Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Strategiile investiționale aplicate anul trecut au determinat atingerea unei cote de piață de 87% în industria de retail. 


Compania fondată în 1991 cu capital integral austriac este astăzi principalul furnizor și integrator de soluții IT pentru industria de retail și cea alimentară din România, având sediul în București și filiale în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brasov și Republica Moldova (Chișinau). RBC a înregistrat la finalul anului 2013 o cifră de afaceri de 15.6 milioane euro.


RBC a înregistrat o creștere ambițioasă ce a avut la bază, în toți cei 23 de ani, din momentul lansării unei afaceri de familie până la a deveni un nume important în industria furnizării de soluții IT, un cuvânt-cheie: investițiile.


Andrei Bojiță, CEO RBC explică: „O creștere sănătoasă presupune investiții vizibile. Nu e o noutate, este o realitate, pe care noi, cei de la RBC, am îmbrățișat-o 100%. Și iată că rezultatele sunt pe măsură: am lărgit portofoliul de soluții oferite clienților noștri și astăzi putem vorbi despre RBC IQ, care înglobează o suită de aplicații ce sintetizează mai multe bune practici necesare nevoilor de business ale clienților noștri; dintre acestea putem enumera Blink, RetailIQ, ProdActionIQ, EtIQette, ScaleIQ, LogIQ. În plus, am dezvoltat tot cursul proceselor interne, investind în automatizări și, odată cu acesta, am crescut masiv echipele, cu accent în zona de software development.”


De alfel, RBC a deschis anul trecut și reprezentanța RBC Chișinau, o consecință a bunului mers al afacerii și un răspuns la nevoia de a livra soluții cât mai complexe în Republica Moldova. Aceasta a fost strategia aleasă de RBC, ce a văzut potențialul pe termen mediu al acestei piețe, dar și pentru a fi cât mai aproape de clienți. RBC se poate mândri cu o rețea de service ce numără 50 de specialiști angajați în cadrul companiei, alături de care lucrează 20 de firme partenere. Compania răspunde prompt oricărei solicitări și în prezent se găsește, prin punctele de service, la o distanță de maximum 50 -100 de km de orice client.


Cifra de afaceri înregistrată la finalul anului 2013 a fost de 15.6 milioane euro, ce înseamnă o creștere de 6% față de 2012 și depășește estimările inițiale. Pentru anul în curs, se preconizează o creștere a cifrei de afaceri de 12% – 14%.


În plus, s-a notat și o lărgire a cotei de piață în retail – s-a atins impresionanta cifră de 87% market share, datorită performanței foarte bune a lanțurilor Mega Image, Profi, Auchan și Carrefour, precum și deciziei lanțului Selgros de a înlocui o soluție POS existentă cu una mult mai performantă, livrată de partenerul RBC, Wincor Nixdorf. În plus, s-au deschis 89 de magazine folosind soluția proprietară RBC – RetailIQ. În total, putem spune că RBC a ajutat clienții să-și  deschidă în 2013 un număr de peste 300 de magazine!


Reprezentanții companiei estimează că în industria alimentară s-a păstrat cota de piață, chiar dacă au lipsit proiecte majore.


2013 a adus cu sine investiții și prin lărgirea portofoliului de parteneri, ce a inclus până acum peste 15 branduri internaționale, renumite tehnologic, cum sunt Motorola, Wincor Nixdorf, Fujitsu, Bizerba, Microsoft.


Începând cu anul trecut s-au semnat parteneriate noi: Mondini – leader în sisteme de packaging avansate; Symphony EYC – soluții de category management, merchandising management, customer marketing și loyalty; Fujitsu Service Center – RBC este acum centru de service autorizat Fujitsu;UBS – sisteme de etichetare și tipărire de etichete în mediu industrial; Online Software AG – soluții avansate de digital signage.


De asemenea, în anul 2013 RBC a extins portofoliu de soluții proprii prin achiziția unei participații majoritare într-o companie de software din Timișoara, ce a fost rebranduita RBC Logistic Solutions. Produsul principal al acestei companii este o suită matură de aplicații WMS (Warehouse Management Solutions), cu care compania adresează verticala de Logistică și Distribuție.


Avansul cifrei de afaceri RBC în 2013 s-a datorat și câștigării de noi clienți. Tchibo, Jumbo, Jysk, Selgros, Continental, Yazaki, Trelleborg, Emerson, Lukoil, Heineken, Noriel, Lacto Food, Covalact sunt câteva nume importante. Pentru aceștia se livrează soluții și servicii din tot portofoliul RBC, cu un plus în zona de mobilitate industrială, IP dezvoltat de către companie și solutii Wincor Nixdorf.


2014 va înseamna continuarea investițiilor: extinderea de funcționalități pentru aplicațiile proprietare RBC IQ – există un roadmap clar, la nivel de trimestru, la care se adaugă permanent cerințe din partea clienților – pregătirea pentru piața vorbitoare de limbă rusă, precum și întărirea capabilităților de reporting prin finalizarea unui modul de Business Intelligence (BI). Andrei Bojiță, CEO RBC a adăugat: „Avem în vedere extinderea și în alte zone din Balcani, de aceea cercetăm atent și alte piețe, pentru a vedea dacă răspund nevoilor noastre și ale clienților noștri.”


Pentru mai multe informații despre produsele și serviciile RBC, vă invităm să accesați www.rbc.com.ro

Alte articole recomandate:

Oficialii lanțului francez de hipermarketuri Auchan, care are pe piața locală circa 10.500 de salariați, afirmă că situația de pe piața muncii este extrem de dificilă, comparabilă cu cea din 2006-2007 când românii plecau în număr mare peste hotare, odată cu aderarea la UE. Pentru retailerul francez concurența nu vine însă doar de pe piețele străine, ci și din România, unde fabricile deschid noi linii de producție și caută salariați. „Piața muncii din [...]
(Agerpres) Micii românești vor putea fi comercializați și exportați pe piața Uniunii Europene din primele zile ale lunii iunie, imediat după publicarea regulamentului privind includerea aditivilor folosiți în prepararea pastei de mici în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, a declarat, joi, pentru AGERPRES, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale. ‘Regulamentul european prin care se permite utilizarea aditivilor în [...]
În condițiile în care unii retailiști se orientează spre aprovizionarea propriilor magazine cu produse alimentare din importl, Metro Cash&Carry, care deține business de 31 de magazine și afaceri de circa 910 mil. euro anul trecut, anunță că se aprovizionează aproape exclusiv din România pe segmentele carne proaspătă și vinuri. În sezon, și la rafturile de legume-fructe ponderea produselor „made in Romania“ este de circa [...]
Kaufland, liderul detașat din comerțul românesc, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 8 mld. lei, în creștere cu 10% față de anul anterior, în timp ce marja de profit a crescut la 5%, arată datele de la Registrul Comerțului.   Acestea sunt primele date oficiale privind businessul Kaufland în 2014, date care scot în evidență faptul că ritmul de creștere al afacerilor rețelei germane a fost cel mai redus de la intrarea pe piață, informeaz [...]
Producătorul Cramele Recaș a realizat pentru Selgros o gamă de vinuri destinată gusturilor rafinate. Disponibil în variantele alb sau roșu, vinul Grand Appetit poate fi soluția pentru transformarea unei experiențe culinare într-un eveniment artistic. Grand Appetit este prezent în exclusivitate în magazinele Selgros, având condiții speciale de vânzare pentru clienții din gastronomie.   Voltaire spunea că ”a ști [...]
Lansata sub sloganul „Tu pentru cine cinstesti un Bergenbier azi?”, editia speciala de ambalaje Bergenbier isi propune sa surprinda cele mai importante momente ale unei prietenii adevarate, arata un comunicat venit din partea 2ActivePR. Incepand cu luna martie, pe dozele de aluminiu si sticlele PET de Bergenbier se vor gasi mesaje care lauda gesturile frumoase dintre prieteni, informeaza Iqads.ro. Dozele din editia speciala sunt inscriptionate cu unul dintre urmatoarel [...]
Comerțul modern românesc a bifat, la sfârșitul anului trecut, o premieră: Cora a deschis primul hipermarket online din țară cu servire direct în mașină. Serviciul coradrive a ajuns deja la o medie de 22 de comenzi pe zi și la un coș mediu de cumpărături de circa 220 de lei, mai mare decât în magazinele clasice. Principiul de funcționare al primul drive al retailerului, găzduit de cora Lujerului, e simplu: clienții consultă oferta de produse online, își [...]
(Mediafax) In vacanta de 1 Mai, in Romania s-au consumat cca 30 de milioane de mititei, afirma Alex Jurconi, presedintele ProAgro. Romanii mananca anual 440 milioane de mici, care cantaresc circa 20-25.000 de tone, mini-vacanta de 1 mai aducand cele mai mari vanzari, avand in vedere ca in doua-trei zile se consuma peste 1.500 de tone, ceea ce inseamna 30 de milioane de mici, potrivit federatiei ProAgro. “Daca am pune cap la cap toti acesti mici (cantitatea consumata anual – n.r.) [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN