Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

La finalul săptămânii trecute a avut loc cea de-a XIV-a ediție a conferinței organizată de revista Magazin Progresiv, eveniment care a purtat titlul ReThink Retail. Timp de două zile, în sala de meeting a hotelului New Montana din Sinaia, participanții au putut asista la numeroase comunicări care au avut ca teme comune, piața și retail-ul românesc, dar și internațional.


Dintre speacker-ii externi invitați la manifestare putem aminti pe Jean-Saques Vandenheede-Nielsen, acela care a susținut o comunicare deosebit de complexă a evoluției retailului european, cu referiri și la cel autohton, Josephine Green, consultant internațional, care a susținut o comunicare care a avut în centru modificările la nivel de societate, cu impact asupra activităților de companie, Gerard Chandran-General Manager al Mondelez România, Pawel Musial-Director General Profi, acela care, vorbind despre activitatea rețelei pe care o conduce nu a ocolit critica adusă evaziunii, Christian Beck, CEO Rewe România etc.


Din dezbaterile care au urmat fiecare comunicare au reieșit tendințele momentului: revenirea la un oarecare ”normal”, prin creșterea ponderii magazinelor de proximitate, extinderea timidă a comerțului on-line (în vreme ce, în occident și Statele Unite acesta stagnează), necesitatea îndreptării retailerilor pe satisfacerea nevoilor cumpărătorilor, ”rezistența” hipermagazinelor în fața schimbărilor, evidențiindu-se și câteva reușite de companie: impunerea noului Cappy, de către Coca Cola România, în urma unei investiții de peste 20 de milioane de euro într-o nouă linie de producție, reorganizarea magazinelor Penny Market, menținerea și creșterea volumului de afaceri a magazinelor Profi, în condițiile concurenței neloiale a micilor comercianți autohtoni, în general, ”evazioniști”, așa cum i-a caracterizat Pawel Musial.


La finalul conferinței, organizatorii au anunțat pentru anul viitor o ediție specială, ținându-se cont de faptul că, în 2015 se vor socoti XV astfel de evenimente organizate de Magazin Progresiv.

Alte articole recomandate:

Pentru grupul Alka, unul dintre cei mai mari producatori locali de dulciuri si snaks-uri sarate, 2013 a fost anul finalizarii unor proiecte mari, incluzand lansarea Toortitzi – o investitie de peste 5 milioane de euro. Rezultatele nu s-au lasat asteptate: crestere de peste 20% a cifrei de afaceri anul trecut fata de 2012. Aflati de la Ady Hirsch, CEO Alka, pe ce se bazeaza compania pentru a genera o crestere la fel de substantiala si in 2014. “Pentru noi, 2013 a fost un an cu o [...]
Magiunul din prune Topoloveni, șofranul și brânza grecească vor fi promovate împreună în Orientul Mijlociu și SUA cu ajutorul unui program european pentru promovarea produselor agricole, în valoare totală de 3,84 milioane de euro, bugetul stabilit pentru producătorul român Sonimpex Topoloveni fiind de 544.204 euro, scrie Agerpres, remis de Income Magazine.   Potrivit unui comunicat al Sonimpex, Comisia Europeană a aprobat programul d [...]
70 tone de lapte în plus zilnic, ca urmare a programul de dezvoltare a fermelor Danone România continuă tradiția conferințelor dedicate fermierilor parteneri, cu o nouă ediție organizată la București, sub deviza „Un parteneriat de calitate, pentru un viitor de succes”. Anul acesta, 40 fermieri au luat parte la conferința ce a avut drept temă identificarea de noi soluții pentru a crește cantitatea și calitatea  laptelui proaspăt livrat către Danone, î [...]
Adrian Pascu, românul care conduce operațiunile producătorului de iaurturi Danone în România și în regiune, spune că anul 2016 a fost unul bun pentru business, cu creștere atât pentru cifra de afaceri, cât și pentru profitabilitate, evoluție care va asigura dezvoltarea companiei pe termen lung.  „Putem spune că strategia de valorizare și creștere profi­ta­bilă pe care am lansat-o în anul 2015 s-a aplicat perfect și anul trecut și [...]
La Medieșu Aurit, o comună din județul Satu Mare, distilatele din prune, pere și altele sunt aur curat. Vechi producători de țuici și rachiuri tradiționale, membrii familiei Zetea au transformat numele lor într-un brand cunoscut nu doar în România, ci și peste hotare. „Firma a fost înființată în anul 1991, ca o necesitate a continuării unei activități de familie ce datează de peste un secol care însă trebuia adaptată la noile condiții ale economiei de [...]
Pestele ieftin nu este neaparat si recomandat pentru consum, mai ales cand este vorba de pangasius adus din Vietnam (peste crescut industrial de-a lungul raului Mekong). Gheorghe Stefan, presedintele Patronatului Pestelui din Romania, sustine ca acesta este foarte ieftin deoarece este crescut in conditii mai “ciudate”, comparativ cu acvacultura de la noi, si se foloseste drept hrana faina de oase, interzisa in UE. Romania importa anual circa 100.000 de tone de peste, producti [...]
Cele mai importante companii romanesti care detin activitati in comert au obtinut rezultate mai bune in 2013 decat in anul precedent. Astfel, 15 din primele 25 de companii cu afaceri in retail au consemnat o crestere a afacerilor si tot atatea au obtinut un avans al profitului sau au trecut pe profit. Astfel, potrivit unei analize efectuata de Progresiv, in 2013, cel mai dinamic retailer independent a fost Lactag din judetul Arges. Afacerea s-a dezvoltat cu rapiditate din vara lui 2012, cand a [...]
Ieri, la restaurantul Beautyfood, din Capitală, Hochland a lansat produsul Delicii Calde Bruschetta, în fapt, două variante de creme tartinabile pentru gătit. Odată cu acest eveniment, Hochland a invitat pe cei prezenți să guste și cașcavalul pane, brânzeturi rase pentru pizza și brânzeturi rase pentru paste tomate. Domnul Sorin Timuș, Directorul General al companiei, a declarat pentru revista Fabrica de Lapte că ”acesta este primul dintr-un [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN