50 % dintre consumatori sunt mulțumiți de comerțul online cu alimente

50 % dintre consumatori sunt mulțumiți de comerțul online cu alimente

În timpul pandemiei de COVID-19, mai mult de opt din zece consumatori (82%) au încercat pentru prima datăcel puțin o activitate digitală, cum ar fi comandarea on-line a produselor alimentare, folosirea unei aplicații educaționale sau dedicate exercițiilor fizice, potrivit studiului Deloitte Global Marketing Trends 2021, și mai mult de jumătate dintre aceștia (53%) consideră că noile lor experiențe on-linesunt un substitut satisfăcător pentru activitățile pe care le desfășurau înainte de pandemie.

Studiul evidențiază importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, aproape o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități într-un mediu digital a fost chiar o alternativă superioară experiențelor în persoană. Studiul a fost realizat la nivel global pe baza răspunsurilor a peste 2.400 de consumatori din Africa de Sud,China, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie, Mexic, Qatar, Regatul Arabiei Sauditeși Statele Unite.

Contextul actual schimbă rapid comportamentul consumatorilor, care par să preferecanaleledigitale, 66% afirmând că pandemia i-a făcut să aprecieze mai multsoluțiile tehnologicede calitate. Criza sanitară a contribuit nu numai la trecereacătre tehnologiile digitale, ci și la crearea unui model pentru anii următori, conform rezultatelor studiului, 63% dintre respondenți declarând că vor continua să folosească mult mai des tehnologiile digitale chiarși după ce pandemia se va încheia.

„Brandurilese confruntă cu situații fără precedent șisunt nevoitesă facăschimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările.

Au existat parteneriate între bănciși cabinete depsihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producătoride echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologieși jucători dindiferiteindustrii pentru a furniza servicii de telemedicină.

Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiuniifizice cu clienții, interacțiune care nutrebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinităsau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea si acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

Studiul Deloitte Global Marketing Trends 2021 subliniază deschiderea consumatorilor față de mărcile care se concentrează peîndeplinirea propriului obiectiv într-o perioadăde criză. Atunci când organizațiile au un scop clar definit, acțiunile lor au capacitatea de a modela atitudinile consumatorilor, aproape un sfert dintre respondenți susținând că acțiunile concertate le-au schimbat pozitiv percepția asupra mărcii, arată studiul. Mai mult,companiilecu obiective foarte clare potinfluențacomportamentul de cumpărare, unul din cinci consumatori menționând că acțiunile brandului i-au influențatîn mod pozitiv decizia de cumpărare.

Contextul pandemiei de COVID-19 a evidențiat importanța unei relații bazate pe încredere între mărci și consumatori, potrivit studiului. Lipsa de încredere poate afecta brandul, două treimi dintre respondenți (66%) fiind la curentcuacțiunile negative întreprinse de companii în timpul pandemiei, cum ar fi creșterea prețurilor la articolele de bază, acțiuni care au făcut ca 25% dintre clienți sărenunțe la unele mărci. Când vine vorba de confidențialitatea datelor, consumatorii manifestă mai degrabă lipsă de încredere în mărci, doar 21% dintre respondenți declarând că sunt de acord să-și împărtășească datele cu o organizație pentru a o ajuta să ia măsuri în contextulpandemiei.

Raportul concluzionează că principalele șapte tendințe globale în marketing pe care mărcile trebuie să se concentreze în 2021 pentru a construi relații mai solide cu clienții, cu angajații și cu societatea sunt: claritatea scopului, agilitatea crescută, menținerea experiențeiumane directe,întărirea încrederii, cooperarea nemijlocită cu consumatorii, dezvoltarea ecosistemelorși păstrarea angajaților valoroși.

Deloitte Global Marketing Trends 2021 este rezultatul interviurilor cu respondenți din întreaga lume și își propune să descopere efectele tendințelor globale în domeniul marketingului într-un moment în care lumea se schimbă în mod imprevizibil. Rezultatele sunt disponibile aici.

infoalimentMAGAZIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *