor pascale pentru 30% dintre românii din mediul urban, respectiv între 300 și 500 de lei pentru 34%, iar restul de 36% au în plan să cheltuiască peste 500 de lei.

În ceea ce privește locul de unde își fac cumpărăturile, pe primul loc au fost hipermarket-urile, în rândul cărora magazinele Lidl, Kaufland și Carrefour au fost primele opțiuni, în timp ce 24% dintre românii din mediul urban au declarat că își fac aprovizionarea și din piață.

Pentru pregătirea mesei, românii din mediul urban, declară că au avut în meniu preparate tradiționale. În topul preferințelor se află ouăle roșii (79%), cozonacul (50%), urmate de o serie de preparate menționate de aproximativ câte un sfert dintre aceștia– salata bouef, friptura de miel, drob de miel, sarmale, pască.

Sărbătorile pascale înseamnă miros de cozonac și ouă roșii, de aceea 43% dintre românii din mediul urban au pregătit cozonacii acasă, 24% au cumpărat, iar pentru 17% aceștia au fost pregătiți de altcineva din familie. Printre prăjiturile care s-au regăsit în meniu, sunt menționate Tiramissu, Prăjitura cu fructe de pădure și iaurt.

În ceea ce privește cadourile oferite sau primite de Paște, aproximativ jumătate dintre români au declarat că au pregătit cadouri familiei și apropiaților. Pentru trei sferturi dintre aceștia „Iepurașul de Paște” a venit cu un buget de cel mult 500 lei, pentru cumpărarea cadourilor.

Studiul Omnibus iSense Solutions, a fost realizat pe un eșantion de 500 de respondenți cu vârsta între 18-65 de ani, din mediul urban, utilizatori de Internet și din comunitatea online iSense Modern Consumers.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *