Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

85% dintre respondentii care au participat la un studiu online spun ca preturile afecteaza alegerile pe care le fac in ceea ce priveste produsele pe care le cumpara, potrivit studiului Nielsen Global Survey of Inflation Impact. Studiul realizat a avut in vedere 29.000 de respondenti online din 58 de tari (din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord) si a avut ca obiectiv identificarea modului in care oamenii, cu toate dimensiunile de venituri, se adapteaza la cresterea pretului mancarii.


Cresterea pretului alimentelor nu afecteaza doar cheltuielile care privesc mancarea preparata in casa, ci si investitia in mancatul in oras (64% au raspuns ca ar ajusta acest cost), in activitati recreationale (44%) si in calatorii (39%), achizitia de haine noi (55%) si de snack-uri (45%), printre altele.


In ceea ce priveste schimbarile care afecteaza categoriile de alimente, 14% dintre respondenti au spus ca ar cumpara mai multe cereale la vrac (orez, faina) si 11% au spus ca s-ar aproviziona cu fructe si legume proaspete sau congelate. Mai bine de jumatate dintre respondenti au sugerat ca nu intentioneaza sa-si schimbe obiceiurile de cumparare in ceea ce priveste categoriile: produse lactate (68% dintre cei chestionati), carne (62%), alimente ambalate (55%), peste si fructe de mare (52%). In schimb, mai mult de 50% dintre respondenti ar reduce cheltuielile in privinta bomboanelor, prajiturilor si altor dulciuri (59%), chip-uri si alte snack-uri (60%), bauturilor carbogazoase (53%), bauturilor alcoolice (49%),a mancarurilor semipreparate (49%) si a mancarurilor anterior preparate si vandute in magazine mici (45%).


Marcile private si alimentele produse sub umbrela magazinului in care sunt expuse reprezinta echivalentul a 16% a cotei globale FMCG. Potrivit studiului Nielsen, in America de Nord (acolo unde prezenta marcilor private este impamantenita), 46% dintre respondenti au spus ca ar cumpara mai mult marci private cand preturile alimentelor ar creste, comparativ cu 7% dintre respondentii care ar creste frecventa cu care ar cumpara brand-uri locale. In tarile dezvoltate din Europa, 35% dintre respondenti au declarat ca ar cumpara mai multe marci private, comparativ cu 8% care ar cumpara mai multe brand-uri locale. (Mai multe, pe www.smark.ro)

Alte articole recomandate:

Potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piață GfK România la solicitarea Asociației Berarii României, 80% din bărbații români care obișnuiesc să consume bere sărbătoresc în compania ei și victoria echipei favorite, la finalul unei competiții sportive. Aproape 55% din bărbații români au afirmat că obișnuiesc să consume bere și după ce au petrecut o seară făcând sport cu prietenii, berea ocupând și în acest caz primul loc în [...]
Reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% a majorat producția fiscalizată în industria de morărit și panificație la 225.000 tone în 10 luni, iar evaziunea fiscală din domeniu s-a diminuat cu 20 de procente, a declarat pentru AGERPRES președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. "Raportul pe 12 luni îl vom avea pe 15 octombrie, dar după 10 luni de la reducerea TVA l [...]
Timișoreana a fost brandul cu cele mai mari volume de bere vândute pe piața locală în 2014, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean, poziție pe care a ocupat-o atât în 2013, cât și în 2012. Timișoreana, brand din segmentul mediu de preț, aflată în por­tofoliul Ursus Breweries, este secondată de Bucegi (Heineken), iar pe locul trei se află Ciucaș (Ursus).   Cumulat, primele 10 branduri de bere de pe piața locală au avut în [...]
Afacerile cu spații destinate organizărilor de evenimente pentru companii reprezintă o piață încă mică, însă cu potențial important de dezvoltare, în condițiile în care anual în România apar noi astfel de locații, iar cererea din partea firmelor este din ce în ce mai mare.   150 de evenimente într-un an!   Spre exemplu, la începutul anului, Centrul de Afaceri și Expozițional Bacău S.A. [...]
Ca urmare a investițiilor făcute în propriile lanțuri de desfacere, magazinele procesatorilor, dar și unele rețele independente românești de retail, devin tot mai puternice, în fața marilor lanțuri de magazine.   Astfel, în țară, lanțurile de magazine deținute de oameni de afaceri români amenință supremația marilor magazine. Românii au avantajul că sunt de mai mult timp pe piață, iar alimentele vândute sunt [...]
Dulciurile și cafeaua ocupă prima poziție în topul celor mai cumpărate cadouri de Moș Nicolae, aproximativ unu din doi româi din mediul urban declarând că vor achiziționa astfel de produse pentru a le oferi cadou, potrivit celui mai recent studiu de piață realizat de Mednet Marketing Research Center. Pe locul doi în clasamentul cadourilor pentru Moș Nicolae se află jucăriile, aproximativ patru din zece respondenți declarând că intenționează să cumpere cadouri din [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]
Conform unui studiu recent, "licoarea magică" pe care o bei zilnici spune foarte multe lucruri despre tine. Astfel, cercetătorii susțin că tipul de cafea pe care îl alegem ne poate reflecta personalitatea, informeaza Antena Stars. Dacă preferi cafeaua tip cappuccino află că ești dominant și obsesiv, iar dacă îți place cea cu lapte, e clar! Ești genul de om care face orice pentru a-i mulțumi pe cei din jurul tău. Cei care aleg cafeaua neagră sunt descriși ca fiind direcți. D [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi