Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prețul pe kilogramul de lapte primit de fermierii francezi nu mai acoperă costul de producție, se arată într-un studiu al Comitetului European al Laptelui dat publicității în această săptămână.
Costul cu producția unui kilogram de lapte în Franța variază între 40 și 45 de eurocenți, fiind semnificativ mai mare decât prețul la poarta fermei, de 33,8 eurocenți, se arată în studiul citat. Din acest motiv, crescătorii de vaci de lapte din Franța se confruntă cu un mare deficit economic, fiind un motiv de îngrijorare pentru reprezentanții agricultorilor din Franța.



„Din nefericire, acest studiu ilustrează clar actuala situație: din cauza prețului mic, sectorul lactatelor din Franța își pierde toate perspectivele de viitor. Fermierii francezi au nevoie de un preț de 45 de eurocenți pe kilogramul de lapte”, a declarat președintele Comitetului European al Laptelui, Romuald Schaber, citat într-un comunicat de presă al organizației.
Situația fermierilor francezi nu este singulară în regiune. Un studiu asemănător realizat în anul 2013 în Germania a avut rezultate asemănătoare.


Astfel, numărul crescătorilor de vaci de lapte scade constant atât în Franța, cât și în Germania și poate duce la o dispariție totală a sectorului producției laptelui în anumite regiuni din Europa, se mai arată în comunicatul de presă al Comitetului European al Laptelui.



„În sectorul producției de lapte din Europa, întrebarea nu se mai pune dacă există sau nu un deficit cronic, ci cât de mare este acest deficit și în cât timp vor dispărea fermele de lapte. (...) Dacă Uniunea Europeană nu dorește să compromită și să piardă și ultimele ferme de lapte rămase, trebuie să acționeze. Înființarea unei agenții de monitorizare a sectorului de lapte ar putea fi o soluție”, a mai spus Romuald Schaber. Mai multe, pe www.recolta.eu


 

Alte articole recomandate:

AUTORITATEA CONTRACTANTA   DESCRIERE   Sediul social  Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Olt   Cod fiscal   9746625  ,    Adresa   Slatina, str.Draganesti nr.29, Slatina  ,   Telefon   +40 372713562  ,   Fax   +40 249412692   Adresa la care se transmit ofertele  : ofertele se transmit in SEAP   Adresa (locul) [...]
Președintele Klaus Iohannis a promulgat, marți, legea care prevede interzicerea desfășurării de activități în spațiile comerciale precum magazine, săli de spectacole și structuri turistice, în clădirile cu risc seismic ridicat, până la consolidarea clădirilor.   Legea modifică Ordonanța Guvernului 20/1994, privind măsurile pentru reducerea riscului seismic al construcțiilor existente și a fost inițiată de senatorii PSD Darius Vâlcov și Mihai Fifor în anul [...]
În cadrul wokshop-ului dedicat sectorului de lapte, Cristina Nancu,  Managerul Diviziei de Tehnologie și Echipamente de procesare alimentară, din cadrul companiei Interfrig Ploiești a susținut comunicarea:  “Soluții integrate de procesare și tehnologii inovatoare de ambalare pentru producătorii din industria laptelui”. Cu o experiență de peste 20 ani în dezvoltarea de proiecte în industria frigului și a procesării alimentare, Interfrig Ploieșt [...]
Consumer Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor romani, lansat de Starcom MediaVest. Studiul cumuleaza date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group si date puse la dispozitie de catre colaboratori SMG, precum Ivox sau Google, notează Iqads.   Despre rafinarea segmentarii, a importantei ei si despre SMG Experience Map, doamna Diana Ionel (Head of SMG [...]
”Am avut un an deosebit, dacă ne gândim la volumul afacerilor”, a declarat pentru revista infoALIMENT domnul Svetlomir Georgiev, Administrator al companiei Intrama, prezentă cu un impozant stand la actuala ediție a târgului Indagra. ”Dacă vorbim despre volumul total, pot spune chiar că ne-am dublat cifra de afaceri. Pentru operațiunile din România, însă, am înregistrat o creștere de 40 %, pe primele nouă luni ale anului [...]
Din 12 noiembrie, timp de 6 luni, o noua campanie de donatie la casele de marcat se va desfasura in magazinele Lidl din toata tara. Sub sloganul „Doneaza pentru cei care Salveaza!”, urnele de donatii vor colecta fonduri pentru Fundatia pentru SMURD. „Dorim sa sprijinim activitatea SMURD, a celor care zi de zi salveaza vieti. Acestia merita toata sustinerea noastra pentru a continua sa fie mereu la locul potrivit, in momentul potrivit, si sa ofere ajutor neconditionat pentru [...]
România a fost reprezentată la expoziția internațională World Food Moscow de magiunul de prune Topoloveni, singurul produs care beneficiază de fonduri europene pentru promovarea pe piețele non-UE, a informat, luni, producătorul român, Sonimpex Topoloveni. Magiunul de prune Topoloveni a participat cu succes la expoziția internațională World Food Moscow, găzduită de capitala Federației Ruse. Magiunul produs de Sonimpex Topoloveni a reprezentat astfel România la unul [...]
Într-un interviu acordat recent Revistei Piața, doamna Tatiana Cimpoieșu, Vicepreședinte a companiei Agricola Internațional Bacău, a declarat că anul 2014 va fi unul al parteneriatelor. Domnia sa a adăugat: ” Apreciez ca fiind foarte stimulative dialogurile permanente pe care le avem cu reprezentantii retailului modern. Din aceste parteneriate rezulta nu numai proiecte comune, dar si idei inovatoare care ne apropie cat mai fidel de asteptarile consumatorilor si [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN