Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Agerpres) România a înregistrat un excedent de 301,1 milioane euro în comerțul cu produse agroalimentare, în primele 11 luni ale anului trecut, față de un deficit de 650 de milioane de euro în aceeași perioadă din 2012, iar anul 2013 se va încheia în mod sigur pe plus în ceea ce privește balanța comercială din sector, a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Botănoiu, într-un interviu acordat AGERPRES.


În mod sigur vom fi pe plus la finele anului 2013, dar, deocamdată, datele la 11 luni arată un excedent de 301,1 milioane euro, față de 182 milioane de euro în octombrie 2013 și comparativ cu un deficit de 650,2 milioane de euro în primele 11 din 2012. Mi-e greu să spun acum exact cum s-a încheiat anul 2013, dar sigur că se va menține o balanță pozitivă în comerțul cu produse agroalimentare’, a precizat Botănoiu.


România a intrat pentru prima dată, după aproape 20 de ani, pe excedent în comerțul cu produse agroalimentare, înregistrând un plus de peste 3 milioane de euro după primele nouă luni ale anului trecut, tendința menținându-se și ulterior, cu 182 de milioane de euro la finele lunii octombrie 2013.


Din datele prezentate de oficialul MADR reiese că în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2013, România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 4,658 miliarde de euro, cu 1,043 miliarde de euro mai mult decât în perioada corespunzătoare din 2012, ceea ce reprezintă un plus de 28,9%, în timp ce importurile, cifrate la 4,357 miliarde de euro, au crescut doar cu 2,2% față de valoarea înregistrată în aceeași perioadă din 2012.


Raportat la perioada similară din anul precedent, exporturile de produse agroalimentare în țări terțe au crescut cu 75,4%, iar livrările intra-comunitare cu 8,6%.


Pe primele locuri în topul produselor exportate, după ponderea valorică, s-au situat grâul, porumbul, semințele de floarea-soarelui și țigările, care au contribuit cumulativ la obținerea a 53,5% din încasări. Comparativ cu aceeași perioadă din 2012, venituri suplimentare s-au obținut la majoritatea grupelor de produse agroalimentare exportate și în principal la grâu (plus 425,3 milioane euro), semințe de floarea-soarelui (plus 169 milioane de euro), semințe de rapiță (plus 147,9 milioane de euro euro), porumb (plus 81,1 milioane euro și orz (plus 70,7 milioane euro).


Pe de altă parte, carnea de porc, zahărul, șroturile de soia, produsele de brutărie-patiserie și preparatele alimentare au fost principalele produse importate de România în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2013. Comparativ cu perioada similară din 2012, importurile s-au majorat la produsele de brutărie-patiserie, la citrice, boabe de soia, brânzeturi și ciocolată, dar au scăzut la porumb (mai puțin cu 71,6 milioane de euro), zahăr (-58,2 milioane euro), ulei de floarea-soarelui (-46,7 milioane euro) și tutun brut (-16,2 milioane euro).


Uniunea Europeană a fost principalul partener în comerțul agricol al României și în 2013. În perioada ianuarie-noiembrie, livrările de produse agroalimentare către această destinație au avut o pondere de 58,7%, iar achizițiile intra-comunitare au deținut o pondere de 80,9%.

Alte articole recomandate:

Heineken a inregistrat o scadere puternica, de doua cifre, a vanzarilor din Romania in trimestrul al treilea, din cauza situatiei economice dificile, care a afectat consumul si conditiilor meteo nefavorabile, potrivit unui raport al grupului olandez. "Volumul vanzarilor de bere la nivel de grup a scazut cu 2% in trimestrul al treilea, pe fondul conditiilor dificile pe piata din Europa Centrala si de Est, mai ales in Rusia si in Romania. De altfel, aceste doua piete au generat mai mult de [...]
Indicele prețurilor de consum (IPC) în luna decembrie 2013 față de noiembrie 2013 este 100,33%, iar față de decembrie 2012 este 101,55%. Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (ianuarie 2013 – decembrie 2013) față de precedentele 12 luni (ianuarie 2012 - decembrie 2012), determinată pe baza IPC este 4,0%, iar cea determinată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) este 3,2%.  In tabelul din imagine sunt trecut [...]
  Condiție esențială în industria alimentară, reducerea bacteriană și microbiologică se poate realiza și cu ajutorul utilizării pardoselilor performante. Soluții în acest sens propune Grup 4M, reprezentantă în România a concernului Grup 4 Europa. Dintre acestea, am selectat pentru ediția de față următoarele propuneri. FLOWCRETE FLOWSHIELD SL   Pardoseală epoxidică cu finisaj autonivelant, igienic. Se [...]
Reprezentanții Asociației Naționale pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România (ANPCPPS) au avut o curiozitate: să afle câte E-uri conțin mărcile de ciocolată puse în vânzare pe piața autohtonă. Acești aditivi sunt blamați în totalitate de nutriționiști, care recomandă înlocuirea dulciurilor oferite copiilor cu fructele și legumele. Metoda de lucru a celor de la “Protecția Consumatorului” după care au [...]
O bună parte din vinurile vechi, de colecție, care ar putea fi valorificate și în străinătate se află chiar în vinotecile producătorilor. Puține dintre ele sunt scoase la vânzare la liber. Majoritatea sunt păstrate sau, mai rar, scoase la mezat. Prețurile de la licitații sunt însă, de multe ori dezamăgitoare și vânzările se fac chiar și la prețurile de pornire, în lipsă de ofertanți. Așa că vinurile de [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
După ce părinții îi alintau în copilărie, aducându-le acasă delicioasa ciocolată ce se producea la fabrica de lapte praf din Remetea, județul Harghita, un cuplu a dorit să reînvie gustul unic și au fondat în 2000 o fabrică de ciocolată de casă. Astăzi, cifra de afaceri a societății lor ”sare” de 1,5 milioane de euro pe an. ”E ușor de ghicit faptul că numele mărcii produselor vine de la prenumele nostru End – Ibo [...]
Siguranța și calitatea alimentelor este în prezent o preocupare majoră. Orice caz de alterare a  alimentelor, în special atunci când este raportat de mass-media, are un impact foarte mare asupra opiniei publice. Există o cerere tot mai mare pentru îmbunătățirea controlului calității și dezvoltarea unor instrumente de încredere pentru analiza alimentelor. Codul de bare ADN este un sistem care poate identifica mostre biologice și este utilizat pentru [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN