Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit noilor normative care reglementează produsele tradiționale, cantitatea produsă zilnic va fi limitată, la alimente, la 400 de kilograme (sau litri) pe zi, cu excepția produselor de panificație, unde cantitatea nu trebuie să depășească 800 de kilograme pe zi.


"După noua legislație, toate produsele tradiționale trebuie să obțină din nou atestatul. Cred că vor fi mult mai puține produse tradiționale, pentru că astăzi, din păcate, foarte multe poartă denumirea de produs tradițional fără să fie tradiționale", a declartat ministrul Agriculturii, Daniel Constantin. Atestatele rămân valabile nouă luni de la data intrării în vigoare a ordinului, iar eliberarea noului tip de atestat se face la solicitarea operatorului economic, după verificarea vechiului caiet de sarcini și a spațiului destinat producției


De verificarea produselor tradiționale se vor ocupa ministerele Agriculturii și Sănătății, precum și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. „În data de 11 noiembrie 2013, în Monitorul Oficial Partea I, nr. 688 a fost publicat Ordinul nr. 724 din 29 iulie 2013 privind atestarea produselor tradiționale. Este un Ordin comun al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerului Sănătății și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor care a intrat în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării.


 La data intrării în vigoare a ordinului nr. 724/2013 se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 690/2004 pentru aprobarea Normei privind condițiile și criteriile pentru atestarea produselor tradiționale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 938 din 14 octombrie 2004“, se arată într-un comunicat al Ministerului Agriculturii. Reatestare pentru întărirea concurenței Reatestarea  și atestarea produselor tradiționale românești în baza noului ordin va asigura o concurență loială între producători și va spori credibilitatea produselor în ochii consumatorilor.


Cei înregistrați în Registrul  Național al Produselor Tradiționale (RNPT) vor avea pe etichetă un logo de produs tradițional. „Logoul național este proprietatea exclusivă a Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Folosirea logoului național fără respectarea condițiilor prevăzute în prezentul ordin se pedepsește conform prevederilor legale în vigoare“, precizează ministerul. Mai multe, pe www.adevarul.ro




Alte articole recomandate:

Compania Rina, unul dintre cele mai importante organisme de certificare din Romania, a lansat, prin divizia Rina Training Factory, programa de cursuri toamna, septembrie – noiembrie 2014. Printre cele 30 de cursuri furnizate se regasesc cele de Auditor Intern, Auditor Extern, Manager Calitate & Mediu, Core Tools, Managementul Deseurilor. Va invitam sa gasiti in cele ce urmeaza planificarea detaliata a cursurilor:   CURSURI AUDITORI IRCA: Auditor extern ISO 9001, 29 septembrie [...]
AON România va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”. La Expo-Conferință, AON România va fi reprezentată de domnul Mirce [...]
(AutorȘ Ioan Serbanescu)  Agenții economici, producători interni, importatori, comercianți, care realizează venituri din vânzările de alcool etilic alimentar, băuturi alcoolice sau orice alte produse destinate industriei alimentare sau consumului care conțin alcool etilic alimentar, își pot desfășura activitatea numai în baza autorizației de comercializare. Nu intră sub incidența regimului de autorizare băuturile alcoolice cu concentrație alcoolică sub 0,5% în [...]
A treia editie a Conferintei IFS, organizata de Inaq Consulting, vine cu noutati legate analiza produselor alimentare si nealimentare din perspectiva IFS.  Profesionistii din domeniul managementului calitatii sunt asteptati pe 25 Mai 2016, la cea de a treia editie a conferintei IFS, desfasurata la Hotel Caro din Bucuresti. Evenimentul este organizat de INAQ Consulting impreuna cu IFS Management GmbH si este dedicat ultimelor noutati in domeniu, precum si analizei produselo [...]
(Mediafax) Evaziunea fiscala s-a diminuat, în ultimii 2-3 ani în România, de la 22-27% din PIB la 18-20% din PIB, potrivit estimarilor SRI, a declarat, într-un interviu, directorul Serviciului, George Maior, mentionând ca cea mai mare evaziune este la TVA – 12% din PIB, urmata de CAS – 2,4%. “Cel putin din analiza noastra, evaziunea fiscala s-a diminuat, în ultimii doi-trei ani, de la un nivel situat între 22-27% din PIB, la un nivel [...]
Red Bull, un brand lansat în urmă cu aproximativ 28 de ani, a ajuns să valoreze peste 11 miliarde de dolari, cu plus 5% față de anul precedent, și se situează pe locul trei în topul celor mai valoroase branduri de băuturi răcoritoare din lume, în fața unor nume precum Pepsi, Fanta sau Sprite, cu o istorie mult mai îndelungată, arată studiul Brand Z realizat de compania de cercetare de piață Millward Brown. Red Bull a fost fondat de Dietrich Mateschitz la mijlocul anilor [...]
 și-a reconfirmat poziția de lider în domeniile Banking & Finance, Piețe de Capital și Project Finance, menținându-se pe primul segment (Tier 1) al caselor de avocatură de top din România, potrivit celui mai recent clasament IFLR1000 Financial & Corporate. La rândul său, practica solidă de Corporate  M&A a urcat de pe al doilea (Tier 2) pe primul palier (Tier 1).   Principalii avocați nominalizați de ghidul [...]
În industrie și comerț, auditurile furnizorilor reprezintă o parte componentă a unei colaborări stabile. Cerințele consumatorilor, pericolul tot mai crescând al pretențiilor de compensare a daunelor, precum și globalizarea fluxurilor de marfă au dezvoltat un standard unitar de siguranță a calității producătorilor: International Food Standard (IFS).   IFS – carte de vizită   În prezent, auditarea conform IFS este aplicată tuturor producătorilor de alimente, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN