Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Strategiile investiționale aplicate anul trecut au determinat atingerea unei cote de piață de 87% în industria de retail. 


Compania fondată în 1991 cu capital integral austriac este astăzi principalul furnizor și integrator de soluții IT pentru industria de retail și cea alimentară din România, având sediul în București și filiale în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brasov și Republica Moldova (Chișinau). RBC a înregistrat la finalul anului 2013 o cifră de afaceri de 15.6 milioane euro.


RBC a înregistrat o creștere ambițioasă ce a avut la bază, în toți cei 23 de ani, din momentul lansării unei afaceri de familie până la a deveni un nume important în industria furnizării de soluții IT, un cuvânt-cheie: investițiile.


Andrei Bojiță, CEO RBC explică: „O creștere sănătoasă presupune investiții vizibile. Nu e o noutate, este o realitate, pe care noi, cei de la RBC, am îmbrățișat-o 100%. Și iată că rezultatele sunt pe măsură: am lărgit portofoliul de soluții oferite clienților noștri și astăzi putem vorbi despre RBC IQ, care înglobează o suită de aplicații ce sintetizează mai multe bune practici necesare nevoilor de business ale clienților noștri; dintre acestea putem enumera Blink, RetailIQ, ProdActionIQ, EtIQette, ScaleIQ, LogIQ. În plus, am dezvoltat tot cursul proceselor interne, investind în automatizări și, odată cu acesta, am crescut masiv echipele, cu accent în zona de software development.”


De alfel, RBC a deschis anul trecut și reprezentanța RBC Chișinau, o consecință a bunului mers al afacerii și un răspuns la nevoia de a livra soluții cât mai complexe în Republica Moldova. Aceasta a fost strategia aleasă de RBC, ce a văzut potențialul pe termen mediu al acestei piețe, dar și pentru a fi cât mai aproape de clienți. RBC se poate mândri cu o rețea de service ce numără 50 de specialiști angajați în cadrul companiei, alături de care lucrează 20 de firme partenere. Compania răspunde prompt oricărei solicitări și în prezent se găsește, prin punctele de service, la o distanță de maximum 50 -100 de km de orice client.


Cifra de afaceri înregistrată la finalul anului 2013 a fost de 15.6 milioane euro, ce înseamnă o creștere de 6% față de 2012 și depășește estimările inițiale. Pentru anul în curs, se preconizează o creștere a cifrei de afaceri de 12% – 14%.


În plus, s-a notat și o lărgire a cotei de piață în retail – s-a atins impresionanta cifră de 87% market share, datorită performanței foarte bune a lanțurilor Mega Image, Profi, Auchan și Carrefour, precum și deciziei lanțului Selgros de a înlocui o soluție POS existentă cu una mult mai performantă, livrată de partenerul RBC, Wincor Nixdorf. În plus, s-au deschis 89 de magazine folosind soluția proprietară RBC – RetailIQ. În total, putem spune că RBC a ajutat clienții să-și  deschidă în 2013 un număr de peste 300 de magazine!


Reprezentanții companiei estimează că în industria alimentară s-a păstrat cota de piață, chiar dacă au lipsit proiecte majore.


2013 a adus cu sine investiții și prin lărgirea portofoliului de parteneri, ce a inclus până acum peste 15 branduri internaționale, renumite tehnologic, cum sunt Motorola, Wincor Nixdorf, Fujitsu, Bizerba, Microsoft.


Începând cu anul trecut s-au semnat parteneriate noi: Mondini – leader în sisteme de packaging avansate; Symphony EYC – soluții de category management, merchandising management, customer marketing și loyalty; Fujitsu Service Center – RBC este acum centru de service autorizat Fujitsu;UBS – sisteme de etichetare și tipărire de etichete în mediu industrial; Online Software AG – soluții avansate de digital signage.


De asemenea, în anul 2013 RBC a extins portofoliu de soluții proprii prin achiziția unei participații majoritare într-o companie de software din Timișoara, ce a fost rebranduita RBC Logistic Solutions. Produsul principal al acestei companii este o suită matură de aplicații WMS (Warehouse Management Solutions), cu care compania adresează verticala de Logistică și Distribuție.


Avansul cifrei de afaceri RBC în 2013 s-a datorat și câștigării de noi clienți. Tchibo, Jumbo, Jysk, Selgros, Continental, Yazaki, Trelleborg, Emerson, Lukoil, Heineken, Noriel, Lacto Food, Covalact sunt câteva nume importante. Pentru aceștia se livrează soluții și servicii din tot portofoliul RBC, cu un plus în zona de mobilitate industrială, IP dezvoltat de către companie și solutii Wincor Nixdorf.


2014 va înseamna continuarea investițiilor: extinderea de funcționalități pentru aplicațiile proprietare RBC IQ – există un roadmap clar, la nivel de trimestru, la care se adaugă permanent cerințe din partea clienților – pregătirea pentru piața vorbitoare de limbă rusă, precum și întărirea capabilităților de reporting prin finalizarea unui modul de Business Intelligence (BI). Andrei Bojiță, CEO RBC a adăugat: „Avem în vedere extinderea și în alte zone din Balcani, de aceea cercetăm atent și alte piețe, pentru a vedea dacă răspund nevoilor noastre și ale clienților noștri.”


Pentru mai multe informații despre produsele și serviciile RBC, vă invităm să accesați www.rbc.com.ro

Alte articole recomandate:

Retailerul german Kaufland inaugureaza joi, 27 august, cel de-al 95-lea hypermarket din retea in municipiul Gherla din judetul Cluj. Retailerul de apropie astfel cu pasi repezi de pragul de 100 de unitati comerciale operationale in Romania, pe care vrea sa-l atinga pana la sfarsitul anului 2014. Kaufland Gherla este situat pe strada Hasdatii nr. 1, pe locul unei foste garnizoane care a fost daramata pentru ridicarea magazinului. Potrivit presei locale, noul magazin va avea o suprafata de [...]
Patiserii și brutarii din România pregătesc pentru Sărbătorile Pascale din acest an 7 milioane de cozonaci, la aceleași prețuri cuprinse între 5 și 40 de lei, practicate în 2013, informează Agroazi. "Avem aceeași ofertă ca în perioada Crăciunului, în jur de 7 milioane de cozonaci, singura deosebire este că o să facem în perioada sărbătorilor pascale și multă pască, probabil câteva sute de mii de bucăți. În fiecare an, cantitățile pe care l [...]
La doar o lună după ce Auchan a semnat în Franța o alianță de achiziții cu lanțul de magazine Système U, grupul francez a încheiat joi, 23 octombrie, un acord internațional de achiziții cu grupul METRO, anunta Magazinul Progresiv. Parteneriatul are la bază două acorduri: primul se referă la o cooperare internațională care să permită negocierea în comun a condițiilor și a serviciilor specifice la nivel internațional pentru marii furnizori de produse de consum. C [...]
Cu o tradiție de 125 de ani în arta brutăriei franțuzești, rețeaua de brutării Paul a ajuns în 2008 și în România, franciza fiind obținută de compania Moulin D'or. În prezent, compania deține 11 unități Paul, iar anul trecut brutăriile au înregistrat o cifră de afaceri de circa 5,2 mil. euro. Dintre aceste 11 unități, o parte sunt de tip brutărie, precum Paul din Doroban­ților, Universitate, AFI Palace sau Piața Romană, iar o parte de tip chariot [...]
PROFI a inaugat noi magazine la Iași, Piatra Neamț, Buzău, Ghimpați și Tămășeni. Locuitorii din Iași se bucură de un nou magazin PROFI, cel de-al 13-lea din localitate. Acesta funcționează pe strada Canta, nr. 41, în format City, ridicând la 94 numărul unităților din acest fel. Sup suprafața sa totală este de 334 m2 din care suprafața de vânzare ocupă 265 m2. Unitatea din Piatra Neamț se află în Complexul Comercial [...]
Vânzările Metro Cash & Carry în Europa de Est au coborât cu 4,3% în perioada octombrie-martie, primul semestru al anului fiscal 2013-2014, la 5,83 miliarde euro, în principal din cauza variațiilor nefavorabile de pe piețele valutare, cu scădere și în România, potrivit Mediafax.În monede locale, vânzările Metro Cash&Carry în Europa de Est au crescut cu 4,6% în perioada analizată. "Piața din Rusia s-a menținut. Turcia și [...]
Fructele din Ucraina, care reprezentau anul trecut peste 25% din importurile Rusiei, au fost inlocuite de produse din Turcia, Romania si Georgia, astfel incat in 2014 livrarile din aceste tari se vor dubla, arata raportul “Berry Business of Ukraine-2014: Fresh and Frozen Market”. In acest context, cei mai multi dintre producatorii ucrainieni de fructe se vor reorienta in acest an spre tari din zona Europei Centrale si de Est. Piata ruseasca ramane una dintre cele mai mari [...]
(Agerpres) Posibilitatea închiderii hipermarketurilor în weekend a constituit tema întâlnirii dintre membrii Comisiei de Agricultură din Camera Deputaților cu reprezentanți ai producătorilor autohtoni de produse alimentare și ai marilor rețele comerciale. Vicepreședintele Comisiei pentru agricultură din Camera Deputaților, deputatul independent Marin Anton (fost PNL),  susține modificarea Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare în sensul [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN