Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

La finalul săptămânii trecute a avut loc cea de-a XIV-a ediție a conferinței organizată de revista Magazin Progresiv, eveniment care a purtat titlul ReThink Retail. Timp de două zile, în sala de meeting a hotelului New Montana din Sinaia, participanții au putut asista la numeroase comunicări care au avut ca teme comune, piața și retail-ul românesc, dar și internațional.


Dintre speacker-ii externi invitați la manifestare putem aminti pe Jean-Saques Vandenheede-Nielsen, acela care a susținut o comunicare deosebit de complexă a evoluției retailului european, cu referiri și la cel autohton, Josephine Green, consultant internațional, care a susținut o comunicare care a avut în centru modificările la nivel de societate, cu impact asupra activităților de companie, Gerard Chandran-General Manager al Mondelez România, Pawel Musial-Director General Profi, acela care, vorbind despre activitatea rețelei pe care o conduce nu a ocolit critica adusă evaziunii, Christian Beck, CEO Rewe România etc.


Din dezbaterile care au urmat fiecare comunicare au reieșit tendințele momentului: revenirea la un oarecare ”normal”, prin creșterea ponderii magazinelor de proximitate, extinderea timidă a comerțului on-line (în vreme ce, în occident și Statele Unite acesta stagnează), necesitatea îndreptării retailerilor pe satisfacerea nevoilor cumpărătorilor, ”rezistența” hipermagazinelor în fața schimbărilor, evidențiindu-se și câteva reușite de companie: impunerea noului Cappy, de către Coca Cola România, în urma unei investiții de peste 20 de milioane de euro într-o nouă linie de producție, reorganizarea magazinelor Penny Market, menținerea și creșterea volumului de afaceri a magazinelor Profi, în condițiile concurenței neloiale a micilor comercianți autohtoni, în general, ”evazioniști”, așa cum i-a caracterizat Pawel Musial.


La finalul conferinței, organizatorii au anunțat pentru anul viitor o ediție specială, ținându-se cont de faptul că, în 2015 se vor socoti XV astfel de evenimente organizate de Magazin Progresiv.

Alte articole recomandate:

La Fântâna, cel mai mare jucător de pe piața de apă minerală în sistem de watercoolere, a achiziționat compania Blue Coffee Service, distribuitorul produselor Lavazza în România de la compania locală de distribuție de bunuri de larg consum Aquila din Prahova. ”Preluarea distribuției Lavazza este un prim pas, care marchează începutul unei etape noi în evoluția companiei”, a declarat Cristian Amza, chairman of the board La Fantana Group. Prin [...]
Sanatatea copiilor dintr-o alta scoala din Iasi a fost pusa in pericol. Dupa scandalul de la scoala din Baltati, unde copiii au fost intoxicati cu produsele de panificatie, fiind internati in spital, s-au mai gasit nereguli la o alta scoala din judet. De aceasta data, vinovata pentru problemele aparute la produsele destinate copiilor a fost firma care furniza laptele, formeaza Viata libera, din Galati. Totul a fost descoperit in urma unui control al Comisariatului [...]
Nawaf Salameh, președinte și CEO al Distile­riilor Alexan­drion, spune că atunci când a construit fabrica din Pleașa (județul Prahova) a făcut infrastructura necesară pentru a dubla capacitatea de producție imediat, astfel încât să poată exporta orice cantitate de băuturi spirtoase. „Dacă nu anul acesta, la anul sigur intrăm pe piața din SUA. De asemenea, aș vrea să acoperim toată Europa, dar și America Latină. Deja sunt în discuții cu un importator [...]
  Optica mondială în privința controlului calității s-a modificat esențial. Formele de organizare pentru calitate au depășit cadrul investigației analitice, cel de verificare a conformității cu standarde și norme. Controlul înseamnă astăzi a ține sub control calitatea, iar pentru a realiza acest deziderat, este necesară o politică a calității, simultan cu elaborarea de strategii ale calității, pentru atingerea treptei calitative vizate.   Sensul calității între [...]
Celebrul și premiatul vin de Recaș provine din podgoriile din Recaș,unde se cultivă viță de vie pe o suprafață de 900 hectare. Însă viile de aici sunt atestate documentar încă din anul 1447, când Mihail de Ciorna, Banul Severinului, a cumpărat viile de la Ioan Magyar, pentru 32 de forinți (moneda de aur maghiară)!   Ulterior, Crama a fost privatizată în 1998, fiind cumpărată de două familii din România și una din Mare [...]
Grija pentru o alimentație sănătoasă, dar și obiceiul de consum specific al japonezilor, orientat în special spre pește și produse din pește, fructe de mare etc, au determinat diminuarea drastică a vânzărilor din restaurantele fast food de tip american. Ca urmare, vânzările lanțului de restaurante  din Japonia au scăzut în decembrie 2014, aceasta fiind a 11-a lună consecutivă în care lanțul american înregistreaz [...]
(Comunicat) Producătorii agricoli români susținuți prin programul de sprijin guvernamental să cultive tomate în spații protejate dau dovadă de seriozitate și cumpătare în ceea ce privește utilizarea optimă și în condiții de siguranța a produselor de protecție a plantelor. Astfel, produsele de protecție a plantelor au fost aplicate în dozele recomandate de inspectorii fitosanitari ai Autorității Naționale Fitosanitare, respectându-se timpul de [...]
Conform unui comunicat transmis la redactia infoALIMENT Magazin, ANSVSA informeaza ca, in cursul lunii februarie 2015, Direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor precum și a municipiului București au desfăsurat activități de control în unitățile din industria agroalimentară.   Unitățile din industria agroalimentară controlate desfășoară activități pe domenii de activitate diverse, precum fabricarea produselor de morărit, a pâinii și produselor de [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN