Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Producătorul de uleiuri vegetale Expur, filiala locală a Sofiproteol, cel mai mare grup de agribusiness francez, a ajuns la afaceri de 254 milioane de euro, cu 14% peste rezultatul din 2012, ritmul fiind cu o treime mai mic decât cel din anul precedent.


Cifra de afaceri de anul trecut a Expur este cea mai mare din ultimii șapte ani, compania înregistrând creșteri în fiecare din ultimii cinci ani. Procesatorul deține în România o fabri­că de uleiuri vegetale în Slobozia și a achiziționat anul trecut brandul Untdelemn de la Bunica de la Cargill. Francezii mai dețin pe piața locală a uleiurilor brandurile Lorena și Marisol. „Lesieur Cristal, Expur și Oleon et Novance și-au majorat cifra de afaceri în medie cu 6%. (…) În România grupul a investit în capacități de procesare și în brandul Bunica“, notează oficialii Sofiproteol într-un anunț oficial al grupului.


Rezultatul Expur a fost susținut de anul agricol bun în care România a încheiat pe primul loc în UE la producția de floarea-soarelui și pe poziția a cincea la rapiță. Cotația internațională a uleiului de floarea-soarelui a coborât în 2013 cu 10% la 1.342 dolari/tonă, iar prețul uleiului de rapiță s-a diminuat cu 13% la 1.081 dolari/tonă, potrivit datelor FMI. Și în magazinele din România prețul uleiului a scăzut cu 10% în ultimul an, la o medie de 6,1 lei/litru, potrivit indexului alimentar. Mai multe, pe www.zf.ro


 

Alte articole recomandate:

România are mai puțin de 300.000 de hectare de teren agricol destinat agriculturii ecologice, respectiv 0,02% din total, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor disponibile pe site-ul Ministerului Agriculturii, aferente anului 2014, ultimul pentru care există date. Ca suprafață România se află aproape de vârful clasamentului datorită faptului că este o țară întinsă ca suprafață, cu teren agricol pe măsură. Primele cinci locuri în clasament sunt ocupate de [...]
„Achiziționăm lapte bio numai din cele 18 ferme selecționate, din România. Suntem însă în discuții și sunt oameni care vor să ni se alăture. Totul depinde însă de cum va evolua volumul de vânzări și de acceptarea noului iaurt bio de către consumator. (…) Așteptăm o creștere de volum, una de aproximativ 10 la sută pe an. Nu este mult, dar nu este nici puțin. Măcar este ceva. Sigur este un trend”, a declarat [...]
Comisia Europeană a aprobat programul de promovare pentru produsele agricole în care a fost inclus si magiunul din prune Topoloveni.La sfârsitul săptămânii trecute a avut loc si licitatia pentru stabilirea organismului de implementare a acestui program. Astfel, magiunul de prune Topoloveni va fi promovat în Dubai si America de Nord în parteneriat cu Asociatia Krokos Kozanis (producătorii de sofran) si Kourellas (producătorii de brânză traditională grecească), [...]
Dacă anul trecut românii se puteau lăuda cu 4.402 de produse tradiționale atestate, la cinci luni după modificarea legislației în domeniu, doar 30 au reușit să treacă de documentația stufoasă pe care producătorii trebuie să o depună autorităților și să fie atestate. Până acum au fost depuse 51 de dosare în acest sens, dar mai bine de jumătate au fost respinse. Termenul de reatestare expiră anul acesta, pe data de 11 septembrie. Astfel, în cinci luni au fo [...]
(Comunicat) Românii au început să consume mai multă miere ecologică față de ani precedenți, dar sunt încă departe de a atinge cotele de consum din alte țări, susțin reprezentanții federației de profil ROMAPIS. Conform acestora, cosumul de miere convențională rămâne scăzut în România, la 600-700 grame de miere/an, ceea ce însemnă de 2-3 ori mai puțin decât în țările mai prospere. Din cele 24.000 [...]
Firma “ Ghitta” a deschis de curand magazine in care comercializeaza produse traditionale romanesti in trei mari orase din Europa. “Avand in vedere faptul ca tot mai multi romani pleaca in strainatatefirma noastra sa gandit sa le ofere mancare ca la mama acasa. Asa ca am deschis magazine in cele mai importante orase ale Europei, acestea fiind Bruxelles (Belgia), Rosny sous Bois (Franta – Paris), Torino (Italia). Deoarece ne-am [...]
(Agerpres) Producătorii harghiteni întâmpină dificultăți în a găsi referințe documentare despre vechimea rețetelor folosite pentru produsele tradiționale, având în vedere faptul că procedurile privind atestarea acestora s-au modificat. Consilierul DADR Harghita, Gyorgy Erzsebet susține că potrivit vechilor proceduri în județ s-au înregistrat 17 operatori economici, cu 47 de produse atestate ca fiind tradiționale. Acestea sunt dintre cele mai diverse, [...]
Afacerea familiei Popa a demarat la sfârșitul anului 2009, printr-un proiect pe fonduri europene. Valoarea eligibilă a proiectului de dezvoltare a fermei s-a ridicat la 427.000 de euro – jumătate din sumă a reprezentat finanțare europeană, iar cealaltă jumătate – cofinanțare asigurată de cei doi antreprenori.  Livada, pe care inginerul Constantin Popa a dezvoltat-o în localitatea natală Sultana, se întinde acum pe aproximativ patru hectare și are mii de pomi [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN