Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Aura Alexa Ioan:


 


Romsys, în Top 3 al integratorilor de sistem din țară!


Interviu cu Domnul Răzvan Olteanu, Deputy CEO- Romsys


 


Romsys împlinește 20 de ani de activitate. Compania s-a impus în scurt timp drept unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții și servicii informatice, dovedind capacitate și experiență în conceperea și implementarea de soluții informatice și de comunicații complexe, pe o gamă variată de platforme software, hardware și de rețea, clasându-se în prezent  în Top 3 Integratori de Sistem din România. Ca o recunoaștere a prefesionalismului de care dau dovadă specialiștii Romsys, compania a devenit și unul dintre furnizorii agreați de NATO, în urma colaborării fructuoase cu Lockheed Martin. Domnul Răzvan Olteanu, Deputy CEO- Romsys, ne-a vorbit despre pașii făcuți, în cei 20 de ani de activitate, spre acest succes de prestigiu al firmei.


 


Romsys a livrat peste 3.500 de proiecte IT, adică15 proiecte pe lună!


 


infoALIMEN Magazin: Care a fost drumul parcurs până acum și care au fost cele mai mari provocări depășite?


Răzvan Olteanu: Am evoluat continuu în acești 20 de ani, perioadă în care Romsys a livrat peste 3.500 de proiecte IT, ceea ce înseamnă, în medie, 15 proiecte de specialitate lunar. Multe dintre proiecte au fost premiere pe piața locală. În 1994, am fost primul integrator care a implementat un sistem core-banking în România, iar în 1995 am realizat implementarea Sistemului Național Medical de Urgență.


 


În 2000, peste 60 de universități din țară beneficiau de un sistem de management financiar implementat de Romsys, iar astăzi, în urma proiectului realizat pentru Oficiul Național al Registrului Comerțului, cetățenii români au peste 30 de servicii electronice la dispoziție. În plus, recent, compania a devenit și unul dintre furnizorii agreați de NATO, în urma colaborării fructuoase cu Lockheed Martin.


 


Punctul de inflexiune major al Romsys, în toată această perioadă, a fost la începutul anilor 2000, timp în care compania a înțeles necesitatea competențelor interne și a reușit la timp să le creeze, ieșind pe piață cu soluții proprii, capabile să aducă valoare adăugată însemnată. În foarte scurt timp, Romsys a devenit singurul integrator din România care are capabilități de livrare a proiectelor integrate în proporție de peste 70% pe seama acestor competențe. Mai mult, clienții preferă modelul de business Romsys, de tipul one-stop-shop, deoarece implică un singur partener, o singură negociere, astfel încât se pot evita riscuri suplimentare de implementare sau de natură juridică.


 


Romsys este membră a grupului austriac New Frontier Holding


 


infoAM: Care au fost principalele etape de dezvoltare?


R.O.: Cea mai importantă etapă de dezvoltare a început odată cu 2007, când Romsys a devenit membră a grupului austriac New Frontier Holding, un jucător relativ „tânăr” pe piața soluțiilor IT din Europa Centrală și de Est. După 2007, schimbările din interiorul Romsys au fost majore din toate punctele de vedere, board-ul Romsys a fost înlocuit în proporție de 70%, iar rezultatele nu au întârziat să apară.


 


infoAM: Cum ați reușit să captați încrederea partenerilor de afaceri?


R.O.: Un element relevant, care a contribuit la consolidarea și la creșterea business-ului Romsys, a fost și este gradul mare de retenție a clienților, indicator care pentru companie reprezintă principala măsură de satisfacție a partenerilor. Faptul că Romsys are în portofoliu o bază considerabilă de clienți fideli contează enorm atât pentru imaginea și cartea noastră de vizită, dar și pentru veniturile noastre. Păstrarea clientelei pe termen lung într-o țară ca România, unde lucrurile au fost și sunt atât de volatile și imprevizibile, reprezintă o performanță notabilă pentru parcursul companiei de 20 de ani.


 


„Avem un portofoliu semnificativ de clienți”


 


infoAM: Care sunt domeniile cărora se adresează serviciile Romsys și care sunt principalele coordonate de activitate?


R.O.: Romsys a derulat în cei 20 de ani de experiență, peste 3.500 de proiecte de succes în principalele sectoare ale economiei: financiar-bancar, utilități, telecomunicații, sectorul public, apărare și sănătate și nu în ultimul rând sectorul industriilor.


Pentru sectorul de industrie și producție, Romsys oferă soluții de infrastructură, soluții de comunicații, soluții software și soluții SAP. Referințele majore în industria alimentară și retail sunt: Cora România, Carrefour România, 7 spice (Vel Pitar), Ion Moș, Danone România, Kraft România, Coca-Cola, Nestle, Pepsi, Auchan, etc.


 


infoAm: Cum ați putea descrie echipa Romsys?


R.O.: Ne place să credem că suntem agili, că ne mișcăm cu discernământ, că suntem flexibili și avem imaginație. Cu siguranță, fără astfel de reflexe am fi supraviețuit greu sau am fi pus lacătul pe ușă.


 


infoAM: Care sunt performanțele economice dar și tehnic-profesionale la care a ajuns compania Romsys, după 20 de ani?


R.O.: Cifra de afaceri a companiei a variat interesant în ultimii ani, crescând de la 24,5 milioane euro în 2009 la 42 milioane euro în 2010 și la 64 milioane euro în 2011. Anii din urmă, 2012 și 2013, au adus o încetinire a acestei evoluții, până la 50-52 milioane euro. „Secretul” major al succesului nostru a fost încrederea acționarilor în managementul din România, libertatea de a decide pe plan local, ceea ce permite companiei un dinamism extraordinar, dinamism care se reflectă atât în interiorul Romsys, cât mai ales asupra afacerilor clienților.


 


infoAM: Care sunt proiectele de viitor?


R.O.: Pe lângă țintele și obiectivele de business clasice, compania urmărește o schimbare a modelului de business, prin anticiparea corectă a tendințelor pieței, care împing tot mai mult companiile către zona de digitalizare. În prezent, 60% dintre veniturile Romsys provin din vânzarea de soluții și servicii și, prin concentrarea tot mai mare pe soluțiile proprii, compania își propune să majoreze această pondere în cel mai scurt timp. De altfel, Romsys se află în plin proces de digitalizare și transformă o parte considerabilă din business în procese virtuale, online și digitale.


 


infoAM: Vă mulțumim!

Alte articole recomandate:

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, consideră că deblocarea pieței chineze pentru exporturile de bovine și carne de porc se va materializa în zilele următoare, după vizita omologului său chinez 'pe teren', la ferme și unități de procesare, însă, în egală măsură, alături de exporturi, rămân importante investițiile în zona de producție. 'După această vizită, în care domnul ministru (ministrul chinez al Agriculturii - n.r.) va avea [...]
Cumasul este un produs lactat acid cunoscut din antichitate. Este considerat produs lactat național în zonele tradiționale de creștere a cabalinelor. Cumasul are un conținut mai redus de substanță uscată în comparație cu alte sortimente de produse lactate acide, însă este mai bogat în vitaminele C și B, antibiotice și alte substanțe biologice active, se arată într-un studiu publicat de DairyIndustries. Stimulează metabolismul în organism și manifestă [...]
Comerțul tradițional a pierdut în perioada 2008-2015 lupta cu rețelele internaționale, care au reușit în mai puțin de șapte ani să mânânce 16% din cota de piață a micilor chioșcari, a alimentarelor și magazinelor de la parterul blocurilor.   Astfel, după primele luni din 2015 lanțurile de hi­per­marketuri, super­mar­keturi și celelalte re­țe­le moderne înclina­seră balanța comerțului în favoarea lor, cu o cotă de piață de [...]
Industria berii din Romania a fost analizata ieri de managerii companiilor producatoare intr-o reuninune la care a participat si ministrul Agriculturii, Daniel Constantin. In crusul intalnirii, au fost puse pe tapet toate argumentele, pentru a determina autoritatile sa creeze un mediu ceva mai favorabil acestui sector care are o pondere importanta in ansamblul industriei alimentare romanesti. Raspuzand unor intrebari venite din sala, Daniel Constantin a declarat: "Industria berii din [...]
Romania, reprezentata la concursul de inovare pentru produse alimentare din cadrul la Sial 2014 de catre o echipa de la Universitatea “Stefan cel Mare” din Suceava, a fost premiata cu  pentru o noua formula de inghetata numai cu ingrediente naturale, ce a fost testata industrial, informeaza ModernBuyer. Concursul a reunit cele mai importante centre universitare din Europa, 16 echipe din 16 tari si-au demonstrat capacitatea de a crea produse eco-inovative care sa raspunda [...]
Lanțul de cafenele „5 to go”, lansat pe piață la începutul acestui an de antreprenorul Radu Savopol, care a creat brandul de puburi Old Nick, prezent în Sinaia și în București, va deschide până în luna septembrie încă două unități în Capitală, ajungând la cinci locații stradale.   Omul de afaceri a decis în paralel cu extinderea și francizarea conceptului „5 to go” în orașele cu mai mult de 50.000 de [...]
Apele minerale din Romania sunt cu mult sub pretul apelor minerale din occident, in ciuda calitatiilor net superioare. In contextul afacerilor, apa minerală naturală este unul dintre puținele segmente ale industriei alimentare unde multinaționalele nu monopolizează piața cu brandurile lor cu nume de rezonanță internațională. Pe segmentul apei minerale antreprenorii locali reușesc să domine piața estimată la câteva sute de milioane de euro. Astfel, în topul celor mai mari zece [...]
Alevia, compania romaneasca specializata in productia de suplimente alimentare si ceaiuri, anunta finalizarea extinderii fabricii din Falticeni, judetul Suceava. Extinderea cladirii de productie si birouri, inclusiv achizitia utilajelor performante, s-a ridicat la 1.000.000 de euro. Aceasta noua investitie aduce valoarea intregului complex Alevia la 2.000.000 de euro.   Unitatea Alevia, in care lucreaza 160 de angajati, atat in zona de productie, cat si in departamentul de vanzari, are o [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN