Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Strategiile investiționale aplicate anul trecut au determinat atingerea unei cote de piață de 87% în industria de retail. 


Compania fondată în 1991 cu capital integral austriac este astăzi principalul furnizor și integrator de soluții IT pentru industria de retail și cea alimentară din România, având sediul în București și filiale în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brasov și Republica Moldova (Chișinau). RBC a înregistrat la finalul anului 2013 o cifră de afaceri de 15.6 milioane euro.


RBC a înregistrat o creștere ambițioasă ce a avut la bază, în toți cei 23 de ani, din momentul lansării unei afaceri de familie până la a deveni un nume important în industria furnizării de soluții IT, un cuvânt-cheie: investițiile.


Andrei Bojiță, CEO RBC explică: „O creștere sănătoasă presupune investiții vizibile. Nu e o noutate, este o realitate, pe care noi, cei de la RBC, am îmbrățișat-o 100%. Și iată că rezultatele sunt pe măsură: am lărgit portofoliul de soluții oferite clienților noștri și astăzi putem vorbi despre RBC IQ, care înglobează o suită de aplicații ce sintetizează mai multe bune practici necesare nevoilor de business ale clienților noștri; dintre acestea putem enumera Blink, RetailIQ, ProdActionIQ, EtIQette, ScaleIQ, LogIQ. În plus, am dezvoltat tot cursul proceselor interne, investind în automatizări și, odată cu acesta, am crescut masiv echipele, cu accent în zona de software development.”


De alfel, RBC a deschis anul trecut și reprezentanța RBC Chișinau, o consecință a bunului mers al afacerii și un răspuns la nevoia de a livra soluții cât mai complexe în Republica Moldova. Aceasta a fost strategia aleasă de RBC, ce a văzut potențialul pe termen mediu al acestei piețe, dar și pentru a fi cât mai aproape de clienți. RBC se poate mândri cu o rețea de service ce numără 50 de specialiști angajați în cadrul companiei, alături de care lucrează 20 de firme partenere. Compania răspunde prompt oricărei solicitări și în prezent se găsește, prin punctele de service, la o distanță de maximum 50 -100 de km de orice client.


Cifra de afaceri înregistrată la finalul anului 2013 a fost de 15.6 milioane euro, ce înseamnă o creștere de 6% față de 2012 și depășește estimările inițiale. Pentru anul în curs, se preconizează o creștere a cifrei de afaceri de 12% – 14%.


În plus, s-a notat și o lărgire a cotei de piață în retail – s-a atins impresionanta cifră de 87% market share, datorită performanței foarte bune a lanțurilor Mega Image, Profi, Auchan și Carrefour, precum și deciziei lanțului Selgros de a înlocui o soluție POS existentă cu una mult mai performantă, livrată de partenerul RBC, Wincor Nixdorf. În plus, s-au deschis 89 de magazine folosind soluția proprietară RBC – RetailIQ. În total, putem spune că RBC a ajutat clienții să-și  deschidă în 2013 un număr de peste 300 de magazine!


Reprezentanții companiei estimează că în industria alimentară s-a păstrat cota de piață, chiar dacă au lipsit proiecte majore.


2013 a adus cu sine investiții și prin lărgirea portofoliului de parteneri, ce a inclus până acum peste 15 branduri internaționale, renumite tehnologic, cum sunt Motorola, Wincor Nixdorf, Fujitsu, Bizerba, Microsoft.


Începând cu anul trecut s-au semnat parteneriate noi: Mondini – leader în sisteme de packaging avansate; Symphony EYC – soluții de category management, merchandising management, customer marketing și loyalty; Fujitsu Service Center – RBC este acum centru de service autorizat Fujitsu;UBS – sisteme de etichetare și tipărire de etichete în mediu industrial; Online Software AG – soluții avansate de digital signage.


De asemenea, în anul 2013 RBC a extins portofoliu de soluții proprii prin achiziția unei participații majoritare într-o companie de software din Timișoara, ce a fost rebranduita RBC Logistic Solutions. Produsul principal al acestei companii este o suită matură de aplicații WMS (Warehouse Management Solutions), cu care compania adresează verticala de Logistică și Distribuție.


Avansul cifrei de afaceri RBC în 2013 s-a datorat și câștigării de noi clienți. Tchibo, Jumbo, Jysk, Selgros, Continental, Yazaki, Trelleborg, Emerson, Lukoil, Heineken, Noriel, Lacto Food, Covalact sunt câteva nume importante. Pentru aceștia se livrează soluții și servicii din tot portofoliul RBC, cu un plus în zona de mobilitate industrială, IP dezvoltat de către companie și solutii Wincor Nixdorf.


2014 va înseamna continuarea investițiilor: extinderea de funcționalități pentru aplicațiile proprietare RBC IQ – există un roadmap clar, la nivel de trimestru, la care se adaugă permanent cerințe din partea clienților – pregătirea pentru piața vorbitoare de limbă rusă, precum și întărirea capabilităților de reporting prin finalizarea unui modul de Business Intelligence (BI). Andrei Bojiță, CEO RBC a adăugat: „Avem în vedere extinderea și în alte zone din Balcani, de aceea cercetăm atent și alte piețe, pentru a vedea dacă răspund nevoilor noastre și ale clienților noștri.”


Pentru mai multe informații despre produsele și serviciile RBC, vă invităm să accesați www.rbc.com.ro

Alte articole recomandate:

Încă un retailer de prestigiu va participa la EXPO-Conferința Internațională Meat & Milk 2015, eveniment care va avea loc în zilele de 3 și 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”Politici de sprijin, Retehnologizare, Performanță-Priorități pentru ieșirea din impas”, putând nominaliza aici compania PROFI România.   Conform unei informări a companiei, lantul de retail PROFI a încheiat [...]
Producătorul de vinuri Domeniile Ostrov a înregistrat în luna februarie afaceri de peste 1 milion de lei, în creștere cu aproximativ 15% față de perioada similară a anului trecut. Din totalul vânzărilor sectorul HoReCa a reprezentat 70%. Creșterea afacerilor a fost generată de cele două sărbători care au marcat această lună, Valentine's Day și Dragobetele, informează un comunicat de presă remis redacției Agroazi.ro.   "Cu ocazia celor două sărbători, românii [...]
Metro Cash & Carry Romania continua si anul aceasta programul  de sustinere a producatorilor locali „De-ale noastre”, prin extinderea sortimentatiei de produse cu aproximativ 30%.  Anul acesta retailerul adauga produse noi in sortimentul “De-ale noastre”, programul ajungand la o oferta de 45 de legume si fructe produse local. Printre noile articole se numara fructele de padure, ciupercile si broccoli. “Continuam sa investim in "De-ale noastre", un [...]
Neuhaus România, franciza unuia dintre cele mai scumpe branduri de ciocolată din lume, a închis magazinul din Bănea­sa Shopping City, singurul din România, potrivit datelor ZF. Reprezentanții companiei care au adus brandul în România nu au putut fi contactați până la închiderea ediției Ziarului financiar care a publicat stirea.   Magazinul din Băneasa Shopping City a fost primul deschis în România sub acest brand în urmă cu [...]
Brandul de apă minerală Zizin, produs de compania brașoveană Apemin Zizin, a înregistrat anul trecut o creștere de 37% comparativ cu anul precedent, iar pentru anul acesta com­pania vrea să mențină trendul ascendent al brandului.   Conform datelor furni­zate anterior de companie, brandul Zizin aduce 46% din cifra de afaceri a societății Apemin Zizin, adică reprezintă 21 mil. lei (circa 4,7 mil. euro). Astfel, brandul a depășit anul trecut vânzări de 28 milioane de lei [...]
AMRCR preconizează un impact sumbru pe piața de retail în cazul în care Legea 321 va intra în vigoare, principalele efecte fiind creșterea prețurilor, dispariția a sute de mii de producători, dar și închideri de supermarketuri și hypermarketuri. ”Marea noastră problemă este legată de filosofia acestei legislații care începe să fie din ce în ce mai punitivă și care pune într-o relație antagoni [...]
Comerțul tradițional a pierdut în perioada 2008-2015 lupta cu rețelele internaționale, care au reușit în mai puțin de șapte ani să mânânce 16% din cota de piață a micilor chioșcari, a alimentarelor și magazinelor de la parterul blocurilor.   Astfel, după primele luni din 2015 lanțurile de hi­per­marketuri, super­mar­keturi și celelalte re­țe­le moderne înclina­seră balanța comerțului în favoarea lor, cu o cotă de piață de [...]
Pronto, cel mai mare francizat al grupului Carrefour de pe piața locală, a integrat, în luna octombrie, în rețeaua proprie și ultimul magazin operațional al retailerului Tradițional Ecologic, ajungând la 15 unități comerciale. În luna septembrie, Pronto a mai achiziționat 5 magazine ale Tradițional Ecologic, un alt francizat Carrefour, informeaza Magazinul Progresiv.  „Prin această deschidere, Pronto își consolidează statutul de cel mai mare francizat [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN