Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prețul pe kilogramul de lapte primit de fermierii francezi nu mai acoperă costul de producție, se arată într-un studiu al Comitetului European al Laptelui dat publicității în această săptămână.
Costul cu producția unui kilogram de lapte în Franța variază între 40 și 45 de eurocenți, fiind semnificativ mai mare decât prețul la poarta fermei, de 33,8 eurocenți, se arată în studiul citat. Din acest motiv, crescătorii de vaci de lapte din Franța se confruntă cu un mare deficit economic, fiind un motiv de îngrijorare pentru reprezentanții agricultorilor din Franța.



„Din nefericire, acest studiu ilustrează clar actuala situație: din cauza prețului mic, sectorul lactatelor din Franța își pierde toate perspectivele de viitor. Fermierii francezi au nevoie de un preț de 45 de eurocenți pe kilogramul de lapte”, a declarat președintele Comitetului European al Laptelui, Romuald Schaber, citat într-un comunicat de presă al organizației.
Situația fermierilor francezi nu este singulară în regiune. Un studiu asemănător realizat în anul 2013 în Germania a avut rezultate asemănătoare.


Astfel, numărul crescătorilor de vaci de lapte scade constant atât în Franța, cât și în Germania și poate duce la o dispariție totală a sectorului producției laptelui în anumite regiuni din Europa, se mai arată în comunicatul de presă al Comitetului European al Laptelui.



„În sectorul producției de lapte din Europa, întrebarea nu se mai pune dacă există sau nu un deficit cronic, ci cât de mare este acest deficit și în cât timp vor dispărea fermele de lapte. (...) Dacă Uniunea Europeană nu dorește să compromită și să piardă și ultimele ferme de lapte rămase, trebuie să acționeze. Înființarea unei agenții de monitorizare a sectorului de lapte ar putea fi o soluție”, a mai spus Romuald Schaber. Mai multe, pe www.recolta.eu


 

Alte articole recomandate:

Românii ocupă locul șase în Europa în funcție de consumul de bere. Fiecare român bea, în medie, 90 de litri de bere pe an Românii ocupă locul șase în Europa la consumul de bere, cu 90 de litri pe an pe locuitor, însă piața este în scădere, după ce în primele opt luni ale anului trecut vânzările s-au redus cu 8%, potrivit asociației Berarii României. Consumul de bere în România a fost în 2013, potrivit unui [...]
„Am alocat 100.000 de euro pentru deschiderea acestui magazin, însă bugetul inițial a fost depășit. Este un concept nou pentru piața clujeană, însă nu avem pla­nuri pentru deschiderea altor magazine în Cluj-Napoca sau în afara județului Cluj“, a declarat pentru ZF Transilvania Cornel Cărămizaru, directorul de vânzări al FrieslandCampina România.   Pe piața locală olandezii dețin în prezent com­pa­niile FrieslandCampina [...]
Albalact a implementat o strategie multimarcă în cadrul aceleiași categorii de produse. De exemplu, în categoria lapte de consum societatea deține mărcile Fulga, Zuzu și Rarăul. În primele trei trimestre, Albalact a realizat vânzări de 307,9 milioane lei, cu 24,7% mai mult decât în perioada similară a anului 2012. Totodată, profitul a înregistrat o creștere substanțială în aceeași perioadă, de la o marjă netă de 1,1% la 1,8%, notează Ziarul [...]
Vinul produs în condiții casnice este, cu mici excepții, un anti-argument pentru cultura vinicolă din Republica Moldova. De această părere este managerul Companiei Bostavan Wineries, Victor Bostan. Acesta a realizat o amplă analiză în care prezintă în cifre situația paradoxală  despre cultura de consum a vinului în Republica Moldova, transmite UNIMEDIA cu referire la Agora. „Acru, astringent, cu alcoolul deplasat, „maturat” [...]
Participarea companiilor romanesti din sectorul de carne la Alimentaria 2014, care si-a inchis portile in ziua de 3 aprilie la Barcelona, a insemnat un succes net. Practic, toate companiile din Romania au putut bifa la final un bilant pozitiv care, pentru fiecare in parte, se va concretiza cu noi contracte de export, fie in tara organizatoare, Spania, fie in alte tari ale Uniunii Europene. Iata cateva opinii culese la finalul manifestarii: Constantin Boie- Kaola: ”Compania noastra [...]
Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactDirectia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului IasiStr. Vasile Lupu nr. 57 AÎn atenția: Matei Marian700309 IasiROMÂNIATelefon: +40 372797671E-mail: dgaspc.achizitii@yahoo.comFax: +40 232240088Adresă (adrese) Internet: Adresa generală a autorității contractante: www.dasiasi.roAdresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roI.2)Tipul [...]
Billa a lansat pe piata locala brandul Bun, din Romania! sub care sunt comercializate alimente  romanesti. Noua gama contine legume (rosii, ardei iute, ceapa, mixuri de legume) si fructe care provin din zone cu traditie in agricultura, de la producatori autohtoni  „Produsele alimentare romanesti au devenit din ce in ce mai importante pentru clientii nostri care apreciaza nu doar traditia, ci si diversitatea unui sortiment. La aceasta cerere dorim sa raspundem cu lansarea Bun, [...]
Franco del Fabbro, italianul care la inceputul acestei luni a preluat conducerea Heidi Chocolat, sustine ca principala provocare a momentului o constituie pretul in crestere la cacao, ceea ce a facut ca o tableta de ciocolata sa fie mai scumpa astazi cu pana la 15% fata de acum 2-3 ani. Acesta sustine ca cele mai competitive piete pentru producatorii de ciocolata sunt in acest moment cele din vestul Europei, printre care se remarca Germania, insa in general consumul nu mai cunoaste acelas [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN