Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Producătorul de uleiuri vegetale Expur, filiala locală a Sofiproteol, cel mai mare grup de agribusiness francez, a ajuns la afaceri de 254 milioane de euro, cu 14% peste rezultatul din 2012, ritmul fiind cu o treime mai mic decât cel din anul precedent.


Cifra de afaceri de anul trecut a Expur este cea mai mare din ultimii șapte ani, compania înregistrând creșteri în fiecare din ultimii cinci ani. Procesatorul deține în România o fabri­că de uleiuri vegetale în Slobozia și a achiziționat anul trecut brandul Untdelemn de la Bunica de la Cargill. Francezii mai dețin pe piața locală a uleiurilor brandurile Lorena și Marisol. „Lesieur Cristal, Expur și Oleon et Novance și-au majorat cifra de afaceri în medie cu 6%. (…) În România grupul a investit în capacități de procesare și în brandul Bunica“, notează oficialii Sofiproteol într-un anunț oficial al grupului.


Rezultatul Expur a fost susținut de anul agricol bun în care România a încheiat pe primul loc în UE la producția de floarea-soarelui și pe poziția a cincea la rapiță. Cotația internațională a uleiului de floarea-soarelui a coborât în 2013 cu 10% la 1.342 dolari/tonă, iar prețul uleiului de rapiță s-a diminuat cu 13% la 1.081 dolari/tonă, potrivit datelor FMI. Și în magazinele din România prețul uleiului a scăzut cu 10% în ultimul an, la o medie de 6,1 lei/litru, potrivit indexului alimentar. Mai multe, pe www.zf.ro


 

Alte articole recomandate:

Prețul mierii la raft ar putea crește cu 10-15 procente în toamnă ca urmare a reducerii producției cu 35-40% din media anuală înregistrată în România din cauza secetei, a declarat Ioan Fetea, președintele Asociației Crescătorilor de Albine din România (ACAR), informează Recolta. "Cred că producția totală de miere din acest an va fi sub 70%, între 60 și 65%, față de media anuală de 20.000 - 22.000 de tone. Estimez că în 2014 vom face [...]
Potrivit unui raport recent dat publicității de "Global Organic Foods”, piața mondială organică a alimentelor și băuturilor va crește anual cu 12,8%. În anul de grație 2015, această piață a ajuns déjà la o valoare de 104,5 miliarde dolari!   Segmentul alimentelor Bio, în creștere La nivel mondial, un total de 43,1milioane de hectare au fost cultivate organic, la sfârșitul anului trecut, ceea ce reprezintă o [...]
Compania Monini si-a extins portofoliul cu un produs nou, conceput special pentru copii. Mini Monini este primul ulei de masline extra virgin BIO, anunta compania intr-un comunicat, remis de Magazin Progresiv.  Uleiul de masline Mini Monini poate fi folosit pentru gatit, dar este recomandat si pentru  hidratarea pielii sensibile a sugarilor si a copiilor.   Mini Monini este  produs din masline organice, iar intregul proces de productie este certificat de catre Institutul [...]
România poate deveni furnizorul de produse ecologice al Europei pentru că are cantitatea cea mai mică de azot utilizată la hectar, aceasta fiind de peste 20 de ori mai mică decât în Olanda, a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), Daniel Botănoiu, la Festivalul ECO organizat la Muzeul Satului din Capitală. “Investițiile foarte bine dirijate în sector, cu urmărirea efectelor și cu corectarea lor în timp, ne [...]
Liviu Irimia, care și-a construit cariera în departamentele de marketing și vânzări ale multinaționalelor precum Nestlé, Beiersdorf (Nivea), JTI sau InBev (actualul Bergenbier), a preluat din toamna anului trecut poziția de sales & marketing manager în cadrul companiei de vânzări directe Herbalife România, cu vânzări de 12 mil. euro în 2012.   „După 20 de ani de experiență în industria FMCG, am ales un domeniu interesant și [...]
Reteaua Ki-Life a deschis, în luna februarie, un nou magazin specializat în produse naturiste și bio, a doua unitate comercială Ki-Life Natural a rețelei din Capitală. Magazinul este situat pe strada C.A.Rosetti, nr.14-16 și are o suprafață de vânzare de aproximativ 50 de mp.  Compania, deținută de Vlad și Cristina Cuza, mai operează un magazin specializat în produse alimentare și nealimentare naturiste și ecologice în zona Pieței Amzei de aproximativ 11 ani. [...]
Magiunul din prune Topoloveni, șofranul și brânza grecească vor fi promovate împreună în Orientul Mijlociu și SUA cu ajutorul unui program european pentru promovarea produselor agricole, în valoare totală de 3,84 milioane de euro, bugetul stabilit pentru producătorul român Sonimpex Topoloveni fiind de 544.204 euro, scrie Agerpres, remis de Income Magazine.   Potrivit unui comunicat al Sonimpex, Comisia Europeană a aprobat programul d [...]
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a atestat până în prezent 110 produse tradiționale, dar a respins alte 119 documentații pentru că nu îndeplineau condițiile noii legislații din domeniu, a declarat Viorel Morărescu, director general în MADR. “Avem 110 atestate acordate unui număr de 50 de producători tradiționali și încă 21 de dosare care sunt în lucru. Pe de alte parte, am respins alte 119 documentații pentru că nu îndeplineau [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN