Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Agerpres) România a înregistrat un excedent de 301,1 milioane euro în comerțul cu produse agroalimentare, în primele 11 luni ale anului trecut, față de un deficit de 650 de milioane de euro în aceeași perioadă din 2012, iar anul 2013 se va încheia în mod sigur pe plus în ceea ce privește balanța comercială din sector, a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Botănoiu, într-un interviu acordat AGERPRES.


În mod sigur vom fi pe plus la finele anului 2013, dar, deocamdată, datele la 11 luni arată un excedent de 301,1 milioane euro, față de 182 milioane de euro în octombrie 2013 și comparativ cu un deficit de 650,2 milioane de euro în primele 11 din 2012. Mi-e greu să spun acum exact cum s-a încheiat anul 2013, dar sigur că se va menține o balanță pozitivă în comerțul cu produse agroalimentare’, a precizat Botănoiu.


România a intrat pentru prima dată, după aproape 20 de ani, pe excedent în comerțul cu produse agroalimentare, înregistrând un plus de peste 3 milioane de euro după primele nouă luni ale anului trecut, tendința menținându-se și ulterior, cu 182 de milioane de euro la finele lunii octombrie 2013.


Din datele prezentate de oficialul MADR reiese că în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2013, România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 4,658 miliarde de euro, cu 1,043 miliarde de euro mai mult decât în perioada corespunzătoare din 2012, ceea ce reprezintă un plus de 28,9%, în timp ce importurile, cifrate la 4,357 miliarde de euro, au crescut doar cu 2,2% față de valoarea înregistrată în aceeași perioadă din 2012.


Raportat la perioada similară din anul precedent, exporturile de produse agroalimentare în țări terțe au crescut cu 75,4%, iar livrările intra-comunitare cu 8,6%.


Pe primele locuri în topul produselor exportate, după ponderea valorică, s-au situat grâul, porumbul, semințele de floarea-soarelui și țigările, care au contribuit cumulativ la obținerea a 53,5% din încasări. Comparativ cu aceeași perioadă din 2012, venituri suplimentare s-au obținut la majoritatea grupelor de produse agroalimentare exportate și în principal la grâu (plus 425,3 milioane euro), semințe de floarea-soarelui (plus 169 milioane de euro), semințe de rapiță (plus 147,9 milioane de euro euro), porumb (plus 81,1 milioane euro și orz (plus 70,7 milioane euro).


Pe de altă parte, carnea de porc, zahărul, șroturile de soia, produsele de brutărie-patiserie și preparatele alimentare au fost principalele produse importate de România în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2013. Comparativ cu perioada similară din 2012, importurile s-au majorat la produsele de brutărie-patiserie, la citrice, boabe de soia, brânzeturi și ciocolată, dar au scăzut la porumb (mai puțin cu 71,6 milioane de euro), zahăr (-58,2 milioane euro), ulei de floarea-soarelui (-46,7 milioane euro) și tutun brut (-16,2 milioane euro).


Uniunea Europeană a fost principalul partener în comerțul agricol al României și în 2013. În perioada ianuarie-noiembrie, livrările de produse agroalimentare către această destinație au avut o pondere de 58,7%, iar achizițiile intra-comunitare au deținut o pondere de 80,9%.

Alte articole recomandate:

Bergenbier, partenerul oficial al clubului Petrolul Ploiesti, a lansat un ambalaj special prin care marcheaza aniversarea celor 90 de ani impliniti de la infiintarea clubului. Ambalajele „Petrolul 90 de ani” sunt disponibile pe piata de la inceputul lunii octombrie si pot fi gasite exclusiv in judetul Prahova. Noile ambalaje aniversare dedicate faniilor echipei Petrolului Ploiesti poarta insemnele importante ale clubului, unul dintre cele sase logo-uri oficiale care au reprezentat [...]
Investigațiile Consiliului Concurenței din acest an s-au concentrat pe comerțul alimentar, însă activitatea autorității de concurență a acoperit și zona licitațiilor trucate, potrivit președintelui instituției, Bogdan Chirițoiu.   "Piața pe care am avut cea mai mare implicare a fost comerțul alimentar. Am finalizat o investigație amplă care a a acoperit mulți ani și a cuprins un mare număr de firme, 25 per total, fiind vorba de Mega Image, Metro și Selgros, împreună cu [...]
Un profesor de chimie din Iowa a dezvoltat un nou concept: laptele Shaka, un produs cu mai multe arome, care-și schimbă gustul cu fiecare înghițitură, atunci când este scuturat! Inventatorul așteaptă acum să primească licența pentru acest produs. Larry Martin, care s-a retras de doi ani de la catedra de chimie a Colegiului Morningside, după 24 de ani de activitate, și-a dedicat ultimii doi ani, dezvoltării conceptului Shaka.   Folosing gelatină, Martin a constatat că ar [...]
”Am avut un an deosebit, dacă ne gândim la volumul afacerilor”, a declarat pentru revista infoALIMENT domnul Svetlomir Georgiev, Administrator al companiei Intrama, prezentă cu un impozant stand la actuala ediție a târgului Indagra. ”Dacă vorbim despre volumul total, pot spune chiar că ne-am dublat cifra de afaceri. Pentru operațiunile din România, însă, am înregistrat o creștere de 40 %, pe primele nouă luni ale anului [...]
Prețul de vânzare al deșeului din PET a cres­cut semnificativ în ultimii zece ani, o tonă ajun­gând în prezent să coste 600 de euro, mo­tiv pentru care tot mai multe afaceri din in­dustria de reciclare se îndreaptă spre această nișă.  „Cele mai scumpe materiale reciclate sunt aluminiul, care este foarte greu de colec­tat, și PET-ul. PET-ul este un material foarte va­loros, motiv pentru care piața PET-urilor a luat amploare, este [...]
Un lucru este sigur: Consumatorii care caută aventuri pentru papilele lor gustative sunt din ce în ce mai mulți, iar tendința se consolidează. Tocmai de aceea, sectorul procesării alimentelor trebuie să țină pasul. Dar, care sunt celelalte tendințe? Innova Market Watch a realizat un studiu care răspunde acestei întrebări. Top Ten Tocmai pentru a face față mai bine solicitărilor venite din partea consumatorilor, Innova Market Watch a analizat o sumedenie de [...]
Incepand cu 19 Ianuarie 2015 compania Multi Development SRL devine singurul reprezentant autorizat Videojet in Romania. Astfel, toate importurile echipamentelor Videojet, consumabilelor, pieselor de schimb si serviciile de suport tehnic si service vor cadea in sarcina Multi Development SRL. „Este un pas important in strategia noastra care vizeaza plasarea Multitech pe o pozitie solida in domeniul marcarii si codificarii pe piata din Romania. Avem astfel asigurata baza unor avantaj [...]
O nouă campanie lansată în nord-vestul Angliei a vizat producătorii de băuturi dulci susținând că incapacitatea lor de a informa publicul cu privire la prejudiciile sănătății cauzează efecte negative asupra sănătății copiilor și a tinerilor adulți, informează Food Navigator. Campania Give Up Loving Pop (Gulp) creată de Food Active, încearcă să schimbe atitudinile consumatorilor față de achiziționarea băuturilor dulci.   În timp ce [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN