Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Agerpres) România a înregistrat un excedent de 301,1 milioane euro în comerțul cu produse agroalimentare, în primele 11 luni ale anului trecut, față de un deficit de 650 de milioane de euro în aceeași perioadă din 2012, iar anul 2013 se va încheia în mod sigur pe plus în ceea ce privește balanța comercială din sector, a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Botănoiu, într-un interviu acordat AGERPRES.


În mod sigur vom fi pe plus la finele anului 2013, dar, deocamdată, datele la 11 luni arată un excedent de 301,1 milioane euro, față de 182 milioane de euro în octombrie 2013 și comparativ cu un deficit de 650,2 milioane de euro în primele 11 din 2012. Mi-e greu să spun acum exact cum s-a încheiat anul 2013, dar sigur că se va menține o balanță pozitivă în comerțul cu produse agroalimentare’, a precizat Botănoiu.


România a intrat pentru prima dată, după aproape 20 de ani, pe excedent în comerțul cu produse agroalimentare, înregistrând un plus de peste 3 milioane de euro după primele nouă luni ale anului trecut, tendința menținându-se și ulterior, cu 182 de milioane de euro la finele lunii octombrie 2013.


Din datele prezentate de oficialul MADR reiese că în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2013, România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 4,658 miliarde de euro, cu 1,043 miliarde de euro mai mult decât în perioada corespunzătoare din 2012, ceea ce reprezintă un plus de 28,9%, în timp ce importurile, cifrate la 4,357 miliarde de euro, au crescut doar cu 2,2% față de valoarea înregistrată în aceeași perioadă din 2012.


Raportat la perioada similară din anul precedent, exporturile de produse agroalimentare în țări terțe au crescut cu 75,4%, iar livrările intra-comunitare cu 8,6%.


Pe primele locuri în topul produselor exportate, după ponderea valorică, s-au situat grâul, porumbul, semințele de floarea-soarelui și țigările, care au contribuit cumulativ la obținerea a 53,5% din încasări. Comparativ cu aceeași perioadă din 2012, venituri suplimentare s-au obținut la majoritatea grupelor de produse agroalimentare exportate și în principal la grâu (plus 425,3 milioane euro), semințe de floarea-soarelui (plus 169 milioane de euro), semințe de rapiță (plus 147,9 milioane de euro euro), porumb (plus 81,1 milioane euro și orz (plus 70,7 milioane euro).


Pe de altă parte, carnea de porc, zahărul, șroturile de soia, produsele de brutărie-patiserie și preparatele alimentare au fost principalele produse importate de România în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2013. Comparativ cu perioada similară din 2012, importurile s-au majorat la produsele de brutărie-patiserie, la citrice, boabe de soia, brânzeturi și ciocolată, dar au scăzut la porumb (mai puțin cu 71,6 milioane de euro), zahăr (-58,2 milioane euro), ulei de floarea-soarelui (-46,7 milioane euro) și tutun brut (-16,2 milioane euro).


Uniunea Europeană a fost principalul partener în comerțul agricol al României și în 2013. În perioada ianuarie-noiembrie, livrările de produse agroalimentare către această destinație au avut o pondere de 58,7%, iar achizițiile intra-comunitare au deținut o pondere de 80,9%.

Alte articole recomandate:

Irish Flexible Packaging (IFP), un furnizor de folie de unt pentru sectorul produselor lactate, investește aproape 1 milion € în fabrica sa din Wicklow înainte de eliminarea planificată a cotelor de lapte pentru începutul anului viitor. Aceasta miscare va crea noi locuri de muncă, iar compania se așteaptă ca producția să se intensifice urmare a eliminării cotei și a anunțului recent conform căruia Consiliul Irlandez al Lactatelor vor construi o [...]
Ultimele date transmise de INSSE evidențiază faptul că prețurile de consum au fost mai mari cu 0,3% în februarie față de ianuarie, cu creșteri de 0,5% la alimente și aproape 0,4% la mărfuri nealimentare, în timp ce tarifele serviciilor s-au redus cu 0,2%, iar rata anuală a inflației s-a situat la 0,4%, a anunțat Institutul Național de Statistică (INS).   Determinată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC), creșterea din februarie comparativ cu ianuarie [...]
Șeful de la Protecția Consumatorului a declarat că a primit o adresă de la o firmă de avocatură din Germania în care se cer scuze publice pentru declarațiile făcute în legătură cu salamul expirat. Până acum s-au retras de la comercializare 9.236 de kilograme de produse care nu erau etichetate corespunzăror. „Am primit o adresă de la o firmă de avocatură din Germana să ne cerem scuze public și să infirmăm ce am constatat”, a declarat șeful regional de la [...]
Anul 2014 a fost un an dur pentru cramele românești, care au avut de înfruntat o vreme dificilă, ceea ce a antrenat costuri în creștere și o luptă pentru păstrarea prețurilor con­stan­te la raft. Din punctul de vedere al producției, România a înregistrat a doua mare scădere de pe continent, de 20%, cramele fiind afectate de vremea nefavorabilă, care de altfel s-a simțit în producția a șapte mari puteri din domeniul vinului. Potivit datelor oficiale [...]
Agenții economici care desfășoară activități comerciale, de producție sau prestări servicii au obligația obținerii acordului administrației publice locale, materializat prin eliberarea unui certificat de oportunitate, de către primăria localității în care își desfășoară activitatea.   Cerințe și criterii ce trebuie îndeplinite   Certificatul de oportunitate, emis simultan cu avizul pentru programul de funcționare, se eliberează pentru fiecare punct de lucru al [...]
Piața neagră reprezintă 75% din volumele anuale de băuturi spirtoase și poate ajunge chiar și la 90%, dacă nu vor fi luate măsuri de reducere a fenomenului evaziunii fiscale în acest sector de activitate, a declarat pentru Capital Florin Rădulescu, președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Băuturi Spirtoase 'Spirits Romania'. 'Conform Studiului Internațional pe Piața de Vinuri și Spirtoase (IWSR, 2012), piața totală de băuturi spirtoase în România a ajuns la [...]
De obicei, carnea este expusă consumatorilor într-o vitrină frigorifică. Aspectul cărnii atunci când este expusă consumatorilor, în caseta de prezentare, este cel mai important factor pentru a atrage clienții să cumpere produsul, cât și termenul de valabilitate al cărnii. Prin urmare, a fost necesar un studiu al metodei de ambalare, care să păstreze calitatea KNP × carne D, în special păstrarea culorii roșii. Procedeul de ambala [...]
IT Genetics, unul dintre cei mai importanți distribuitori locali de echipamente profesionale și furnizor de soluții AIDC & POS, organizeazăîn perioada 18 – 20 noiembrie 2016, pe www.itgstore.ro, cea mai mare campanie de Black Friday dedicată segmentului B2B. În cadrul campaniei, lansată sub numele „De Black Friday gândește-te la afacerea ta!”, compania oferă discount-uri de până la 57% la toate produsele comercializate. Peste 10.000 de produs [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN