Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Aura Alexa Ioan:


Fostul director al SRI, Virgil Măgureanu, s-a lansat în agribussines. Este proprietarul unei livezi de 10 ha în zona Cehul Silvanei, Sălaj și, din 2012 deține și o fabrică de procesare fructe de pădure, magiun de prune și déjà renumitul suc de mere -bio, produs sub brandul ”Livada Transilvană”.


 


     infoAliment: Cum ați ajuns să vă implicați într-o activitate de agribussines? Ați pornit de la livada din satul natal, reîntorcându-vă  astfel, la rădăcini?


 


Virgil Măgureanu: Nu există neapărat o legătură explicită între livada de lângă casa mea și fabrica rezultată ulterior, dintr-un proiect, pe locul unui fost ILF (Întreprindere de legume și fructe). Acolo, a existat inițial o fabrică de marmeladă și un storcător de fructe. Astăzi, alături de cele două, avem multe alte linii de procesat orice  fel de fructe și legume, la o tehnologie de ultimă oră. Livada am extins-o treptat, cumpărând terenurile din jurul nostru, terenuri care erau dezafectate. Așa am ajuns la 10 hectare, unde am plantat toate fructele sezoniere, iar pe o suprafață de 6,5 hectare am realizat piesa de rezistență a livezii: o plantație de afini de cultură.


 


       ”Toată tehnologia am adus-o din China”


 


     infoAm:  Cât ați investit în fabrică și de unde ați cumpărat tehnologia?


V.M.: A fost o premieră atât pentru noi, pentru că am adus instalațiile din China, cât și pentru chinezi, pentru că era pentru prima dată când au creat aceste utilaje, cu tehnologie americană și britanică.


     infoAm: Cine lucrează în fabrică? De unde ați găsit specialiști pentru aceste utilaje? Sau ați adus chinezi?


V.M.: Au venit chinezii doar ca să ne ajute să montăm fabrica. Dar, în rest, lucrez cu specialiști români, în frunte cu inginerul  Gabriel Marinescu. Fabrica însă are un spațiu modest: are o hală, făcută după cerințele aparaturilor moderne, dar ca spațiu are  doar 4500 metri patrați. De aproximativ un an de zile am pus fabrica în funcțiune, dar ea a funcționat parțial, pentru că n-am avut fondurile suficiente pentru a face un marketing de succes și să devenim cât mai rapid cunoscuți.  Fabrica are o valoare de cca 21 milioane lei: 50% din fonduri au provenit din bani europeni, mai exact 2 milioanede euro. Restul a fost contrinuția noastră.


     infoAm: Ce capacitate de producție are fabrica?


V.M.: Capacitatea lunară de fabricație a produselor este de mai multe mii de tone, din care desigur, sucurile, gemurile, dulcețurile, ocupă cea mai mare parte. Fabrica noastră poate produce ea însăși, mare parte din concentrate, pentru a fi prelucrate în afara sezonului fructifer.


 


”Eu sunt fraierul de serviciu, care a făcut posibilă mobilizarea unor resurse”


 


     infoAm: Văd o grămadă de borcane de dulceață aici, la dumneavoastră, de la dulceață de napi, la pastă de porumbe sau dulceață de afine. Care este dulceața dvs preferată?


V.M.: Ca să fiu sincer, îmi plac dulcețurile din fructe de pădure și, desigur, vedeta noastră rămâne magiunul de prune. Este important de știut că noi suntem specializați în produse fără zahăr. Practic, fructoza din fructe este sursa de dulceață din dulcețurile noastre. Produsele noastre pot fi folosite și de acei consumatori cărora nu le permite sănătatea să mănânce zahăr, dar, în același timp pot fi folosite și de publicul larg, pentru că sunt cele mai sănătoase.


     infoAm: Credeți că România este o piață bună de desfacere a produselor bio?


V.M.: În orice caz, există și la noi o piață deosebit de dezvoltată, doar că trebuie să fim și noi cunoscuți. Eu nu cred că piața e plină și producătorii autohtoni nu mai au loc pe piață, pentru că marile supermarket-uri au rafturile pline de produse importate. Noi putem suplini rapid necesarul care acum se importă, am și avut discuții cu câteva lanțuri. Le-am propus, dacă vor dori, să le oferim produsele noastre sub brandul lor, produse pe care ei astăzi, le import.


V-aș ruga, însă, să stați de vorbă și cu inginerul Gabriel Marinescu, cel care s-a ocupat de la alegerea utilajelor și până la aprobarea rețetelor de magiun și dulcețuri. Eu sunt fraierul de serviciu, care a făcut posibilă mobilizarea unor resurse, ca să se facă fabrica asta. Dar principalul om care s-a ocupat de tot este Gabriel Marinescu. Și zic fraier, nu numai pentru că, până în momentul de față, n-am avut profit, nici nu s-a pus problema, dar cel care a trebuit să acopere toate găurile care apar într-un proces de fabricație am fost eu.


 


Gabriel Marinescu: ”Cel mai greu ne-a fost cu birocrația și hârțăgăraia!”


Gabriel Marinescu, mâna dreaptă a lui Virgil Măgureanu, îmi spune că în fabrică lucrează în mod normal 20 angajați pe tură, personalul productiv. La aceștia, se mai adaugă încă12 persoane tesa, iar vara, în funcție de necesități, se apelează și la zilieri. Gabriel Marinescu mărturisește că principalele probleme cu care s-au confruntat au fost ”birocrația și hârțogăraia inutilă în cazul proiectelor cu finanțare europeană . Restul au fost probleme tehnice , logice și necesare”.


Cartea de vizită a brandului ”Livada Transilvană” este aceea că atât gemurile, cât și sucurile, nu conțin zahăr, conservanți, coloranți, îndulcitori sau alte component chimice. Produsele sunt prelucrate mecanic și termic, iar ambalarea lor se realizează aseptic, la temperature înalte – UHT, utilizând procedeul Hotfilling.


Produsele principale pe care firma ”Afinul” le produce sunt: magiun silvoiță, magiun de prune cu sâmbure de nucă sau alune de pădure, dulceață de fructe de pădure cu 10 tipuri de fructe, prune deshidratate umplute cu nucă, dulceață de rubarba, dulceață de napi, suc de morcov, suc de mere.


”Pentru că la Livada Transilvană produsele noastre sunt bio și fără zahăr, glucoză sau îndulcitori, ca soluție de înlocuire a acestuia folosim fie sucul concentrat de aprox 70*Brix al fructului respectiv, fie sucul concentrat de măr, 100% natural. Obținerea magiunurilor, dulcețurilor, jeleurilor se face după rețete autentic tradiționale, printr-un procedeu tehnologic modern, de concentrare a fructului la 65°C, sub vid, ce permite păstrarea vitaminelor și aromelor în produs fără a fi degradate termic. Inactivarea enzimatică, filtrarea și limpezirea sucurilor se face numai prin metode fizice, neexistând nici un adaos de substanțe chimice”, spune Gabriel Marinescu.


Pentru obținerea sucului de măr, procesul de dezaerare se realizează cu recuperare de aromă; inactivarea enzimatică este produsă fără a se utiliza substanțe chimice, iar limpezirea sucului de măr se face exclusiv prin procedee mecanice. Acest proces constituie un mare avantaj tehnologic, ce diferențiază Centrul de Procesat Fructe “Afinul”, printre producătorii de profil. Toate produsele sunt ambalate aseptic, fără conservanți. Procesul de sterilizare durează 20 de minute, după care se trece pe linia tehnologică la etichetare, baxare, depozitare. 


Fabrica are o capacitate de procesare de 24tone de fruct proaspăt /oră


Fabrica are o suprafață utilă de procesare de 3.800 mp, utilitățile necesare procesului de producție fiind dispuse circular: utilități de apă pură și apă de oraș, sistem de apă gheață și turnul de apă aferent, instalații de abur tehnologic, conexiuni de aer comprimat (sunt 2 grupuri de comprimare aer ce asigură în jur de 20.000 Litri/minut la 24 bari). Fabrica ”Afinul” mai cuprinde:


- Linii tehnologice auxiliare pentru obținerea materiei prime necesară în perioada în care sezonul fructelor a expirat.


- Fabrică proprie de apă pură: tratament al apei prin patru filtrări, inclusiv la final procedura de osmoză inversă a apei.


- Centrul de Procesat Fructe “Afinul” are o capacitate de procesare de până la 24 tone de fruct proaspăt/oră, în paralel cu până la 6-7 tone de concentrat de fruct.


- Linia de ambalare ultraperformantă, care are o capacitate de 25.000 de unități / oră.


Fabrica este dotată și cu o linie proprie de producere ambalaje de tip PET, care folosește o tehnologie unică în România. Este o unitate de suflat, la temperaturi înalte a eprubetelor din PET, cu o capacitate de 16.000 de PET-uri/oră. Se lucrează cu o matriță cu patru alveole, în prealabil, preformele fiind supuse unui tratament termic de laminare a zonei de înfiletare a capacului.


 

Alte articole recomandate:

Kaufland România, care deține cea mai mare rețea de hipermarketuri de pe piața locală, va deschide în luna august două magazine noi, unul în Arad și unul în Capitală, în cartierul Bucureștii Noi, și ajunge astfel la 94 de unități pe piața locală, potrivit unui anunț al companiei. Anul trecut, Kaufland a deschis opt hipermarketuri în Pașcani, Rădăuți, Fălticeni, Galați, Ploiești, Petroșani, București Militari și București Pantelimon. [...]
  Cu două săptămâni înainte de Crăciun, Wall-Street.ro a făcut un tur al celor mai importanți retaileri din piață, alcătuind un coș format din 14 produse alimentare achiziționate în special în perioada sărbătorilor de iarnă. Cele mai mari diferențe de preț între magazine s-au observat la carnea de porc și cafea, în vreme ce apa minerală și băuturile carbogazoase sunt comercializate la prețuri aproap [...]
Expansiunea extraordinară a interesului mediatic vis-a-vis de o nutriție sănătoasă și de alimentele pe care le consumăm zi de zi și a dus la creșterea popularității unor tipuri de alimente, precum și la introducerea în vocabularul nostru de zi cu zi a unor termeni de specialitate legați de nutriție, care însă, au fost perceput adesea eronat de marele public. Astfel, nu o dată s-a întîmplat ca un consumator de rînd să folosească termeni de specialitate în [...]
O delegație a ministerului Agriculturii, condusă de ministrul Daniel Constantin, a participat la sediul Parlamentului European în Bruxelles la o conferință de promovare a produselor tradiționale unde a organizat și o degustare de mititei, brânzeturi, vin și bere din România.„Micul românesc nu mai este doar un brand național, ci unul european. Astăzi am demonstrat că acest produs specific României se asortează foarte bine cu muștarul franțuzesc sau cu berea [...]
Seceta din Spania, care a generat o creștere a importurilor de cereale, creează probleme și pentru una dintre cele mai căutate mărfuri de export, uleiul de măsline, producția scăzând și cu 40% în următorul sezon. Prețurile pentru uleiul de măsline extravirgin au crescut cu 10% luna trecută pe Bursa de Mărfuri din Spania, ieftinire care a afectat prețurile la nivel mondial în condițiile în care țara generează aproape jumătate din producția mondială. Pentru uleiul de [...]
Crezi ca un design de ambalaj te poate face sa cumperi un anumit produs? Poate ca nu, daca aruncam o privire in supermarket la raionul de lactate. O categorie in care nici un producator nu s-a aventurat pana la acest moment sa propuna ceva iesit din comun, atipic pentru piata din Romania. Fiecare (re)lansare a adus in fata publicului modificari la nivel grafic, insa nici un brand nu a avut curajul sa propuna o forma de ambalaj spectaculoasa. Nu este consumatorul roman pregatit pentru o [...]
Rețeaua de magazine Auchan din România aproape s-a triplat după preluarea Real (de la 11 la 31 de unități). Afacerile grupului francez Auchan au crescut în prima jumătate a acestui an cu 83%, la aproape 1,9 mld. lei (424 mil. euro) după integrarea celor 20 de hipermarketuri Real, potrivit datelor publice. Astfel, businessul retailerului francez a avansat cu 83% în contextul în care numărul de magazine aproape s-a triplat, de la 11 la 31. Până la [...]
Toneli, cel mai mare producător de ouă de consum din România cu o producție de aproximativ 1 milion de ouă pe zi, a participat la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, împreună cu McDonald`s. Firma McDonald`s a fost prezentă la INDAGRA cu un stand în care a dorit să arate consumatorilor proveniența ingredientelor folosite în produsele comercializate [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN